[DPC]Niet welkom meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:03
Helaas bljikt het dat onze 'concurenten' ( AnandTech, TechIMO, Ars, US-Distributed, ExtremeDC, TeamTNT enz enz.. ) niet meer welkom zijn in /5 zij mogen hier niet meer posten omdat het in het Engels is.
( [rml][ DPC] waarom een close ?[/rml] )

For our foreign friends, sorry but you may not post here anymore until you learned to write Dutch.

Er wordt overlegt met de /5 mods. Ik denk dat er maar 1 oplossing is voor de 'vage' mods is, ook een client installeren en verslaafd worden ;P

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2004 22:49 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 16:26

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Al een mailtje naar desbetreffende mod gestuurd over dat voorval... en de voorvallen daarvoor.

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Ik zag het slotje ook al, beetje jammer... :(

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 14:34

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Vreemd, dit werd altijd toch gedoogd in /5 :?

Niet erg handig als het nou ineens niet meer "mag".. :/ Op zo'n manier wordt het nog eens jammer dat we onderdeel van GoT zijn ;(

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
Waarom zit een NOS mod in DPC modden :? Wegwezen hier :P

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45

UTM

Op zich kan ik het wel begrijpen waarom deze mod er een slotje op gooit. Aan de andere kant vind ik het wel erg jammer. Ik moet wel zeggen dat hij een heel originele sluit message had :)
edit:
Maar even in sig gezet :P

[ Voor 4% gewijzigd door UTM op 04-04-2004 22:29 ]

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

idd een beetje krom....

zeker de manier waarop

ga lekker je eigen shit modden...

en blijf van het mooiste stukje GOT af :(

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Verwijderd

Tja, beetje raar ja, DPC is een internationaal gebeuren en het gebeurt wel vaker dat er draadjes lopen in het Engels.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 14:34

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Is er trouwens een discussie gaande over dit voorval? Topic dat gelinked staat in de topic-start mag ik niet in namelijk. Is dit dan een soort protest-actie Duke, of de conclusie van die voorgaande discussie? :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Mja leg het dan iig uit ipv. in het nederlands te flamen op die gast? :? :(

tvw

Verwijderd

Who the f*ck is moto-bladibla??? Oeps dat sterretje staat niet op http://www.vandale.nl/. ;)

Beetje onzin om in de wereld van distributed computing, wat toch vooral een wereldwijde aangelegenheid is, geen engels te accepteren.

Waar staat dat eigenlijk dat het niet in het engels mag?

• momania
  • Laatst online: 15:15

momania

iPhone 30! Bam!

Zal ik even uitleggen waarom een andere mod hier ineens komt modden?

Het komt nogal eens voor dat de DPC mods niet online zijn, zelfde geld binnen softegoederen voor de Spielerij moderators.
Daarom hebben we binnen softe goederen wat meer hoofd groep moderators die dus binnen heel softe goederen kunnen modden. (oa moto-moi, F_J_K en ik)

Bij ons is niet meer bekend dan de normale gang van zaken op GoT en dat is dat er hier nederlands wordt gesproken. En wegens gebrek aan een online zijnde DPC mod gaat zo'n topic dan dus dicht.

We zullen dit iig even intern gaan bespreken met de DPC mods aangezien jullie aangeven dat dit wel vaker gebeurt, maar dit bij ons niet bekend is :)

Dus laat voorlopig het ge-flame even achterwege aub, want wij doen ook niet meer dan ons normale werk :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
momania schreef op 04 april 2004 @ 22:34:
Bij ons in niet meer bekend dan de normale gang van zaken op GoT en dat is dat er hier nederlands wordt gesproken.
Waar staat dat je Nederlands moet spreken?

Verwijderd

Mjah...is niet echt leuk voor Geoffs die veel moeite doet om DPAD stats te maken (wat niet echt makkelijk is aangezien het nogal een ***zooi is daar), en ons daar ook nog even op wijst.

En dan de manier waarop is helemaal niet echt netjes natuurlijk.

Verwijderd

Dat geflame valt nog wel mee. Als je niet weet wat er normaal gedaan wordt met Engelstalige topics ga je volgens mij eerst bij dpc mods uitzoeken wat normaal is en/of gedoogd wordt voordat je als complete vreemdeling binnen het dpc forum topics gaat sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 22:40 ]

Verwijderd

Laten we nou niet moeilijk doen mod's. Overleg is in casu geheel niet nodig, want al eerder is in dit deel van GoT engels gesproken. Engels is nu eenmaal de voertaal in distributed-computing-land !

Gewoon slot eraf, en daarna de boel achter ons laten. DAARNA pas overleggen, hoe in de toekomst gemod/gehandeld dient te worden.

En dan te bedenken dat deze post alleen was bedoeld als hulp, waar we nu stats kunnen vinden !!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wacht nou gewoon even af mensen :P zo te zien is het gewoon een misverstand ;) DPC is nou eenmaal wat vreemder vergeleken met de rest van het forum :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 16:26

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Het komt nogal eens voor dat de DPC mods niet online zijn, zelfde geld binnen softegoederen voor de Spielerij moderators.
Daarom hebben we binnen softe goederen wat meer hoofd groep moderators die dus binnen heel softe goederen kunnen modden. (oa moto-moi, F_J_K en ik)

Bij ons is niet meer bekend dan de normale gang van zaken op GoT en dat is dat er hier nederlands wordt gesproken. En wegens gebrek aan een online zijnde DPC mod gaat zo'n topic dan dus dicht.

We zullen dit iig even intern gaan bespreken met de DPC mods aangezien jullie aangeven dat dit wel vaker gebeurt, maar dit bij ons niet bekend is :)

Dus laat voorlopig het ge-flame even achterwege aub, want wij doen ook niet meer dan ons normale werk :)
Wij kijken vooral raar op als mods topics sluiten terwijl ze 100% geen flauw idee hebben wat de post inhoud. Dus het lijkt mij ook volkomen onnodig om topics hier met zo'n snelheid dicht te gooien. Punt het dan gewoon aan bij DS of Dutchman...

Mail naar Moto is al rond 18:00 verstuurd hierover.

Verwijderd

Wat lunatic zegt ^^

Om even te helpen: hier 2 recente Engelse draadjes:

Greetings to my friends - DPC!
Hi Guys and OT post

En 1tje van Geoffs van een jaartje terug:

D2OL: Hail and well met worthy opponents!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 22:45 ]

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

No flame intended maar deze stond binnen 10 minuten op slot. Betekent MOD zijn dat je 24/7 online moet zijn dan :?

/(bb|[^b]{2})/

• Schmiel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:53
Jammer hoor, dat er af en toe zo streng gemod wordt :(.
Wel begrijpelijk in sommige gevallen, we willen hier ook geen zooitje natuurlijk...

--BLUH--

• UTM

UTM

Jonges jongens, zoals uitgelegd wist de mod moto-moi (en daarbij andere mods buiten dpc) niet af van het vaak voorkomende Engels in topics. Laten we daarom gewoon wachten wat het overleg als uitkomst biedt, en laten we ook niet de mods afvallen, daarna zien we wel verder. Dit heeft ook geen nut zo, voor je het weet zit ook hier een slot op.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 20:55

Theuno

Da Devil Crew

LuNaTiC schreef op 04 april 2004 @ 22:41:
wacht nou gewoon even af mensen :P zo te zien is het gewoon een misverstand ;) DPC is nou eenmaal wat vreemder vergeleken met de rest van het forum :+
Wat vreemder ? Ik dacht dat je hier alleen mocht zijn als je een bepaald soort verslaving had :P

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• UTM

UTM

LuNaTiC schreef op 04 april 2004 @ 22:41:
He he, let jij eens even op je woorden ;)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het komt nogal eens voor dat de DPC mods niet online zijn.
Dan is dat een actiepunt voor jullie neem ik aan ??
Hier binnen de DPC wordt wel vaker een topic in het engels geopend, ik kan me voorstellen dat het niet bekend is binnen de hele GoT crew, maar ik hoop nu wel :)
Prima zaak, laten jullie ons dan nog weten wat jullie gezamelijke standpunt word ??
En daarvoor respect, alleen je kan je natuurlijk vast wel voorstellen dat we hier een beetje raar opkijken van al die "vreemde" mods die hier de laatste tijd langskomen.

Jullie draaien toch wel een koe ?? :P

[edit]

Damn.. de reacties gaan hier snel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 04-04-2004 22:46 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

w03f schreef op 04 april 2004 @ 22:43:
[...]

He he, let jij eens even op je woorden ;)
Dat doe ik! Eigenlijk wou ik 'kanslozer' neerzetten :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

:p

daarom we zijn een vreemde kudde

maar vind het ook wel raar dat iemand van een ander forum zomaar een topic sluit zonder zich maar enigsinds in DPC verdiept te hebben

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• UTM

UTM

LuNaTiC schreef op 04 april 2004 @ 22:45:
[...]

OMG :X :+

• Schmiel
  • Laatst online: 16-02 18:53
LOL! wel zo eerlijk ;)

--BLUH--

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Pim. schreef op 04 april 2004 @ 22:44:
[...]
Dan is dat een actiepunt voor jullie neem ik aan ??
Niet persee, als alle richtlijnen bij de HGM's ook bekend zijn is dat genoeg :)
Prima zaak, laten jullie ons dan nog weten wat jullie gezamelijke standpunt word ??
Vast wel ;)
En daarvoor respect, alleen je kan je natuurlijk vast wel voorstellen dat we hier een beetje raar opkijken van al die "vreemde" mods die hier de laatste tijd langskomen.
Uiteraard kunnen wij ons dat voorstellen ;)
Jullie draaien toch wel een koe ?? :P
2,5 jaar volgehouden, maar recent geen koe meer gedraait nee.

• UTM

UTM

Door dit soort dingen/praktijken (zoals slotje) komen alle irritaties van de DPC'er naar boven, dit omdat er nog steeds geen rc5-72 stats zijn :+
edit:
So don't blame us O-)

[ Voor 31% gewijzigd door UTM op 04-04-2004 22:55 ]

• Robkazoe
  • Laatst online: 15:02
Wat ik wel raar vind is dat ze mod zijn van het DPC forum (en meer) zijn maar dat ze niet eens weten wat er gaande is.... Weten ze wel wat ze modden?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Bij ons is niet meer bekend dan de normale gang van zaken op GoT en dat is dat er hier nederlands wordt gesproken.
Alsof we hier allemaal een stelletje kleuters zijn die geen engels kunnen...
En als je dan toch ook loopt te modden in Spielerij kun je daar ook wel wat meer topics sluiten. Daar wordt vaak in een topic start (engelse) info gepost van nieuwe games die van inet is geplukt.

...

• Robkazoe
Robkazoe schreef op 04 april 2004 @ 22:51:
Wat ik wel raar vind is dat ze mod zijn van het DPC forum (en meer) zijn maar dat ze niet eens weten wat er gaande is.... Weten ze wel wat ze modden?
@W03f:

Ja, blame Distributed.net :P

[edit2]
offtopic:
WTF: ik druk op edit, wordt me bericht die ik edit in een quote gedaan. Hoe kan dit

[edit3]
offtopic:
Wacht, het was niet het edit knopje maar het quote knopje... wrong..

[ Voor 27% gewijzigd door Robkazoe op 04-04-2004 22:53 ]

• UTM

UTM

Robkazoe schreef op 04 april 2004 @ 22:51:
Omg, waar slaat dat op? De mod in kwestie is van een heel ander gebied. Hij wordt er bij gehaald omdat er iets in Engels staat, hij doet er dus een slotje op wat te begrijpen is. Mischien als hij wat vaker in /5 komt, kan hij wel begrijpen dat wij het niet zon goed idee vinden, maar de mod doet feitelijk niks fout. Begin dan ook niet gelijk te blaten :X

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 10:36
w03f schreef op 04 april 2004 @ 22:50:
Door dit soort dingen/praktijken (zoals slotje) komen alle irritaties van de DPC'er naar boven, dit omdat er nog steeds geen rc5-72 stats zijn :+
edit:
So don't blame us O-)
>:)

Nee maar ff serieus, ik vind het wel wat hebben dat die gasten van onze 'concurrenten' steeds langskomen.
Is toch leuk om gefeliciteerd te worden als je ze weer eens ingehaald hebt :P

• Robkazoe
w03f schreef op 04 april 2004 @ 22:54:
[...]

Omg, waar slaat dat op? De mod in kwestie is van een heel ander gebied. Hij wordt er bij gehaald omdat er iets in Engels staat, hij doet er dus een slotje op wat te begrijpen is. Mischien als hij wat vaker in /5 komt, kan hij wel begrijpen dat wij het niet zon goed idee vinden, maar de mod doet feitelijk niks fout. Begin dan ook niet gelijk te blaten :X
Ik vind dat als ze ergens aan het modden zijn dat ze ook moeten weten waar ze mee bezig zijn. Als ze niet weten wat er hier op DPC gaande is kun je beter een topic met rust laten en Dutchman! bv emailen en dat hij er even naar gaat kijken. Om een topic zomaar dicht te gooien vind ik iets te snel. Zo kan elke ziel wel moderator van DPC worden :Z

Verwijderd

w03f schreef op 04 april 2004 @ 22:54:
[...]

Je weet toch op z'n minst dat DPC een team is in een internationale wedstrijd? Als je dan een keer een engels topic ziet van iemand met een volledig Engelse posthistory in een forum waar je normaal nooit komt dan is het toch niet logisch om er meteen een slotje op te gooien? Ik vind dat Robkazoe best een punt heeft dus een "OMG waar slaat dat op" is wel erg misplaatst...

@G_M_C hieronder: weet ik, maar die opmerking van w03f vond ik nogal misplaatst :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 23:01 ]

Verwijderd

Jongens jongens, toch ff een beetje opkomen voor de mod's. Iedereen kan fouten maken.

Maar de kunst is deze zo snel mogelijk weer rechtzetten, en ervan leren. En daar moet het nu om draaien vind ik.

}:O - en zijn vreedzame en rustige dieren toch ?
edit:
Tenzij ze stampeden natuurlijk :P >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 23:02 ]

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Kan dat topic inderdaad niet gewoon opnieuw geopend worden? React moet dat toch wel kunnen??

Overigens vind ik 8 minuten wachten tot een DPC Modje komt wel erg kort...
Normaal gesproken met iemand die in /5 post de FAQ lezen... verplichte stof voor alle modjes? :p

[ Voor 23% gewijzigd door Marcelloz op 04-04-2004 23:02 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 22:57
Het is nu iig duidelijk dat er overleg is (zal komen) tussen de 'softe goederen' mods. Als er zoals hierboven staat als regel wordt gehanteerd dat een DPC mod omdat die niet 24/7 aanwezig is wordt bijgestaan door andere mods die zich niet in DPC hebben verdiept (een schande :P) dan kunnen of zij zich een beetje erin verdiepen, of niet gelijk een slotje zetten en het aan de DPC mods onderling vragen of dat de DPC mods actiever moeten worden.

DPC is wat 'maffer' dan de overige fora, vandaar ook dat het wat moeilijker is voor buitenstaanders. :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Robkazoe schreef op 04 april 2004 @ 22:57:
[...]
Zo kan elke ziel wel moderator van DPC worden :Z
Wij zijn gewoon moderators van GoT, daarbij heb je niet persee inhoudelijke kennis nodig per subforum. Wij zorgen gewoon dat de normale richtlijnen nageleefd worden tenzij anders bekend bij ons.
Aangezien er niet anders bekend is bij ons resulteert dat dus in een gesloten engels topic bij gebrek aan on-line zijnde DPC moderators.

En zoals eerder gezegd: we gaan dit eerst even intern overleggen. Mocht daar uitkomen dat engels af en toe gewoon kan, dan zal dat topic vanzelf wel weer open gaan. :)
Marcelloz schreef op 04 april 2004 @ 23:01:
Overigens vind ik 8 minuten wachten tot een DPC Modje komt wel erg kort...
Dat is niet kort aangezien we binnen softe goederen crew van elkaar weten wanneer iemand er niet is voor een bepaalde tijd ;)

[ Voor 19% gewijzigd door momania op 04-04-2004 23:06 ]

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 22:58:
[...]
Je weet toch op z'n minst dat DPC een team is in een internationale wedstrijd? Als je dan een keer een engels topic ziet van iemand met een volledig Engelse posthistory in een forum waar je normaal nooit komt dan is het toch niet logisch om er meteen een slotje op te gooien? Ik vind dat Robkazoe best een punt heeft dus een "OMG waar slaat dat op" is wel erg misplaatst...

@G_M_C hieronder: weet ik, maar die opmerking van w03f vond ik nogal misplaatst :P
Hoezo misplaatst ? Ik vind dat Robkazoe de mod te snel 'aanvalt' (let op de " :P). Mijn reactie was toen dus echt: OMG. Nu ik het zo lees moet ik jullie enigzins gelijk geven, van een mod @ GoT mag je wel verwachten wat DPC inhoudt. Maar je hoeft niet gelijk te gaan zeggen: Weet wat je mod. Dan komt bij mij gelijk al het antwoord: Weet wat je zegt. Er zijn nu eenmaal ook mensen die nix van }:O afweten.

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

momania schreef op 04 april 2004 @ 23:04:
[...]
En zoals eerder gezegd: we gaan dit eerst even intern overleggen. Mocht daar uitkomen dat engels af en toe gewoon kan, dan zal dat topic vanzelf wel weer open gaan. :)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Verwijderd

momania schreef op 04 april 2004 @ 23:04:
[...]
En dat is juist de point, dat duurt te lang. TS leest dit topic niet, of kan het niet lezen. Hij kan daarom zelf niet eventueel reageren, of feedback krijgen op zijn intitiatief voor nieuwe stats. En het is jammer dat hij daarvan de dupe is.

Imo gewoon open gooien, daarna overleggen. En pas als e.a. niet acoord is dan weer dicht. I.e. omgedraaid dus.

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Zo hee..
Ben even avondje weg, jammer dat ik dit topic gemist heb.
Ik had om 17:51 een mailtje naar moto-moi gestuurd en ik ben blij te zien dat ik daarin niet gelogen heb ;)
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:07:
[...]
En dat is juist de point, dat duurt te lang. TS leest dit topic niet, of kan het niet lezen. Hij kan daarom zelf niet eventueel reageren, of feedback krijgen op zijn intitiatief voor nieuwe stats. En het is jammer dat hij daarvan de dupe is.

Imo gewoon open gooien, daarna overleggen. En pas als e.a. niet acoord is dan weer dicht. I.e. omgedraaid dus.
Iemand kan hem vast wel even een mailtje sturen of hem op een andere wijze duidelijk maken wat er is voorgevallen.
De naam van Silk_dude komt dan meteen bij me op, die is vrij goed bekend met Geoff en is ook nog eens crew (niet dat, dat nodig is, maar hee.. iemand moet het doen ;))

[ Voor 69% gewijzigd door Funcracker op 04-04-2004 23:11 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik zit ff rond te kijken in de FAQ en ik zie zo 1,2,3 nergens iets staan dat engels niet mag. Staat dat ergens expliciet of is het een ongeschreven regel binnen GoT?

Verwijderd

@ iedereen:

Geoffs heeft me net een mailtje gestuurd met de vraag of dat hij iets fout heeft gedaan, en bood z'n verontschuldigingen aan voor als dat het geval was.

Ik heb 'm terug gemaild dat er een misverstand is en dat 't zo snel mogelijk opgelost wordt en dat het erg gewaardeerd wordt dat 'ie een statsengine heeft gebouwd en ons daar op wijst. :)

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Gezien deze ophef kan ik me niet voorstellen dat uit het modjes overleg zal blijken dat een sporadische post van onze buitenlandse mede DCers niet toegestaan zou zijn.

Dus kom op aanwezig modjes, heb toch de lef om zelf an te denken en die topic weer open te gooien. Fouten zijn er om hersteld te worden, niet om op burocratische wijze te worden afgehandeld.

...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ok, nu kappen met slap ouwehoeren, GRAZEN!!!!!!! >:)

Ey!! Macarena \o/

• E-jey
  • Niet online
Ik ben helemaal met jullie eens. Dit slotje is helemaal niet nodig. De modjes kunnen het er toch wel vanaf halen? is toch geen overleg voor nodig. Dat sommige mods hier modden is natuurlijk geen probleem, ze moeten alleen niet de verkeerde topic op slot gooien :P

Volgensmij is /5 helemaal geen forum waar zwaar gemod hoeft te worden. Heel af en toe word er een DPCH verkeerd gepost of opent iemand een topic wat een reply had moeten zijn.

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Haranaka schreef op 04 april 2004 @ 23:15:
Gezien deze ophef kan ik me niet voorstellen dat uit het modjes overleg zal blijken dat een sporadische post van onze buitenlandse mede DCers niet toegestaan zou zijn.

Dus kom op aanwezig modjes, heb toch de lef om zelf an te denken en die topic weer open te gooien. Fouten zijn er om hersteld te worden, niet om op burocratische wijze te worden afgehandeld.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

je pikt echt letterlijk de woorden uit mijn mond

offtopic:

Verwijderd

RaZ schreef op 04 april 2004 @ 23:16:
Ok, nu kappen met slap ouwehoeren, GRAZEN!!!!!!! >:)
DF-Client draait als service en graast altijd (=24/7) ! })

edit:
Dit is ondanks alles het snelst groeiende topic van het hele GoT-forum op dit moment

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 23:22 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 21:46:
Engelstalige topics zijn meestal afkomstig van users die hun vraag in om en nabij de 60 fora hun vraag posten, en te lui zijn om te vertalen.

Echter komen er in fora als DPC weleens Amerikanen, of andere buitenlandse gasten, die een topic in het Engels openen. Het gaat dan niet om vragen ofzo, het heeft meer een sociale achtergrond. Die topics moeten ook gewoon kunnen.

Het is dus niet dat Engelstalige topics per definitie niet mogen, er wordt per geval bekeken wat de precieze reden van een topic is. :)
Denk dat hiermee de discussie opgelost is :)

Verwijderd

Ach foutjes kunnen altijd gebeuren. Maar om ook mijn mening te ventileren: Engelse draadjes moeten in het DPC subforum gewoon mogelijk zijn aangezien DC internationaal is. :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

LOL@Topic :)

Nog een geluk dat er geen post van Sir Fart langs kwam. :+
Ik ben blij dat er over gediscussieerd gaat worden en hoop dat de uitslag ook officieel wordt dat er Engelstalige posts in /5 (oogluikend) worden toegestaan.

edit:
Silk_dude: leuk voorbeeld van SF in eerste link :D

[ Voor 17% gewijzigd door Cow_tipping op 04-04-2004 23:34 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

LOL deze oude topics, geeft goed weer waarom engels wel toegestaan zou moeten zijn. Sommige van deze zijn/waren hilarisch (en historisch) !!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 23:47 ]

Verwijderd

Die eerste is ook nogal on-topic als het gaat over taal ;)

Verwijderd

Ik zit nog niet zo lang bij DPC en weet te weining wat achter de schermen gebeurt, maar kan iemand mij dit duidelijk maken?

Mogen we hier
- geen engelse teksten mogen voeren?
- geen engelse threads mogen starten?
- geen engels taligen toelaten?

Ik dacht nog wel dat ik bij een serious groep heb aangesloten.
Ik snap best dat we geen 85% engelse text willen hebben, maar ik denk het minder is dan 1% engels is.
En die ene procent is 'sincere remarks' van onze 'competitors', dat alleen maar extra 'cachet' geeft aan deze forum.

No hard feelings, maar als dit een serieuze regel is, dan ben ik hier weg. :(
Dus ik ben zeker geinteresseerd wat de resultaat is van jullie overleg (en waar deze regel nu precies staat).

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:48
Jammer dat iedereen hier per direct zo agressief op dat slotje reageert. Forum /5 is misschien onze stek, maar het is ook een onderdeel van het geheel; gathering of tweakers, forum van tweakers.net. Ons forumpje met duizenden actieve leden heeft zoals jullie weten een groot aantal moderators rondlopen om een beetje orde in de chaos te bevechten, de spam en ander misbruik buiten de deur te houden en daarmee samen met het overgrote gedeelte van de gebruikers die niet de rest lastig vallen de leefbaarheid van onze community te bewaren.

Deze moderators kunnen en willen niet 24 uur per dag in de loopgraven liggen, en daarom worden alle fora door meerdere mensen in de gaten gehouden. Meestal zijn er een of twee hoofdmods per forum, mensen met wat extra rechten per hoofdgroep (wij zijn onderdeel van hoofdgroep “softe goederen”) en een aantal moderators die overal op het gehele forum in kunnen grijpen. Deze mensen van ‘buiten’ weten niet altijd 100% waar alle topics over gaan, maar kunnen in ieder geval de basisregels handhaven. Alle fora als onafhankelijke eilandjes behandelen is al jaren niet meer mogelijk.

Dat er hier een slotje is gezet op een topic met een wat onduidelijke, Engelstalige startpost kan simpelweg gebeuren. Niet het einde van de wereld, geen grove inbreuk op de vrijheid van meningsuiting en zeker geen aanval op de wereld van de Dutch Power Cows. Wel een normale actie op de rest van het forum, waar we het het liefst in het Nederlands houden, zeker bij topicstarters die de Nederlandse taal volledig machtig zijn. Haal adem, mail de desbetreffende mod of iemand anders die weet hoe het werkt, en leg uit wat er mis is. Ga alsjeblieft niet direct schoppen en schreeuwen, ga niet roepen dat ‘wij zelf wel weten hoe het zit’ en ‘de rest’ er zich niet mee dient te bemoeien. Dit straalt eigenlijk alleen de gedachte uit dat wij ons beter voelen dan de rest, wat neem ik aan niet het geval is. Lighten up, en nog liever, bied je excuses aan aan moto-moi voor de onnodige zware aanval terwijl hij enkel wil helpen.

We spend our years as a tale that is told

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

:o sorry moto-moi

bedankt dat je probeerde te helpen O-)

offtopic:

Verwijderd

Post is weer open, thx moto-moi + dutchman! !

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 23:50 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het 'probleem' wordt echt wel opgelost en het zou me zeer verbazen als een engelstalig topic, mits geopend door een niet nederlandstalig persoon, in dit deel van GoT voortaan gesloten zou worden.

In de andere fora zal dit niet anders zijn. Het is echter niet de bedoeling dat topics in het Engels, door Nederlanders gepost, in de fora verschijnen. Tenslotte is dit een Nederlands forum.

Ik denk dat als ik in een buitenlands forum Nederlands ga brabbelen, ik ook erop aangesproken wordt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Tuurlijk waarderen we het dat 'ie modje wil zijn en wil helpen _/-\o_

Maar als je in een vreemd forum mod, kijk dan op z'n minst even naar iemand z'n posthistory voor je zo'n botte sluitmessage zet (dat is hier in DPC ook niet echt een gewoonte namelijk, hier is de sfeer nog leuk/normaal). Dan had je meteen gezien dat 'ie hier al langer rond loopt en al eerder een topic heeft geopend.

Magoed, het is opgelost dus iedereen kan weer lekker grazen :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:18
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:54:
Magoed, het is opgelost dus iedereen kan weer lekker grazen :)
idd ja, dit "gezeur" is zonde van de cpu cycles :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ga ervanuit dat de quote van Cheatah die ik eerder plaatste nog steeds geldt, ondanks dat hij tegenwoordig geen crew meer is. Moto-moi kan onmogelijk op de hoogte zijn van alles wat in LA gezegd is, het topic is nu weer open, dus je mag ervan uitgaan dat als dit weer gebeurt het wederom een foutje betreft. Als een crewlid dit even kan bevestigen is dit alles ook weer opgelost :)

Verwijderd

Dutchman! schreef op 04 april 2004 @ 23:39:
Jammer dat iedereen hier per direct zo agressief op dat slotje reageert. Forum /5 is misschien onze stek, maar het is ook een onderdeel van het geheel; gathering of tweakers, forum van tweakers.net. Ons forumpje met duizenden actieve leden heeft zoals jullie weten een groot aantal moderators rondlopen om een beetje orde in de chaos te bevechten, de spam en ander misbruik buiten de deur te houden en daarmee samen met het overgrote gedeelte van de gebruikers die niet de rest lastig vallen de leefbaarheid van onze community te bewaren.

Deze moderators kunnen en willen niet 24 uur per dag in de loopgraven liggen, en daarom worden alle fora door meerdere mensen in de gaten gehouden. Meestal zijn er een of twee hoofdmods per forum, mensen met wat extra rechten per hoofdgroep (wij zijn onderdeel van hoofdgroep “softe goederen”) en een aantal moderators die overal op het gehele forum in kunnen grijpen. Deze mensen van ‘buiten’ weten niet altijd 100% waar alle topics over gaan, maar kunnen in ieder geval de basisregels handhaven. Alle fora als onafhankelijke eilandjes behandelen is al jaren niet meer mogelijk.

Dat er hier een slotje is gezet op een topic met een wat onduidelijke, Engelstalige startpost kan simpelweg gebeuren. Niet het einde van de wereld, geen grove inbreuk op de vrijheid van meningsuiting en zeker geen aanval op de wereld van de Dutch Power Cows. Wel een normale actie op de rest van het forum, waar we het het liefst in het Nederlands houden, zeker bij topicstarters die de Nederlandse taal volledig machtig zijn. Haal adem, mail de desbetreffende mod of iemand anders die weet hoe het werkt, en leg uit wat er mis is. Ga alsjeblieft niet direct schoppen en schreeuwen, ga niet roepen dat ‘wij zelf wel weten hoe het zit’ en ‘de rest’ er zich niet mee dient te bemoeien. Dit straalt eigenlijk alleen de gedachte uit dat wij ons beter voelen dan de rest, wat neem ik aan niet het geval is. Lighten up, en nog liever, bied je excuses aan aan moto-moi voor de onnodige zware aanval terwijl hij enkel wil helpen.
Is het niet gewoon handiger dat de MODs die niet zo thuis zijn in DPC wachten op een topic report van iemand uit DPC :?
Als er namelijk postings staan in /5 dan is er altijd wel iemand van de DPC crew of de vaste /5 bezoekers die dat ziet en die dan wel een topic report kan doen.

Op die mannier worden er ook niet onnodig topics gesloten.
Op het DPC crew forum zijn er de laatste tijd een aantal voorbij gekomen waarvan we ons afvragen waarom die gesloten zijn.
En ook daar is deze optie al eens langsgekomen.

Kunnen de andere MODs zich hier in vinden?

Verwijderd

sdomburg schreef op 04 april 2004 @ 23:59:
[...]

Ik ga ervanuit dat de quote van Cheatah die ik eerder plaatste nog steeds geldt, ondanks dat hij tegenwoordig geen crew meer is. Moto-moi kan onmogelijk op de hoogte zijn van alles wat in LA gezegd is, het topic is nu weer open, dus je mag ervan uitgaan dat als dit weer gebeurt het wederom een foutje betreft. Als een crewlid dit even kan bevestigen is dit alles ook weer opgelost :)
Idd kunnen we weer gaan grazen, alles is opgelost. Zou uiteindelijk wel de uitkomst willen lezen van het overleg, in die zin of Engels in sommige gevallen wordt gedoogd ofzo.

:+ Misschien hier dan een slotje op :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 00:03 ]

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 04 april 2004 @ 23:51:
[...]
Ik denk dat als ik in een buitenlands forum Nederlands ga brabbelen, ik ook erop aangesproken wordt.
Niet helemaal eerlijke vergelijking. Nederlands is geen 'common language' en ik denk dat 99.8% van ons wel engels verstaan.
En wat Geoff betreft, hij haalt onze postings door een translator, maar kan jammer genoeg niet in het nederlands reply-en.
Op m'n werk, als een gast engels tegen mij spreek, antwoord ik ook in het engels terug. (courtesy heet het).

Verwijderd

Dutchman! schreef op 04 april 2004 @ 23:39:
Alle fora als onafhankelijke eilandjes behandelen is al jaren niet meer mogelijk.
Wrom nie? :X

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 00:08:
[...]
Niet helemaal eerlijke vergelijking. Nederlands is geen 'common language' en ik denk dat 99.8% van ons wel engels verstaan.
En omdat 'wij' het verstaan zou dus een engelstalig topic geopend mogen worden?

Give it a try, zou ik zeggen. Open er een in een van de andere fora, bij voorkeur in LA, kun je lachen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 05-04-2004 01:53 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

doe dat normale werk dan wel ff in je eigen gedeelte ja.. dsmarty en dutchy doen hun werk hier perfect..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:03
Goed, voordat de reacties een 'nare' toon op gaan leveren (als sommigen daar al niet net overheen zijn /me /me inclusive) er is gemeld dat er over gepraat/gechat gaat worden. Wat IK uiteindelijk wilde bereiken heb ik voor elkaar. Ik denk dat meer ook niet nodig is. Asl er geen goede '/5-mod handleiding' is, dan kunnen we ook moeilijk de andere mod's daar op aankijken.

Het is gewoon zo dat onzinnige topics die hier niet horen meestal door regelmatige /5 posters zelf al een soort van waarschuwing krijgen, en daarna vrij snel wegzakt naar de regionen der vergetenheid.

Er wordt hier over het algemeen niet onnodig gekicked.. en indien dat wel het geval is zakken die zo snel weg dat een moderatie vaak al niet eens (meer) nodig is.

Normaalgesproken als iets hier echt niet kan zal een /5 poster het zelf melden in Schop een Modje (jaja, nu weet ik wel waar het moet :P)

Engelse topics door onze buitenlandse gasten zijn hier ook zeker geen uitzondering (nofi, maar met enig recherge werk kan iederee ndat zo uitvissen).

Waar ik mij vooral aan erger is het simpele 'zie faq' antwoord. Ik kan me erg voorstellen dat als je de hele dag aan het modden bent, (sterker nog, al die dagen dat jullie dat werk doen) je op den duur bij de zoveelste 'overtreding' geen zin/tijd hebt om een heel verhaal te typen. Hier in /5 wordt er zelden naar de faq verwezen. Meestal eerst een hartelijk welkom voor de nieuwkomers, dan een korte uitleg, over zijn/haar probleem en vervolgens een heeeeel vriendelijk verzoek om even de faq te lezen als er nog meer vragen zijn.

Hoe dan ook, misschien had ik het niet op deze manier moeten doen en voelen jullie je nogal aangevallen maar dit was wel wat ik wilde bereiken.. ff wakker schudden.

Verwijderd

hebbie goe gedaan jochie :D duim omhoog

Verwijderd

en ach.....helft van wat er geschreven wordt in de topics is toch al ( al dan niet een verbastering van het) Engels....

Verwijderd

ik maar denken dat dit de spil was en de rest erbij is gekomen ,zoals tweakers enzo. :+ :+ :+

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Ik vind het wel ironisch eigenlijk.
- Dit forum heet Gathering of Tweakers.
- Het team heet Dutch Power Cows.
- Bovenaan GoT vind je knopjes als 'myreact', 'prefs', 'search', 'active topics', 'bookmarks'
- Onderaan 'new topic' en 'post reply'