Goed, voordat de reacties een 'nare' toon op gaan leveren (als sommigen daar al niet net overheen zijn
/me /me inclusive) er is gemeld dat er over gepraat/gechat gaat worden. Wat IK uiteindelijk wilde bereiken heb ik voor elkaar. Ik denk dat meer ook niet nodig is. Asl er geen goede '/5-mod handleiding' is, dan kunnen we ook moeilijk de andere mod's daar op aankijken.
Het is gewoon zo dat onzinnige topics die hier niet horen meestal door regelmatige /5 posters zelf al een soort van waarschuwing krijgen, en daarna vrij snel wegzakt naar de regionen der vergetenheid.
Er wordt hier over het algemeen niet onnodig gekicked.. en indien dat wel het geval is zakken die zo snel weg dat een moderatie vaak al niet eens (meer) nodig is.
Normaalgesproken als iets hier echt niet kan zal een /5 poster het zelf melden in Schop een Modje (jaja, nu weet ik wel waar het moet

)
Engelse topics door onze buitenlandse gasten zijn hier ook zeker geen uitzondering (nofi, maar met enig recherge werk kan iederee ndat zo uitvissen).
Waar ik mij vooral aan erger is het simpele 'zie faq' antwoord. Ik kan me erg voorstellen dat als je de hele dag aan het modden bent, (sterker nog, al die dagen dat jullie dat werk doen) je op den duur bij de zoveelste 'overtreding' geen zin/tijd hebt om een heel verhaal te typen. Hier in /5 wordt er zelden naar de faq verwezen. Meestal eerst een hartelijk welkom voor de nieuwkomers, dan een korte uitleg, over zijn/haar probleem en vervolgens een heeeeel vriendelijk verzoek om even de faq te lezen als er nog meer vragen zijn.
Hoe dan ook, misschien had ik het niet op deze manier moeten doen en voelen jullie je nogal aangevallen maar dit was wel wat ik wilde bereiken.. ff wakker schudden.