[Far Cry] Zeer matige prestaties?

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Mijn configuratie:

Asus P4P800 deluxe
P4 2.6@3.14Ghz
1024Mb DDR dual Channel
Ati Radeo 9600 Pro met laatste catalyst drivers

Spel upgraded naar versie 1.1.

3D videokaartinstellingen in windows helemaal op volle prestatie dus geen filtering, AA VC en het hele alfabet.

Graphics aperture size in bios op 256Mb. Verder gewoon standaard verhaal.

Het spel draait niet soepel op 1024x768 en alles op medium. Verder in windows of met andere spellen geen problemen.

Is dat normaal of is het gewoon een zaadspel...

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MacDokie
Eeem dat is Games & Discussies. Ik heb hier een probleem. Het spel draait klote en ik heb het idee dat er iets aan te doen is.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Radeon 9600 pro, zwaar overschatte videokart hiero.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
[standaard rijtje]
-welke drivers heb je al geprobeerd? (behalve de nieuwste, misschien wat oudere proberen)
-heb je je chipset drivers geinstalleerd?
-Welke scores haal je met 3dmark01/03 ?
Wat is eigenlijk "niet soepel" ? Schokt het gewoon @random of echt alleen bij veel actie? wat zijn je framerates? Ik merkte namelijk met mijn GF4ti4200 en een oude HD dat alles vrij regelmatig schokte, met mijn nieuwe HD heb ik dat niet meer.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• MacDokie
Althalus schreef op 04 april 2004 @ 21:48:
[standaard rijtje]
-welke drivers heb je al geprobeerd? (behalve de nieuwste, misschien wat oudere proberen)
-heb je je chipset drivers geinstalleerd?
-Welke scores haal je met 3dmark01/03 ?
Wat is eigenlijk "niet soepel" ? Schokt het gewoon @random of echt alleen bij veel actie? wat zijn je framerates? Ik merkte namelijk met mijn GF4ti4200 en een oude HD dat alles vrij regelmatig schokte, met mijn nieuwe HD heb ik dat niet meer.
Ik had hiervoor de 3.10 drivers en het schokt idd alleen bij actie. Verder 3dmark scores weet ik niet. Chipsetdrivers heb ik dacht ik nog niet geinstalleerd. Ga ik maar eens proberen.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 16:21
Far cry is een zwaar spel.
Probeer de3.9 eens.
Veel gaat het niet helpen, maar je kan altijd eens proberen.
Zelfs een rad 9800xt kan het spel niet met alles op hoogst fatsoelijk draaien.
Een rad 9600pro is idd een zwaar overschate kaart. Presteerd een stuk onder de 9500 pro. :)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
Ik weet niet hoor, shizophreen. Alleen al in DX 8 benchmarks presteert een 9600pro gelijk aan de GF 4 ti 4400. En ik heb zelfs nog redelijke framerates (30-50).
Volgens mij moet dat ding het best aankunnen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Domus schreef op 04 april 2004 @ 21:44:
[...]

Eeem dat is Games & Discussies. Ik heb hier een probleem. Het spel draait klote en ik heb het idee dat er iets aan te doen is.
Je hebt helemaal gelijk. Dit is een vraag van technische aard, dus kan die beter hier terecht :)

Verwijderd

schizophreen schreef op 04 april 2004 @ 22:19:
Probeer de3.9 eens.
Een rad 9600pro is idd een zwaar overschate kaart. Presteerd een stuk onder de 9500 pro. :)
Draai FarCry op 1152*864 met alle detail op Ultra High en ik ken echt geen problemen. Dit spel is de bomb! 8)7

Specs:

Asus P4C800-E DeLuxe _/-\o_
Sapphire 9800PRO /w 128Mb [Catalyst 4.3]
Intel P4 3.2
512Mb Corsair TwinX DDR400

Heb geen enkel onderdeel van de pc overgeclocked.

ps. Hoorde dat er veel ervaringen zijn met foute textures i.c.m. Ati en dat AA en AF niet mogelijk zijn i.c.m. Ati... niets van gemerkt; ik heb nergens problemen mee gelukkig :7

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 02:32:
[...]

Draai FarCry op 1152*864 met alle detail op Ultra High en ik ken echt geen problemen. Dit spel is de bomb! 8)7

Specs:

Asus P4C800-E DeLuxe _/-\o_
Sapphire 9800PRO /w 128Mb [Catalyst 4.3]
Intel P4 3.2
512Mb Corsair TwinX DDR400

Heb geen enkel onderdeel van de pc overgeclocked.

ps. Hoorde dat er veel ervaringen zijn met foute textures i.c.m. Ati en dat AA en AF niet mogelijk zijn i.c.m. Ati... niets van gemerkt; ik heb nergens problemen mee gelukkig :7
Draai FarCry op 1280*1024 ook als een zonnetje, maar genoeg populair geluld, daar helpen we deze gozer niet mee :r
Normaal gesproken lijkt het me echt wel mogelijk om met een 9600 pro FarCry redelijk te draaien.

Probeer anders eens een andere catalyst versie (niet onder 3.9) en verander je aperture size eens naar 128 mb

Je zou ook nog kunnen rotzooien met fast-writes en AGP op 4x proberen te zetten

Verwijderd

schizophreen schreef op 04 april 2004 @ 22:19:
Probeer de3.9 eens.
Dit is niet waar, ik heb een 9800xt en kan het spel met alle instellingen op very high spelen zonder enig probleem :Z .

Systeem:
Intel P4 3,2 GHz
2x 512mb intern

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 13:02:
[...]

Dit is niet waar, ik heb een 9800xt en kan het spel met alle instellingen op very high spelen zonder enig probleem :Z .

Systeem:
Intel P4 3,2 GHz
2x 512mb intern
En op welke resolutie? Vast niet > 1280x1024. Daarnaast is 1024 MB met Far Cry een absoluut pluspuntje wat niet iedereen heeft :)

• Vlassie1980
Schizofreen bedoelt waarschijnlijk met hoogste instellingen ook het inschakelen van anti-aliasing en anisotropic filtering, dit trekt mijn systeem ook helemaal niet en daar heb je idd een next-gen high end kaart voor nodig

Verwijderd

We Are Borg schreef op 05 april 2004 @ 13:05:
[...]

En op welke resolutie? Vast niet > 1280x1024. Daarnaast is 1024 MB met Far Cry een absoluut pluspuntje wat niet iedereen heeft :)
Ik speel het op resolutie 1600x1200, verder alles op very high. Alleen geen AA en AF. Ik gebruik de 4.3 catalyst drivers :7

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de performance. Op m'n P4 2Ghz machine met 512 SDRAM en een GeForce 4ti4200 128Mb zou ik toch verwachten dat ik het op medium detail op 800*600 soepeltjes zou moeten kunnen spelen..

Helaas hapert het regelmatig. Voordat ik bijvoorbeeld op een ventje ga schieten "tikt" het ff.
Het is vet irritant want ik verwacht dat ik het toch fatsoenlijk zou moeten kunnen draaien :?

• Vlassie1980
Dit ligt voor een groot deel aan je videokaart en SDRAM, alleen een hardware upgrade kan dit probleem enigszins verminderen. Je moederbord ondersteund zeker ook geen dual channel geheugen?

Verwijderd

Ik heb het spel al goed zien lopen op een xeon 2.8 met 512 MB pc3200 geheugen in dualchannel mode, en een gf4ti4200. Op 1024x768 en alle details op High of Very high, AA op 1. Deze machine is van een vriend van me.

De PC van zijn vrouw is een wat oudere machine, een 2.4ghz P4, met RIMM PC800 geheugen (1 GB) en een gf4ti4600 en daarop loopt het hele spel enorm klote, vergelijkingmateriaal: ut2k4 in software mode op 800x600 op je pentum-3. In 800x600 met alle details op low is het nóg niet te spelen, er zit letterlijk een seconde tussen *klik* en *pang*

Ik heb nogal de indruk dat er performance-wise best wel wat te doen valt aan Far Cry, en dan met name door de makers. Optimalisatie lijkt me gewoon niet goed gedaan, zeker niet als mijn laptopje (1.6 Ghz Centrino, 512 MB ddr/333 en onboard intel videochippie) het spel net zo lekker draait als de 2.4ghz p4 hierboven. Het is toch een beetje raar dat die hele ti4600 genegeerd wordt, dat het RIMM geheugen niet sneller zou zijn dan het DDR/333 geheugen ondanks dat het 2x zoveel is en dat de 800 mhz die de p4 meer heeft helemaal niet terug te vinden is in de performance.

• MacDokie
Nou ik heb het nu al wat beter draaien met nieuwe chipset drivers. Maar nu heb ik wel echt last van mouse lag, al schokt de boel niet. Wat kan je hieraan doen?

Verwijderd

Domus schreef op 04 april 2004 @ 21:32:
Mijn configuratie:

Asus P4P800 deluxe
P4 2.6@3.14Ghz
1024Mb DDR dual Channel
Ati Radeo 9600 Pro met laatste catalyst drivers

Spel upgraded naar versie 1.1.

3D videokaartinstellingen in windows helemaal op volle prestatie dus geen filtering, AA VC en het hele alfabet.

Graphics aperture size in bios op 256Mb. Verder gewoon standaard verhaal.

Het spel draait niet soepel op 1024x768 en alles op medium. Verder in windows of met andere spellen geen problemen.

Is dat normaal of is het gewoon een zaadspel...
Vreemd want bij mij draait ie op 1024*768*32 alles high behalve texture filtering op medium terwijl mijn pc veel slechter is .
Specs
p4 2000mhz
256mb ram
geforce 4 mx460( :'( :'( :'( )

dus hij moet veel sneller kunnen draaien.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 05:23

Brazza

Byte me!

Domus schreef op 05 april 2004 @ 23:51:
Nou ik heb het nu al wat beter draaien met nieuwe chipset drivers. Maar nu heb ik wel echt last van mouse lag, al schokt de boel niet. Wat kan je hieraan doen?
Geen muis drivers geïnstalleerd ?

• MacDokie
Nou eehm, wat mijn ervaring is, is dat als ik mouse drivers installeer, je muis niet echt lekker reageerd in windows en andere apllicaties. Dat doe ik dus eigenlijk nooit. Maar ik zal het eens proberen.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ik heb ook die mouselag... ik heb de mouse drivers (logitech pilot optisch) geinstalleerd en dat is dus echt geen verschil... die mouselag krijg ik niet weg...
jij dus ook niet . als je iets weet hoor ik het graag

• MacDokie
Het loopt nu een stuk beter:

Ik gebruik nog steeds geen AA. Maar het aanzetten van de VC hielp wel. Het loopt nu soepeler en de mouse lag is ook weg. Heb de vga kaart op hoogste prestatie ingesteld en de kaart maar eens flink overgeclocked. Verder nu dus Chipset drivers geinstalled en Rivatuner om de rest ook eens wat beter in te stellen.

Ow ja, ik draai nu op 1156@nog wat en alles op High. Het ziet er nog steeds prima uit en alleen als er heel erg veel actie is heb ik wat mouse lag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:25:
[...]

Vreemd want bij mij draait ie op 1024*768*32 alles high behalve texture filtering op medium terwijl mijn pc veel slechter is .
Specs
p4 2000mhz
256mb ram
geforce 4 mx460( :'( :'( :'( )

dus hij moet veel sneller kunnen draaien.
... Ik heb far cry bij veel van me vrienden zien draaien, en ik kan je zeggen dat wat jij daar zegt een absolute onmogelijkheid is!! ik zelf heb een P4 3.0 met 1054 mb geheugen op een asusp4c800 met een ti4600, en ik draai het spel net niet op verry high! de specs van mijn vrienden varieren van 2.0 tot 3.06 p4's... allemaal met geforce4ti 4200...... en nergens draait hij zonder eeen redelijke hakkel als de textures op medium staan................... en nu kom jij met een geforce mx en... nee sorry!! als dat waar is steek ik me videokaart in de fik!! en dat meen ik!

het kan ook zijn dat jij 5 frames per seconde soepel vindt... dan heb ik nix gezegt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:55:
[...]

... Ik heb far cry bij veel van me vrienden zien draaien, en ik kan je zeggen dat wat jij daar zegt een absolute onmogelijkheid is!! ik zelf heb een P4 3.0 met 1054 mb geheugen op een asusp4c800 met een ti4600, en ik draai het spel net niet op verry high! de specs van mijn vrienden varieren van 2.0 tot 3.06 p4's... allemaal met geforce4ti 4200...... en nergens draait hij zonder eeen redelijke hakkel als de textures op medium staan................... en nu kom jij met een geforce mx en... nee sorry!! als dat waar is steek ik me videokaart in de fik!! en dat meen ik!

het kan ook zijn dat jij 5 frames per seconde soepel vindt... dan heb ik nix gezegt!
Hij draaid rond de 25 fps met die instellingen maar ik heb nu alles op medium gezet omdat er framedrops waren omdat ik maar 256 mb ram heb. Maar het komt denk ik omdat die geforce mx directx 7 is en dus geen pixelshaders hoeft te berekenen waardoor hij een stuk minder te doen heeft.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmmm'z wel ik ben dus duidelijk niet de enige die problemen heeft. Alles gaat enorm smood (filmpjes enz.) maar zodra het spel zelf begint komt de camera naar beneden inzetten en dat schokt!!! pff.. niet normaal. Ook het spel zelf is alsof ik met een framerate van 1 speel. Niet te doen gewoon.

fx 5900 xt
512 mb 3200
amd 2800+

Lijkt me toch wel voldoende???
Heb wel de allernieuwste driver van Nvidia, dus lijkt me daar niet aan liggen? Raar spel. (ik had hetzelfde probleem trouwens met Deux 2, ook filmpjes alles perfect maar game zelf ***)

www.maartenlangelo.nl

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 12:37

pjvandesande

GC.Collect(head);

We Are Borg schreef op 05 april 2004 @ 13:05:
[...]

Hij trekt bij mij 980MB aan geheugen weg als het druk wordt :Z

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Tadaa mijn probleem is opgelost. Als je FareCry vloeiend wilt spelen ga je naar je driver instellingen van je videokaart ( bij mij fx 5900 xt Nvidia ) en daar je zet je antialiasing op application controlled of uit. (bij mij stond ie op 8x). Daarna kan je ook nog Anisotropic filtering op application controlled zetten of uit (ook 8x bij mij). De vsync heb ik ook maar op application controlled gezet. Weet alleen niet of dit ook slim is? houd ie (probeert ie) standaar 60 vast te houden als het goed is.

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Om de mensen hier even te laten schrikken: ik probeer farcry op m'n radeon 7500 te draaien. Rest specs:

asus a7v600
amd 2100+
512mb

Ik weet dat dit erg lastig gaat lopen, maar ik heb het spel al (schokkend in beide betekenissen van het woord) op een slechtere comp gezien.

Nu is mijn enige probleem: Het water is rood en geel. Dit ligt vast aan een van de instellingen van m'n videokaart, maar ik kan maar niet uitvinden welke. Of denken jullie dat ik het zoiezo maar moet opgeven? ;(

(portemonaie is leeg, dus nieuwe videokaart zit er even niet in)

• MacDokie
Ik merk dat iedereen hier kan leven met instellingen op 1024 en 800x600.

Ik heb een 22" monitor...

* MacDokie kan dus niet leven met 1024

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Ik draai FarCry op res. 1152 X 864 en alles op max. (inclusief AA/AF filtering etc.) Draait super soepel, totaal geen problemen ook al zit ik te multi-playeren met 30 man of zo. :*) Echt een blijfertje deze 9800XT. :)

\O/ weeeee =[specs]=

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

@ TS heb je al de nieuwste Catalyst drivers geprobeerd..? nl. 4.4 deze schijnt ook met far cry het een en ander te fixxen..

Verwijderd

Na dit draadje en wat verschillende ervaringen bij vrienden is het idd duidelijk dat farcry heel onverwacht kan reageren op allerlei systemen. Wat idd knettergek ook al zei: het is raar dat op een p 2.4 met een redelijk goeie videokaart het spel even goed draait als op een centrino laptop met onboard intel chipset... :?

Mijn verschil hier:

Vriend van mij draait op een 1,8 gh met een geforce 4 mx 64 mb het spel redelijk op 1024 met alle instellingen op low.

Ik draai het spel op een p4 2,8 gh met een geforce 5200 128mb en 512 mb geheugen zwaar klote als alles low staat :? , ik had verwacht dat farcry ook op dit systeempje nog zeker aardig had moeten lopen, niet dat ik veel spelletjes speel (meestal webdesign, school)

Inderdaad had crytek die engine qua performance wel iets beter kunnen afstellen...

• MacDokie
xXPLAPXx schreef op 23 april 2004 @ 02:11:
@ TS heb je al de nieuwste Catalyst drivers geprobeerd..? nl. 4.4 deze schijnt ook met far cry het een en ander te fixxen..
Nou ik heb van guru3d.com de laatste DNA (2.5 of 2.6) drivers gedownload en deze presteren zichtbaar beter dan de 4.3 en 4.4 catalyst drivers. Echt een aanrader dus.

Pagina: 1