ik heb xs4all lite adsl met een thomson 510 ethernet modem, maar de laatste tijd zijn er vreemde dingen aan de hand
ik heb vanochtend nog gewoon verbinding gehad, vandaag al echter de hele dag niet meer... ik dacht eerst, wat raar, ik kom nergens op, misschien ligt de DNS van xs4all eruit... dus ik pak een dns van een server die een kennis van me in a'dam heeft hangen, werkt ook niet
toen viel me op, dat ik niet met irc kon connecten, geen een website kon bereiken, maar MSN en ICQ deden het wel, en ook kon ik verbinding maken met EVE
wat heb ik geprobeerd dus:
- andere DNS
- direct ip connecten (naar bijv. tweakers.net @ 213.239.154.35)
- router reboot (nog niet gereset, wil wat settings liever bewaren, maar als het niet anders kan ben ik nog wel bereid dat te doen)
weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
als ik nog meer info moet geven vraag maar... ik snap er niets van
(BTW: ik zit nu via vpn tunnel, dat is de enige manier om op GoT e/d te komen)
ik heb vanochtend nog gewoon verbinding gehad, vandaag al echter de hele dag niet meer... ik dacht eerst, wat raar, ik kom nergens op, misschien ligt de DNS van xs4all eruit... dus ik pak een dns van een server die een kennis van me in a'dam heeft hangen, werkt ook niet
toen viel me op, dat ik niet met irc kon connecten, geen een website kon bereiken, maar MSN en ICQ deden het wel, en ook kon ik verbinding maken met EVE
wat heb ik geprobeerd dus:
- andere DNS
- direct ip connecten (naar bijv. tweakers.net @ 213.239.154.35)
- router reboot (nog niet gereset, wil wat settings liever bewaren, maar als het niet anders kan ben ik nog wel bereid dat te doen)
weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
als ik nog meer info moet geven vraag maar... ik snap er niets van
(BTW: ik zit nu via vpn tunnel, dat is de enige manier om op GoT e/d te komen)