Toon posts:

Speakers uigangen in verterker opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony STR-V555ES receiver. Het is echt een fantastisch apparaat! Als ie het doet dan! :+
Na het swichen van de 4 Ohm naar de 8 Ohm switch, begon het geluid wat te kraken, net alsof de speakers opgeblazen zijn. Kort daarna rook ik een zeer onheilspellende geur. Er is dus iets doorgebrand.
Ik hoopte dat het de speakers waren, maar helaas, deze doen het nog goed op een ander set. :(
Wat is er nu doorgebrand? Ik heb even de kap eraf gehaald, maar ik kon geen zekering vinden die kapot zou zijn. Het vreemde, of misschien wel niet vreend, is dat mijn subwoofer het nog wel gewoon doet.
Alle andere 5 speaker-uitgangen geven geen teken van leven meer.

Wat kan er aan de hand zijn, en hoe kan het zijn dat de switch van 4 Ohm naar 8 Ohm dit kan veroorzaken?
Alleen op mijn 2 front speakers staat 4 - 8 Ohm en op de overige 3 speakers staat dat ze op 8 Ohm spelen. (vandaar ook mijn 'Stomme' ingeving om de receiver op 8 Ohm te zetten).

Wat zullen de eventuele vervangings-reparaties kosten en kan het uberhaubt nog wel gemaakt worden?
Graag even wat meningen van jullie!

P.S.: Ik mis mijn beeste echt, is dit makkelijk op te lossen? :'( :'( :'(

-edit typo-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 21:10 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor zoiets heb je toch gewoon garantie, of is ie al te oud. Door het omschakelen 4 -> 8 mag de receiver echt niet kapot gaan! Als de sub het nog doet, dan zal de eintrap wel kapot zijn. Als alle kanalen kapot zijn, dan lijkt het me dat het een single chip eindtrap is die doorgebrand is... Tja, wat moet je ermee. Als buiten de garantie valt is reparatie denk ik niet meer rendabel, kun je beter een nieuwe receiver kopen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas valt ie al buiten de garantie.
Vreemde is wel dat ie inderdaad moeilijk begon te doen zodra ik de Omh selector had omgeschakeld.
Alle speakers die op de 'normale' uitgangen waren aangesloten, doen het niet meer. Alleen de subwoofer die via de Pre-Amp loopt, doet het nog wel.

Is dat een duur grapje om het printplaatje van de speaker-uitgangen te vervangen?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05

Xanax959

relax...

Eh, het gaat hier niet om de speaker uitgangen, maar om je eindtrap. Je "hoofd" versterker dus. Kan een duur geintje zijn. Kijk eens wat voor cijfers er op het (waarschijnlijk) grote zwarte onderdeel met die grote koelrib staan en vraag eens hoe duur zoiets is bij een electronica onderdelen zaak.

Atari portfolio Dos 2.11

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Je hebt toch niet omgeschakeld terwijl'ie aanstond he? Da's nl. iets dat je over het algemeen beter niet kunt doen :|

Ticking away, the moments that make up a dull day

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij was de STR-V 555ES niet echt een budgetreceiver. Eurotje of 1200? Ik zou eens contact opnemen met Sony NL (Badhoevedorp) en je verhaal doen.

Als je de Ohm schakelaar hebt omgezet terwijl de Receiver aan stond, zou ik dat er vooral niet bij vermelden. :+

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee. De schakelaar heb ik niet omgeschakeld toen de receiver aanstond.
Is inderdaad geen budget receiver, ik heb er tweede hands 1200,- voor betaald. een half jaar geleden.
Ik hoop dat het allemaal nog wel gaat meevallen, ga zo maar eens een paar zaken langs.
Bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem net weggebracht, ik zou deze week nog wat van ze horen....
Het kon ook een kleingheidje zijn, zei de beste verkoper O-)
Hopen daar dan maar op
Pagina: 1