Heb van de week een Revoltec Rheobus 3,5 gekocht. Ik blij, eindelijk kon ik hem in het zwart krijgen. Alles aangesloten en 3 fans erop gezet. Nu blijkt dat alle fan gewoon op volle toeren blijven draaien ook als draai ik aan de knopjes. Ben alles bij langs gegaan of het goed aangesloten is. Niks verkeerd, vind het ook knap als iemand het verkeerd aan kan sluiten.
Heb het volgende al geprobeerd:
1 aangesloten op andere voeding; geen verschil
2 andere fans geprobeert; geen verschil
3 1 fan appart op elk kanaal geprobeert, geen verschil
Naar mijn idee heb ik een kappotte rheobus gekregen.
Heb de leverancier gemaild en hun reactie was terug sturen op eigen kosten en dan kijken hun wat het is en/of eventueel het gaan vervangen.
Het kost mij teveel om terug te sturen gezien de nieuwprijs van 16 euro. Zag zelf al dat het elektronisch niet veel bijzonders is, dus denk ik er aan om het zelf na te kijken, omdat een weerstandje niet zoveel kost en er toch aan zit te denken om het te veranderen zodat ie van 5 tot 12V regelbaar is en niet van 7 tot 12V.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Heeft iemand een schema van deze rheobus?
Wat kan ik tegenover de leverancier het beste doen, gezien het nog geen week oud is?
Details:
Revoltec Rheobus 3,5 (http://www.revoltec.de/produkte/rl018.htm)
3x Coolermaster SAF-B83
Heb het volgende al geprobeerd:
1 aangesloten op andere voeding; geen verschil
2 andere fans geprobeert; geen verschil
3 1 fan appart op elk kanaal geprobeert, geen verschil
Naar mijn idee heb ik een kappotte rheobus gekregen.
Heb de leverancier gemaild en hun reactie was terug sturen op eigen kosten en dan kijken hun wat het is en/of eventueel het gaan vervangen.
Het kost mij teveel om terug te sturen gezien de nieuwprijs van 16 euro. Zag zelf al dat het elektronisch niet veel bijzonders is, dus denk ik er aan om het zelf na te kijken, omdat een weerstandje niet zoveel kost en er toch aan zit te denken om het te veranderen zodat ie van 5 tot 12V regelbaar is en niet van 7 tot 12V.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Heeft iemand een schema van deze rheobus?
Wat kan ik tegenover de leverancier het beste doen, gezien het nog geen week oud is?
Details:
Revoltec Rheobus 3,5 (http://www.revoltec.de/produkte/rl018.htm)
3x Coolermaster SAF-B83