Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Rheobus werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Black-Shades
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb van de week een Revoltec Rheobus 3,5 gekocht. Ik blij, eindelijk kon ik hem in het zwart krijgen. Alles aangesloten en 3 fans erop gezet. Nu blijkt dat alle fan gewoon op volle toeren blijven draaien ook als draai ik aan de knopjes. Ben alles bij langs gegaan of het goed aangesloten is. Niks verkeerd, vind het ook knap als iemand het verkeerd aan kan sluiten.

Heb het volgende al geprobeerd:

1 aangesloten op andere voeding; geen verschil
2 andere fans geprobeert; geen verschil
3 1 fan appart op elk kanaal geprobeert, geen verschil

Naar mijn idee heb ik een kappotte rheobus gekregen.
Heb de leverancier gemaild en hun reactie was terug sturen op eigen kosten en dan kijken hun wat het is en/of eventueel het gaan vervangen.

Het kost mij teveel om terug te sturen gezien de nieuwprijs van 16 euro. Zag zelf al dat het elektronisch niet veel bijzonders is, dus denk ik er aan om het zelf na te kijken, omdat een weerstandje niet zoveel kost en er toch aan zit te denken om het te veranderen zodat ie van 5 tot 12V regelbaar is en niet van 7 tot 12V.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Heeft iemand een schema van deze rheobus?

Wat kan ik tegenover de leverancier het beste doen, gezien het nog geen week oud is?

Details:
Revoltec Rheobus 3,5 (http://www.revoltec.de/produkte/rl018.htm)
3x Coolermaster SAF-B83

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Lijkt me een RMA'tje. :X wel vaag hoor..

Btw je hebt toch garantie op die zut? Dan moet het jou niks kosten om een nieuwe te verkrijgen, alle schade dus gewoon op de leverancier afschuiven: HUN product voldoet niet dus mogen ZIJ dat voor je oplossen :)

Use the Search Luke...

• Black-Shades
  • Niet online
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 21:00:
Lijkt me een RMA'tje. :X wel vaag hoor..

Btw je hebt toch garantie op die zut? Dan moet het jou niks kosten om een nieuwe te verkrijgen, alle schade dus gewoon op de leverancier afschuiven: HUN product voldoet niet dus mogen ZIJ dat voor je oplossen :)
Daar zat ik dus ook aan te denken, maar op hun site staat duidelijk dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn en dat is zo'n 6 euro en ben al 8 euro kwijt was aan verzendkosten van de bestelling, dus kost het me te veel om het terug te sturen gezien een nieuwe 15 euro kost.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Black-Shades schreef op 04 april 2004 @ 21:15:
[...]

Daar zat ik dus ook aan te denken, maar op hun site staat duidelijk dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn en dat is zo'n 6 euro en ben al 8 euro kwijt was aan verzendkosten van de bestelling, dus kost het me te veel om het terug te sturen gezien een nieuwe 15 euro kost.
Maar als je hem terug stuurt sturen ze hem toch wel weer gratis naar je toe?? Ookal moet je dat ook betalen, je bent alsnog goedkoper uit: Een nieuwe bestellen betekend product + verzendkosten bij die keet toch?

Use the Search Luke...

• Black-Shades
  • Niet online
Silentpuma schreef op 04 april 2004 @ 21:27:
[...]

Maar als je hem terug stuurt sturen ze hem toch wel weer gratis naar je toe?? Ookal moet je dat ook betalen, je bent alsnog goedkoper uit: Een nieuwe bestellen betekend product + verzendkosten bij die keet toch?
Daar heb je gelijk aan, heb ik niet aan gedacht 8)7

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Kijk, volgens de wet moeten ze (dacht ik) hem gratis herstellen en versturen enzo
haal er desnoods de consumentenbond / testaankoop bij :p

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
zit er wel een RPM draad aan de fan?

dat heb ik ook weleens gehad, fans zonder RPMdraad = geen ledje aan

Heeft ook een computer!

• Black-Shades
  • Niet online
Bertus schreef op 04 april 2004 @ 22:14:
zit er wel een RPM draad aan de fan?

dat heb ik ook weleens gehad, fans zonder RPMdraad = geen ledje aan
De fans hebben wel een rpmdraad en werken ook als ik ze op mb aansluit.
Het probleem is niet dat de ledjes niet branden, want die doen het wel. Alleen blijven de fans op 12V draaien ipv variatie van 7-12V als je aan de knopjes draait.

Kan het zijn dat de potmeter kapot zijn of kan het de chip zijn die erop zit?
Weet zo niet wat voor chip het is, staat verder niks op:
11 poten naast elkaar en buitenste poten zitten aan de ground.

Verder zitten er 4x 1kOhm weerstand, 4x 10 uF condensator, 8x blauw led en 4x potmeter van ?? Ohm er op.

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
Black-Shades schreef op 04 april 2004 @ 21:15:
[...]

Da's bullshit... mijn Rheobus naar Powerparts toegestuurd in een envelop met nopjes... Heeft me 2,65 gekost... :P

Verwijderd

hmm, ik wilde die 3,5 fanbus van revoltec ook halen.. geen goed idee dus of is dit een DOA?

• Black-Shades
  • Niet online
KewlKiddo schreef op 05 april 2004 @ 12:22:
[...]

Da's bullshit... mijn Rheobus naar Powerparts toegestuurd in een envelop met nopjes... Heeft me 2,65 gekost... :P
Geen bullshit, heb hem net opgestuurd en het koste me 5,50.
Is een pakketje wat niet door de brievenbus past dus een vast tarief.
De originele doos is zo'n 4,5 cm hoog en voor de brievenbus-tarief mag ie maximaal 3,5 cm zijn. Heb jij dus geluk gehad dat ze het als "brief" verstuurd hebben.

• Black-Shades
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:47:
hmm, ik wilde die 3,5 fanbus van revoltec ook halen.. geen goed idee dus of is dit een DOA?
Heb hem als DOA aangegeven en ze hebben het geaccepteerd, nu alleen nog afwachten wat hun reactie erop is als ze hem terugontvangen.

Opzich ziet ie er wel goed uit, lekker simpel en stond goed bij mijn kast.
Heb een zwarte versie met blauw licht die constant brand, normaal gesproken heeft ie een range van 7-12 V. Alleen bij mij dus niet het geval, constant 12 V.
Heb hem gekocht omdat ik 4 casefans standaard op 7V wil draaien, tijdens gamen iets harder en wil niet te veel snoeren door de kast wil hebben, dit is dan de perfecte oplossing...

Verwijderd

Black-Shades schreef op 05 april 2004 @ 17:15:
[...]

Heb hem als DOA aangegeven en ze hebben het geaccepteerd, nu alleen nog afwachten wat hun reactie erop is als ze hem terugontvangen.

Opzich ziet ie er wel goed uit, lekker simpel en stond goed bij mijn kast.
Heb een zwarte versie met blauw licht die constant brand, normaal gesproken heeft ie een range van 7-12 V. Alleen bij mij dus niet het geval, constant 12 V.
Heb hem gekocht omdat ik 4 casefans standaard op 7V wil draaien, tijdens gamen iets harder en wil niet te veel snoeren door de kast wil hebben, dit is dan de perfecte oplossing...
psies, precies wat ik dus ook wil, hij is er hopelijk ook in zilver. Weet je of je er ook je ccfls mee kan dimmen??? heb nl. maar 2 fans :D

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
Black-Shades schreef op 05 april 2004 @ 17:09:
[...]

Geen bullshit, heb hem net opgestuurd en het koste me 5,50.
Is een pakketje wat niet door de brievenbus past dus een vast tarief.
De originele doos is zo'n 4,5 cm hoog en voor de brievenbus-tarief mag ie maximaal 3,5 cm zijn. Heb jij dus geluk gehad dat ze het als "brief" verstuurd hebben.
Die Rheobus kan ook niet door de brievenbus... Toch heb ik echt 2,65€ gedokt... Dan te bedenken dat dat ding van mij 5.25" is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:33:
[...]

psies, precies wat ik dus ook wil, hij is er hopelijk ook in zilver. Weet je of je er ook je ccfls mee kan dimmen??? heb nl. maar 2 fans :D
Heb hem ook een weekje geleden besteld duurt we lang eer dat een firma deze kan bestellen.
Dacht dat ik ergens had gelezen dat je er ccfls ook mee kan dimmen waar juist weet ik niet meer.

• Black-Shades
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:33:
[...]

Denk het haast wel, als je maar niet meer dan 13 Watt per kanaal belast. En hij is er wel in silver met blauwe ledjes en ook in blauw met rode ledjes.

Verwijderd

Black-Shades schreef op 05 april 2004 @ 21:37:
[...]

Denk het haast wel, als je maar niet meer dan 13 Watt per kanaal belast. En hij is er wel in silver met blauwe ledjes en ook in blauw met rode ledjes.
13? dacht dat 18w per kanaal in de specs staat :?

ook met zilver en rode leds??? mijn hele kast wordt rood namelijk, check me specs maar in me sig. Staat pic bij :D

• Black-Shades
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:04:
[...]

13? dacht dat 18w per kanaal in de specs staat :?

ook met zilver en rode leds??? mijn hele kast wordt rood namelijk, check me specs maar in me sig. Staat pic bij :D
Revoltec heeft de zilveren uitvoering alleen met blauwe leds, maar zijn makkelijk te vervangen als je een soldeerbout hebt. De 3,5 versie is belastbaar met 13 Watt per kanaal en de 5,25 met 18 Watt per kanaal.

Sunbeam heeft de zilveren uitvoering met blauwe en rode leds, afhankelijk van het voltage: 0-7V rood, 7-12V blauw. Wel is deze met 20 Watt per kanaal belastbaar. Deze is volgens mij alleen leverbaar in 5,25.

Van andere merken weet ik het zo niet, moet je zelf ff kijken bij de pricewatch...
Pagina: 1