[ASUS A7N8X-E Deluxe] Microfoon troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Al een maand of 2 dit mobo te hebbben, moest ik vandaag even mijn microfoon gebruiken. Ikke dus precies volgens het mobo boekje die MIC. aansluiten. Alles klaar en ik wilde gaan praten via msn met iemand ergens in zwolle.

Hij had netjes verbinding, maar ik kreeg gee enkel geluid uit die mic, terwijl dat ding toch goed is!

Ik op GoT hier gezocht over dit mobo en dat leverde mij 1 topic op over dit probleem. Hier hebben ze het dan over een 5.1 setje, maar ik heb gewoon 1 kabel in de line-out met mijn versterker erop. Ik steek heet mic. plugje in de rode input, en dan zou het moeten werken...

Maar nee hoor :(

Iemand die het wél aan de praat heeft gekregen, en die mij misschien kan helpen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is toch geen condensator microfoon? Die werken namelijk niet. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MewBie
  • Laatst online: 16:23
ik zou zeggen:
start > programs > NVIDIA corporation > Sound storm > Soundstorm > Speaker Setup > Speaker Setup Wizard

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• WiNlUx
MewBie schreef op 04 april 2004 @ 22:46:
ik zou zeggen:
start > programs > NVIDIA corporation > Sound storm > Soundstorm > Speaker Setup > Speaker Setup Wizard
Die heb ik al gevolgd, maar nog werkt het niet ;)
Prutz0r schreef op 04 april 2004 @ 22:02:
Het is toch geen condensator microfoon? Die werken namelijk niet. :)
Ik weet niet wat voor mic het is, maar hij doet het bij andere geluidskaarten wel :?

//edit:

Hier een pic van me mic. De blauwe aansluiting is voor de mic en de zwarte... dat weet je zelf wel :+

Hij werkt op alle pc's hier in huis, behalve deze.

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/microfoon.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door WiNlUx op 04-04-2004 23:40 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier werkt t gewoon naar behoren op mn A7N8X-E Deluxe

Welke audio driver gebruik je evt ?

404 Signature not found

• WiNlUx
SMSfreakie schreef op 05 april 2004 @ 12:41:
Hier werkt t gewoon naar behoren op mn A7N8X-E Deluxe

Welke audio driver gebruik je evt ?
de recenste uit de meuk tracker. Maar ik weet helemaal niet voor mic jij hebt, en hoe je het aan de praat hebt gekregen :?

Verwijderd

Wel de MIC-IN als je input geselecteerd in Volume Contol (%SystemRoot%\System32\sndvol32.exe)?

Start Volume Control, ga naar Options, Properties, selecteer Recording, druk op OK, en vink het vakje "select" onder "microphone" aan.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 15:17:
Wel de MIC-IN als je input geselecteerd in Volume Contol (%SystemRoot%\System32\sndvol32.exe)?

Start Volume Control, ga naar Options, Properties, selecteer Recording, druk op OK, en vink het vakje "select" onder "microphone" aan.
Allemaal geprobeerd, maar hij doet het gewoon niet :? Zou dit een hardware probleem zijn dan?

• WiNlUx
^^ :)

• WiNlUx

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 11:28
Misschien moet je nvswap.exe gebruiken, zie nvidia.com

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Heb ik hier ook last van, als ik nadat de drivers zijn geinstalleerd nog de microfoon aansluit dan doet hij het niet. Ik sluit dus de microfoon aan als hij de drivers nog moet installeren, dan werkt het zonder problemen.
Ik zou dus zeggen, als je nog niet de nieuwste drivers hebt zet die er dan op, met de microfoon aangesloten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• WiNlUx
kevinp schreef op 09 april 2004 @ 18:35:
Heb ik hier ook last van, als ik nadat de drivers zijn geinstalleerd nog de microfoon aansluit dan doet hij het niet. Ik sluit dus de microfoon aan als hij de drivers nog moet installeren, dan werkt het zonder problemen.
Ik zou dus zeggen, als je nog niet de nieuwste drivers hebt zet die er dan op, met de microfoon aangesloten.
Ik zal het eens gaan proberen :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 11:28
Het is wat oud, maar de nforce2 drivers installeren met een microfoon aangesloten blijkt inderdaad te werken

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 19-07-2004 18:35 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Ik heb met een andere nForce2 + MCP-T ook problemen gehad met de MIC ingang. Niet werkend te krijgen.. na het regelen van een USB (webcam) microfoon werkt wel alles zoals het moet. Zou dit te maken hebben met het nForce2 chipset????

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-07 21:48
naja ik heb het net iig opgelost... moest via master volume selecteren dat mijn microfoon niet in de rear connector zat

via volume control.. dan onder master volume properties of eigenschappen en daar dat vinkje weghalen...

Verwijderd

maandag 19 juli 2004 18:34

maandag 14 februari 2005 00:39

Sommige dingen, zoals een half jaar later posten, zijn nogal nutteloos...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toch bedankt voor de oplossing ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.