Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Nokia 3100 en ik ben m'n lader vergeten en zit nu met een lege batterij :(
Er ligt hier wel een universele adapter met een plug die in mn 3100 past. Ik weet dat de originele lader (ACP-7) 7,8V levert, en deze universele kan 7,5V leveren
(9 lijkt me iets teveel) alleen ik weet de polariteit van de originele lader niet! En ik durf het eigenlijk niet echt aan om het gewoon even uit te testen.
Zou iemand even willen meten (kan je dat eig meten?) of de plus 'binnen' of 'buiten' zit (ik noem het maar even zo want ik weet niet hoe je het officieel noemt :))

Mijn dank is heel erg groot!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dat moet eigenlijk geen bal uitmaken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

+ zit meestal aan de binnenkant. Gewoon proberen, hij gaat er niet stuk van ofzo.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Wil jij dat die telefoon kapot gaat? Natuurlijk maakt dat wel uit!

Ff kijken of ik nog zo'n lader heb liggen :P

[edit]

Ja ik heb d'r nog een liggen maar de batterij van m'n multimeter is leeg :X
Maargoed, ga het vooral NIET zomaar proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Korakal op 04-04-2004 20:48 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Ginz schreef op 04 april 2004 @ 20:43:
Dat moet eigenlijk geen bal uitmaken.
Ja, ga lekker op Fok spelen ofzo ipv iemand een geroosterde telefoon te bezorgen :( De polariteit wil zeggen hoe de plus en min zitten, en je kan vrijwel alle electronica beschadigen door verkeerd te polen (tenzij beveiligd uiteraard).

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 04-04-2004 20:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmmm.... omdat ik van nature nogal ongeduldig ben heb ik het na de 1e reply gewoon geprobeerd (als ik 2 minuten had gew8 op Korakal en Exirion had ik dat toch maar niet gedaan :)) en de plus moet inderdaad aan de binnenkant. Ik hoop dat ik niks heb vern**kt toen ie een paar seconden andersom stond. Tot nu toe lijkt alles het nog te doen iig :)

Dus ff voor de search:
+ binnen

(het is overigens wel aan te raden je voeding even door te meten - die van mij gaf 10V terwijl hij op 7,5 stond ingesteld)

Dank voor de replies!

offtopic:
Volgende keer maar iets geduldiger zijn voordat ik echt wat verkloot

[ Voor 17% gewijzigd door Wortelsoep op 04-04-2004 21:31 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Exirion schreef op 04 april 2004 @ 20:47:
[...]

Ja, ga lekker op Fok spelen ofzo ipv iemand een geroosterde telefoon te bezorgen :( De polariteit wil zeggen hoe de plus en min zitten, en je kan vrijwel alle electronica beschadigen door verkeerd te polen (tenzij beveiligd uiteraard).
Ik had vroeger ook zo'n ding voor in de auto, daarop kon ik mijn CD-speler etc... aansluiten. Daarbij had ik ook allerlei verschillende opzetstukjes, en het maakte niet uit hoe ik dat opzet stukje erop zetten. Dus dat moet volgens mij ook met polariteit te maken hebben.

[edit]

Waarschijnlijk zal het dus wel degelijk uitmaken, maar zit op elk electronisch apparaat dan misschien gewoon altijd al zo'n beveiligind oid?
Het lijkt mij namelijk zeer onwaarschijnlijk dat als je perongelukt iets omdraai, je dan je (bijv.) telefoon naar z'n grootje help.

[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 04-04-2004 22:37 ]

-

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Ginz schreef op 04 april 2004 @ 22:35:
Het lijkt mij namelijk zeer onwaarschijnlijk dat als je perongelukt iets omdraai, je dan je (bijv.) telefoon naar z'n grootje help.
Je vergist je. Ja, er zijn beveiligde apparaten maar vanzelfsprekend is dat allerminst. En fabrikanten zeggen altijd originele accu's en adapters te gebruiken omdat ze daar zelf aan verdienen. Als je je als klant daar aan houdt dan is zo'n beveiliging overbodig. Hou je je er niet aan en blaas je je telefoon op, dan heb je pech.

Kortom: jij hebt heel erg geluk gehad met je 'maakt toch niks uit' filosofie.

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 04-04-2004 23:10 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Exirion schreef op 04 april 2004 @ 23:08:
[...]

Je vergist je. Ja, er zijn beveiligde apparaten maar vanzelfsprekend is dat allerminst. En fabrikanten zeggen altijd originele accu's en adapters te gebruiken omdat ze daar zelf aan verdienen. Als je je als klant daar aan houdt dan is zo'n beveiliging overbodig. Hou je je er niet aan en blaas je je telefoon op, dan heb je pech.

Kortom: jij hebt heel erg geluk gehad met je 'maakt toch niks uit' filosofie.
Ja, dan zal ik daar zeker geluk mee hebben gehad.
Naja, "Een dag niets geleerd, is een dag niet geleeft"

-

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

wilko2 schreef op 04 april 2004 @ 21:28:

(het is overigens wel aan te raden je voeding even door te meten - die van mij gaf 10V terwijl hij op 7,5 stond ingesteld)
Das onbelast ;)
Meet het maar es met belasting :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1