Toon posts:

[UPC] Weigering monteur te sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
UPC is weer lekker bezig.

Sinds enkele weken heb ik geen chello verbinding meer. Na 3 jaar geleden verhuisd te zijn, en altijd een goede verbinding te hebben gehad (op de bekende chello-storingen na dan), krijgt m'n modem nu helemaal geen verbinding meer. (RF lampje knippert oranje).

Nu opeens vertelt de chello helpdesk mij dat ik op een vage aansluiting zit (SOP ofzo als ik 't goed heb verstaan) waardoor er helemaal geen kabelinternet mogelijk zou zijn. Ze vertikken het dus nu om een monteur te sturen. Ik heb nu een aantal opties:

• Opzeggen, volgens chello nu de enige optie
• Niet opzeggen, het abonnement anderhalf jaar door laten lopen, en volgens artikel 15.2 van de algemene voorwaarden van chello eisen dat ze me 49 euro in de maand betalen
• Ik heb 3 jaar lang hier 49 euro/mnd betaald. Een deel hiervan is internet kosten, een ander aanzienlijk deel is voor support. Omdat de support waar ik recht op heb me wordt onthouden, kan ik natuurlijk dit terug eisen. In dat geval, hoeveel zou ik dan terug kunnen eisen? (Ga uit van 36 maanden op deze locatie).
• iets anders?

Wat is de beste oplossing hier? Iemand ervaring hiermee? Hoe pak ik dit het beste aan?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mijn eerste idee is niet opzeggen en niet betalen (automatische incasso's direct storneren). Helaas kun je vervelende problemen verwachten als je dat verkeerd aanpakt.

Als je met Chello door wilt gaan, zou je kunnen overwegen een brief te sturen naar de administratie van Chello (aangetekend), mogelijk met een afschrift naar de juridische afdeling van Chello (vinden ze daar heel leuk >:) ), met een omschrijving van het probleem plus de uitleg dat je het verhaal wel heel wazig vindt omdat het 3 jaar goed heeft gewerkt. Verder vermeldt je in die brief dat je betalingen op schort totdat er weer een goed werkende verbinding is (hun contractuele verplichting). Bij dit laatste is het helemaal niet van belang of ze wel of niet een monteur sturen, als zij de verbinding kunnen herstellen door het drie keer opzeggen van het Onze Vader is het ook goed.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Iets wat vaak goed werkt: bel met UPC over een storing op je kabelTV. Bijvoorbeeld (veel) diagonale strepen in je beeld (overstuurd/te hoog signaal) of sneeuw (onderstuurd/te zwak signaal). Zeg tegen de helpdesk dat je je TV ook direct op de aansluiting hebt geprobeerd met een korte voorgekrompen en volledig afgeschermde kabel (!). Na wat miepen zullen ze concluderen dat er wat mis is met je aansluiting en een monteur langssturen, als deze monteur komt moet je hem zeggen dat het probleem met je TV opeens weg lijkt te zijn (en dat je geen kans meer had de afspraak af te zeggen), maar dat je ook een probleem hebt met je kabelmodem en of hij daar naar kan kijken.

KabelTV-monteurs zijn namelijk over het algemeen ook instaat om internetproblemen op te lossen en anders kunnen ze dat regelen via de planning. Hint: blijf vriendelijk, een monteur zal eerder genegen zijn een probleem waar hij niet voor uitgestuurd is op te lossen als hij te maken heeft met een vriendelijke klant, vijandigheid zorgt meestal alleen maar voor een nurkse, rechtlijnige houding.

Oh enne: anders gewoon je abonnement met terugwerkende kracht opzeggen per je verhuisdatum en aangezien UPC zelf heeft gezegd dat ze geen verbinding kunnen leveren op je nieuwe adres kun je ook het abonnementsgeld van die periode terugvorderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Remus op 04-04-2004 21:17 ]

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Yep dat is inderdaad onze chello weer, ik ben blij dat ik daar weg ben op mijn oude woonadres had ik 180Kb/sec op het nieuwe adres had en dan mag ik in mijn handen vrijwen 50Kb/sec en dat was maar 850 meter verder op waar ik ging wonen, maar dat is of topic.

Alles goed schriftelijk vast leggen en met wie je gesproken heb want als ze de kans krijgen je te n**ien zullen ze het niet na laten het te doen.
Ik spreek uit ervaringen

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zou met terugwerkende kracht vanaf het moment dat je verbinding wegviel opzeggen, en een ADSL aansluiting aanvragen (als dat natuurlijk mogelijk is).

Hoe dan ook, melding maken dat je niet meer gaat betalen totdat je weer een werkende verbinding hebt (aangetekende brief bij voorkeur), als het kan je laatste betaling terug laten storten. NIET ZOMAAR NIET BETALEN! Kun je alleen maar problemen mee krijgen.

Verder ook even contact opnemen met Ook Dat Nog, Kassa, Consumentenbond, etc...

Ow, en neem anders ook contact op met http://www.nlip.nl/. UPC is lid, dus ze willen denk ik wel zo min mogelijk problemen...

[ Voor 12% gewijzigd door Robtimus op 04-04-2004 21:24 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Oh enne: anders gewoon je abonnement met terugwerkende kracht opzeggen per je verhuisdatum en aangezien UPC zelf heeft gezegd dat ze geen verbinding kunnen leveren op je nieuwe adres kun je ook het abonnementsgeld van die periode terugvorderen.
Is natuurlijk een optie, daar heb ik ook aan gedacht. Maar UPC gaat dat nooit terugbetalen denk ik. En ik zie ook niet hoe een particulier (zonder risico van duizenden euro's kwijt te zijn aan advocaten) UPC hiertoe kan dwingen. Bovendien heeft chello logs dat ik die 3 jaar online ben geweest, en kunnen dus stellen dat ik wel degelijk diensten geleverd heb gekregen. Of heb ik het hier mis?

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 00:44:
[...]
Is natuurlijk een optie, daar heb ik ook aan gedacht. Maar UPC gaat dat nooit terugbetalen denk ik.
In ieder geval niet vrijwillig nee :(
En ik zie ook niet hoe een particulier (zonder risico van duizenden euro's kwijt te zijn aan advocaten) UPC hiertoe kan dwingen.
Dat zie ik eerlijk gezegd ook niet.
Bovendien heeft chello logs dat ik die 3 jaar online ben geweest, en kunnen dus stellen dat ik wel degelijk diensten geleverd heb gekregen.
Tikje lastig dan om een zaak te winnen die je daarop hebt gebouwd.
Of heb ik het hier mis?
Volgens mij heb je gelijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Mr. Liu schreef op 05 april 2004 @ 09:27:
[...]

In ieder geval niet vrijwillig nee :(

[...]

Dat zie ik eerlijk gezegd ook niet.

[...]

Tikje lastig dan om een zaak te winnen die je daarop hebt gebouwd.

[...]

Volgens mij heb je gelijk.
Volgens mij zijn logs nog steeds geen rechtsgeldig bewijsstuk, maar dat kan ik mis hebben.
Maar chello zelf zegt dat ze het niet kunnen leveren op die locatie, dus zeg je dat je al 3 jaar betaald voor een dienst die zij niet kunnen leveren. Dus kan je natuurlijk altijd een brief sturen naar Chello en zeggen dat ze de boel komen fixxen of dat je het geld van de "niet leverbare" dienst terug wil.
Dan kunnen ze nooit meer zeggen dat ze het niet kunnen leveren.
Hooguit kunnen ze zeggen dat ze het sinds kort niet meer kunnen leveren, maar dan hadden ze je dat van te voren moeten melden.

Je kan natuurlijk altijd geld terug vorderen van diensten die echt niet geleverd worden (de afgelopen 3 weken).
Ook kan je per direct opzeggen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Met terugwerkende kracht 3 jaar abo geld terugkrijgen kun je wel vergeten.

rechter: Meneer fearlezz, u beweert al 3 jaar geen verbinding te hebben gehad. Waarom onderneemt u dan nu pas stappen.
fearlezz:. ...

Dus gewoon achter die 3 weken aangaan, meer krijg je denk ik niet voor elkaar.
@Home vergoedt pas vanaf het moment dat het ticket is aangemaakt, Chello zal echt niet een voor jou gunstigere regeling hebben.

More than meets the eye
system specs

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45
Waarom neem je geen ADSL? VOor dat geld kun je ook een mooie adsl verbinding krijgen... Scheelt je een hoop gedoe en ergernis.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Misschien is dat niet mogelijk? Of is het te duur?

Ik zou het trouwens ook doen hoor, sterker nog, ik heb het in december al gedaan ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Robtimus op 05-04-2004 11:46 ]

More than meets the eye
system specs

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:53:
Dat er nog mensen zijn met Chello verbaast me. Gelijk opzeggen en ADSL nemen en dan genieten van snelheid en kwaliteit van de service. Gewoon Chello negeren, maak je niet druk om asociale (grote) bedrijven, daar kun je toch niets tegen beginnen, levert alleen stress op en vermoeide vingers van alle zinloze brieven.
Tegen woordig loopt het allemaal vlekkenloos.. goede snelheid etc, heb de laatste tijd niets te klagen! Dus waarom over stappen als je tevereden bent?

Verwijderd

.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:20 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:10:
[...]

Topic-Starter lijkt me redelijk duidelijk! Ook denk ik niet dat TopicStarter 'te vreden' is.......

verder:
#define 'vlekkeloos'

Ik had ook 'vlekkeloos' chello (technisch gezien), toch ben ik achteraf enorm blij dat ik ADSL heb genomen. Dat is zo enorm veel 'soepeler' dan kabel. Echt enorm. Maar dit is wel erg offtopic. Mocht je meer willen weten of het hoe of wat waarom ADSL 'soepeler' is, mail me dan maar dan typ ik het even voor je uit (wel een technisch verhaal).
Doe dat hier dan, dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan. Dit is trouwens wel vrij offtopic idd :)

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Dat er nog mensen zijn met Chello verbaast me.
Wat moet je anders als je geen vaste telefoon aansluiting hebt? Als ik ga ruilen met ADSL betaal ik me scheel aan allemaal aansluitkosten. Chello werkt bij mij prima en zolang het werkt hoor je mij niet klagen ;)

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik vind TS een beetje vaag. Als je een internet aansluiting bij UPC hebt, dat staat er ook in het systeem, je kabel modem is offline dan zullen we een monteur steuren... SOP? Bedoel je een AOP?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Freee!!

Freee!!

Flaterik schreef op 05 april 2004 @ 19:14:
Ik vind TS een beetje vaag. Als je een internet aansluiting bij UPC hebt, dat staat er ook in het systeem, je kabel modem is offline dan zullen we een monteur steuren... SOP? Bedoel je een AOP?
Waarschijnlijk bedoelt TS dus wel SOP: Standard Operating Procedure

Pagina: 1