[2k3 EE] Hoe backup maken van services.msc

Pagina: 1
Acties:

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Ik heb net m'n services.msc 'getweaked' (d.w.z. sommige services disbabled enzo), maar nu ga ik m'n beide harde schijven even helemaal herpartitioneren & formatteren.... dat zou betekenen dat ik de services.msc overnieuw moet 'tweaken' .... is er geen manier om het te backuppen?
Googlen op export/import/backup services.msc hielp niet echt & ook de GoT-search lukte niet.
edit:

Ik krijg nu net een geweldig idee, nu ik zie dat services.msc maar 33kb is, kan ik 't natuurlijk gewoon op een diskette gooien, booten in DOS (moet ik zorgen dat ik die schijf ff niet als NTFS format maar als FAT32) en dan replace ik de services.msc gewoon met diegene van m'n floppy :D

[ Voor 33% gewijzigd door blizt op 04-04-2004 20:24 . Reden: Oplossing zelf bedacht ]

United we stand, and divided we fall

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet het niet zeker, maar ik gok zo dat services.msc slecht een snelkoppeling (oid) is naar de Services manager. De instellingen zelf worden hoogstwaarschijnlijk gewoon in het register weggschreven. Schiet je er alsnog niets mee op :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Hm, point ... was ik niet opgekomen :o .
Iemand anders een idee dan?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Met de standaard backup-tool kun je toch de system state backuppen? 10 tegen 1 dat services daar ook bij zitten.

日本!🎌

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Kan aan mij liggen, maar ik kan 't niet vinden ....
Kan alleen files backuppen, of complete partities ofzo ... maar als ik zoiets wilde werkte m'n vorige plan ook ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk hier even: [rml]FireStarter in "[ OEMCD] Zin in een project om de ideale ..."[/rml]

Staan bijna alle services beschreven + register entries. Kan je zelf een .reg file maken die jouw instellingen importeert.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Ziet er nice uit idd, zal 'ns kijken of ik er wat mee kan :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je service instellingen staan onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

maar die key zomaar exporteren en importeren zou ik niet doen - aangezien sommige services misschien wel niet geinstalleerd zijn en dergelijke. Je zou met 'sc.exe' op de commandline misschien ook een en ander kunnen scripten om de service state te bewaren en later te configureren? :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

MMC openen dan Configuring security and analysis snap in laden. Dan uitzoeken hoe jij een nieuwe inf file aan kan maken(staat wel in de help denk ik) dan kun je analyses doen van je computer en bewaren. Deze inf file kun je op nieuw systeem inlezen en krijg je precies dezelfde eigenschappen ook welke services enabled/disabled zijn welke policies welke audit etc etc.

zie handleiding.
[rml][ 200X]Howto:Security Configuration and Analysis[/rml]
Ga hier zelf mee aan de slag en vul eventueel (graag) de Howto aan hoe je dit kunt doen.

gr
mutsje
Pagina: 1