Toon posts:

Sony DSC-P 43 meningen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek al een tijdje een digicam voornamelijk voor vakanties/reizen etc. Ik zoek een niet al te dure cam omdat ik er een grote geheugenkaart bij wil kopen. Ik wil vooral veel filmpjes kunnen maken. Ik zag op mediaran.de de nieuwe Sony DSC-P 43. voor de prijs van 205,- euro. Er kunnen filmpjes gemaakt worden van 640 x 480 met 30 fps. Is dit een goede camera qua prijs / specificaties of zijn er betere (rond dezelfde prijsklasse).

En weet iemand hoeveel minuten film je kwijt kan op een 16 MB memory stickje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:01:
...een grote geheugenkaart bij wil kopen...
...een 16 MB memory stickje...
Ergens klopt iets niet aan je verhaal. Als je filmpjes wilt maken, waarom koop je dan niet een videocamera?

Verwijderd

Topicstarter
Een paar redenen:

* Deze camera's zijn natuurlijk een stuk kleiner.
* Ik hoef ook geen complete films te maken maar het is gewoon leuk als ik ze bijvoorbeeld ook in goede kwaliteit kan zien op mijn tv of computer.
* Ik wil ook gewoon foto's kunnen maken.
* Videocamera's zijn weer veel duurder en foto's maken lijkt me geen goede optie hiermee.

Wat me trouwens opviel is dat deze sony DSC-P43 niet op de sony sites kon vinden en deze camera lijkt ook alleen verkocht te worden in Duitsland.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg trouwens naar de hoeveelheid film dat op een 16 mb stickje kon, dat was trouwens alleen zo dat ik een beetje kon kijken welke grootte kaart ik nodig heb.

Verwijderd

Op een 16mb stickje gaat een minuut of 3 a 4 aan film op lage resolutie. Als je op 640x480 opneemt zal het nog minder zijn...

Verwijderd

Kwoot:
Ik zoek een niet al te dure cam omdat ik er een grote geheugenkaart bij wil kopen.
[kwoot]

Dan is een Sony met z'n memorysticks een onlogische keuze.
Bovendien heeft dat ding geen zoom, kom je snel van terug.......
Meer hout snijdt een Canon A70/75

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Memorystick is inderdaad duur, maar met een A70 kan je weer niet langer dan 30 sec. film opnemen, al is het wel een hele acceptabele kwaliteit vind ik.

Anders kan je nog beter voor 100 euro oid zo'n 'digitale filmcamera' kopen bij Conrad, niet heel duur maar verwacht er niks van. 3:20 minuten opnemen, én je kan foto's maken.

linkje

[ Voor 28% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 04-04-2004 23:48 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Een fotocamera koop je om foto's mee te maken, wat voor sommige mensen een heel raar idee lijkt te zijn, maar ah-la. Filmen doe je dus met een filmcamera, daar worden ze speciaal voor gemaakt, wat misschien wel een heel nieuw concept is voor je, maar echt ik beloof je: de kwaliteit is veel beter! (Mits je een beetje acceptabel apparaat koopt dan.)

Sony heeft duur geheugen en hoewel de kleuren nu echt beter worden komen ze niet overeen met de 'echte' merken (Nikon, Canon, Kodak, Leica, Sigma's SD9 en SD10). Maar feit blijft dat je een fotocam wilt kopen om mee te filmen en dat is niet echt normaal te noemen.

Bericht hierboven

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:01:
Hallo,

Ik zoek al een tijdje een digicam voornamelijk voor vakanties/reizen etc. Ik zoek een niet al te dure cam omdat ik er een grote geheugenkaart bij wil kopen. Ik wil vooral veel filmpjes kunnen maken. Ik zag op mediaran.de de nieuwe Sony DSC-P 43. voor de prijs van 205,- euro. Er kunnen filmpjes gemaakt worden van 640 x 480 met 30 fps. Is dit een goede camera qua prijs / specificaties of zijn er betere (rond dezelfde prijsklasse).

En weet iemand hoeveel minuten film je kwijt kan op een 16 MB memory stickje?
De DSC-P43 ken ik niet, wel de P41 - maar volgens mij komt die pas in mei uit??

edit: op mediaran.de staat inderdaad P43 maar volgens mij is dat niet 't juiste modelnr.

[ Voor 7% gewijzigd door devvy op 05-04-2004 08:53 ]

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ook als je op google zoekt vindt hij eigenlijk alleen maar duitse sites. Beetje vreemd.

Maar goed het is de bedoeling dat ik korte filmpjes kan opnemen voor mijn website, ik heb het liefst dus een zo goed mogelijke kwaliteit. Ik ben dus niet van plan om complete films te gaan maken. De foto's daarintegen zijn dus net zo belangrijk hoewel ik al blij ben met mooie foto's op bureaublad formaat.

Volgens mij had deze wel een 3x digitale zoom.

Correct me if i'm wrong maar zo heel veel verschillen die prijzen in geheugen kaarten toch niet? Ik heb trouwens wel het voordeel dat ik de sony gehuegen stickjes in mijn telefoon en pc kan gebruiken.

• devvy
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:35:
Ook als je op google zoekt vindt hij eigenlijk alleen maar duitse sites. Beetje vreemd.

Maar goed het is de bedoeling dat ik korte filmpjes kan opnemen voor mijn website, ik heb het liefst dus een zo goed mogelijke kwaliteit. Ik ben dus niet van plan om complete films te gaan maken. De foto's daarintegen zijn dus net zo belangrijk hoewel ik al blij ben met mooie foto's op bureaublad formaat.

Volgens mij had deze wel een 3x digitale zoom.

Correct me if i'm wrong maar zo heel veel verschillen die prijzen in geheugen kaarten toch niet? Ik heb trouwens wel het voordeel dat ik de sony gehuegen stickjes in mijn telefoon en pc kan gebruiken.
Digitale zoom kan je hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken voor een filmpje. Tenminste, ik kan het niet met mijn P72.
De filmpjes van de P72 vind ik best goed, ook al zijn ze met 16 fps gemaakt. 30 fps moet dus nog beter zijn, houd wel rekening met een enorme filesize - je zult dus een flinke memorystick nodig hebben. En, je hebt ook MemoryStick PRO nodig, anders haalt 'ie geen 30 fps.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt trouwens gelijk: Het is de DSC-P41 wel vreemd dat deze dus in Duitsland P43 heet.

Verwijderd

Topicstarter
De DSC-P72 lijkt me overigens ook een mooie camera en is betaalbaar. Devvy hoe zijn de "actie-foto's" ik heb gelezen dat de P52 nogal geblurde foto's maakt.

Verwijderd

Ik heb de minolta XT20 , kan je prima filmpjes mee opnemen, 256mb is 11 minuten op 320*240, maar voor tv materiaal, pak een echte camera

• devvy
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:24:
De DSC-P72 lijkt me overigens ook een mooie camera en is betaalbaar. Devvy hoe zijn de "actie-foto's" ik heb gelezen dat de P52 nogal geblurde foto's maakt.
Ik heb niet echt veel actiefoto's gemaakt, maar wat je zegt zou inderdaad wel kunnen - ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik heb moeite om bewegende onderwerpen (mijn zoontje bijvoorbeeld) er scherp op te krijgen.

Sorry voor het off-topic gaan, het onderwerp is de P41...!

Pagina: 1