Toon posts:

Ik kan niets intikken met het toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niets intikken met het toetsenbord met knoppix
Ik gebruik het progamma Microsoft Virtual PC 2004.
Ik heb Windows xp Professional
Kunnen jullie mij helpen.

Groetjes Remco van Lent

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 20:56 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

meer info graag, hier kunnen we natuurlijk niets mee. Ik kan voor mezelf in ieder geval zeggen dat ik niet helderziend ben..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

En *waar* heb je geen toetsenbord? Installatie / first boot / kernel compile? Heeft VPC wel focus?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb zelf wel eens het probleem dat ik op het verkeerde toetsenbord zit te rammen... Hoeveel toetsenborden heb je op je bureau staan?

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik gebruik het progamma Microsoft Virtual PC 2004.
is die wel compatible met linux? is het niet gewoon een virtueel ding waar alleen toetsenborddrivers voor Windows voor zijn? :) (MS VPC is toch alleen voor mac->windows d8 ik...)

oh... en wij tweakers groeten elkaar al constant, hoeft niet nog een keer d:)b

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ValHallASW schreef op 04 april 2004 @ 20:34:
[...]

is die wel compatible met linux? is het niet gewoon een virtueel ding waar alleen toetsenborddrivers voor Windows voor zijn? :) (MS VPC is toch alleen voor mac->windows d8 ik...)

oh... en wij tweakers groeten elkaar al constant, hoeft niet nog een keer d:)b
Virtual PC is a powerful software virtualization solution that allows you to run multiple PC-based operating systems simultaneously on one workstation, providing a safety net to maintain compatibility with legacy applications while you migrate to a new operating system. It also saves reconfiguration time, so your support, development, and training staff can work more efficiently. Microsoft released Microsoft Virtual PC 2004 on December 2, 2003.
Ik gok erop dat de TS dus Linux onder Windows draait; gebruik makend van MS Virtual PC :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Remenic schreef op 04 april 2004 @ 20:18:
Ik heb zelf wel eens het probleem dat ik op het verkeerde toetsenbord zit te rammen... Hoeveel toetsenborden heb je op je bureau staan?
Maar 1

Groetjes Remco van Lent

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 04 april 2004 @ 20:36:
[...]

[...]

Ik gok erop dat de TS dus Linux onder Windows draait; gebruik makend van MS Virtual PC :)
ja het is virtual.

groetjes Remco van Lent

Verwijderd

Topicstarter
raoulduke schreef op 04 april 2004 @ 19:42:
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

En *waar* heb je geen toetsenbord? Installatie / first boot / kernel compile? Heeft VPC wel focus?
Als ik de bevoorbeeld mijn ip-adres goed wil zetten.

Groetjes Remco van Lent

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ok opgelost dan ... Welkom op Tweakers... BTW je kan ook berichten editten met de editknop en NO NEED fo greets.... (is niet nodig op tweakers )

/edit nog niet helemaal opgelost exc. :+

[ Voor 18% gewijzigd door under-world op 04-04-2004 20:45 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

under-world schreef op 04 april 2004 @ 20:40:
ok opgelost dan... Welkom op Tweakers... BTW je kan ook berichten editten met de editknop en NO NEED fo greets.... (is niet nodig op tweakers )
Euh... zie ik de oplossing over het hoofd :? Het is alleen even lastig om te bepalen of deze soms naar WOS toe zal moeten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

*kuch* groeten hoeft niet en gebruik edit als je drie berichten achter elkaar plaatst *kuch*

Welke distributie gebruik je, en krijg je Linux al wel geinstalleerd? Doet de muis het? Wil je niet typen in een tekstvak dat disabled is? Heeft het tekstvakje focus? Werken ALT+F1 t/m ALT+F6 wel? Werkt CTRL+ALT+F1 t/m CTRL+ALT+F6? Gebruik je PS2 emulatie of heb je een DIN toetsenbord geemuleerd? Kan je wel inloggen op een console als je die al op je scherm hebt? Werkt het invoeren niet op een grafisch scherm, of op een tekstscherm?

Ik weet het nu nog niet... En a.u.b. geen groeten meer Remco, we snappen dat je alle moeite doet om je eigen probleem op te lossen en dat je onze inzet waardeert.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:39:
[...]

Als ik de bevoorbeeld mijn ip-adres goed wil zetten.

Groetjes Remco van Lent
Blijft de vraag: waar, hoe, welke distro, kernel, wat doet het wel... Meer info is zeker wel gewenst!

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 04-04-2004 20:44 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 04 april 2004 @ 20:43:
[...]

Blijft de vraag: waar, hoe, welke distro, kernel, wat doet het wel... Meer info is zeker wel gewenst!
war voor info wil je dan.

Groetjes Remco van Lent

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

*kuch* lees hierboven, de vragen staan zowieso in het bericht dat je quote en ik heb in mijn vorige bericht ook ongeveer zes vragen staan *kuch*

Verwijderd

Topicstarter
raoulduke schreef op 04 april 2004 @ 20:43:
*kuch* groeten hoeft niet en gebruik edit als je drie berichten achter elkaar plaatst *kuch*

Welke distributie gebruik je, en krijg je Linux al wel geinstalleerd? Doet de muis het? Wil je niet typen in een tekstvak dat disabled is? Heeft het tekstvakje focus? Werken ALT+F1 t/m ALT+F6 wel? Werkt CTRL+ALT+F1 t/m CTRL+ALT+F6? Gebruik je PS2 emulatie of heb je een DIN toetsenbord geemuleerd? Kan je wel inloggen op een console als je die al op je scherm hebt? Werkt het invoeren niet op een grafisch scherm, of op een tekstscherm?

Ik weet het nu nog niet... En a.u.b. geen groeten meer Remco, we snappen dat je alle moeite doet om je eigen probleem op te lossen en dat je onze inzet waardeert.
Ik hoef bij niet in te loggen want er staat geen wachtwoord op.

Verwijderd

Topicstarter
raoulduke schreef op 04 april 2004 @ 20:46:
*kuch* lees hierboven, de vragen staan zowieso in het bericht dat je quote en ik heb in mijn vorige bericht ook ongeveer zes vragen staan *kuch*
De muis doet het.
ohja mijn toetsenbord is aangesloten op de usb poort

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 16:02

bonzz.netninja

Niente baffi

hou nou eens op met die groetjes! Heb je al andere vm's geprobeerd?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 04 april 2004 @ 20:47:
hou nou eens op met die groetjes! Heb je al andere vm's geprobeerd?
wat zijn vm's als ik vragen mag

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

virtual machines oftewel andere "geemuleerde" operating systems

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 04 april 2004 @ 20:50:
virtual machines oftewel andere "geemuleerde" operating systems
Ik heb er maar een

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Remco plaats eens een screenshot van je VPC sessie waar je niet kan typen, gewoon even een print-screen zodat we nu eindelijk weten wat jouw probleem is.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:46:
[...]

Ik hoef bij niet in te loggen want er staat geen wachtwoord op.
Hij stelt een 10-tal vragen en je antwoord er welgeteld 1. ik neem aan dat je dit je dit topic gestart bent om uit je probleem te komen. Wij kunnen je dan alleen helpen als we genoeg informatie van je krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
raoulduke schreef op 04 april 2004 @ 20:51:
Remco plaats eens een screenshot van je VPC sessie waar je niet kan typen, gewoon even een print-screen zodat we nu eindelijk weten wat jouw probleem is.
sorry de linux versie in knoppix

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 20:56 ]

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Remco, we lossen je probleem gelijk op: druk nu op de resetknop van je computer (of log eerst nog even uit), grote kans dat Knoppix dan boot en dat je hem lekker kan gebruiken, inclusief je favoriete invoerapparaten.

Of post een screenshotje zoals ik al voorstelde zodat ik meer te weten kom over jouw probleem.

Verwijderd

Topicstarter
raoulduke schreef op 04 april 2004 @ 20:56:
Remco, we lossen je probleem gelijk op: druk nu op de resetknop van je computer (of log eerst nog even uit), grote kans dat Knoppix dan boot en dat je hem lekker kan gebruiken, inclusief je favoriete invoerapparaten.

Of post een screenshotje zoals ik al voorstelde zodat ik meer te weten kom over jouw probleem.
hij is hem nou aan het opstarten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

remcoremco; lees ajb even rustig de diverse gestelde vragen door en beantwoord ze even: men wil je hier blijkbaar graag helpen maar dat gaat niet als er moet worden geraden ;)
(Als het nog nodig uis na in de echte PC opstarten).

Kan je trouwens wel in het virtuele BIOS komen binnen VirtualPC? (Als ik me het goed herinner is die er). Als ook dat niet gaat, ligt het aan VirtualPC / je keyboard. Als dat wel gaat; wat heb je ingesteld bij installatie?

Knoppix; "onder de motorkap" dus Debian. Inderdaad is in de "echte" PC opstarten dan handiger.

edit:

check trouwens FAQ Forumgedrag / NOS policy - updated 01/04/03 even :)

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 04-04-2004 21:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Welke knoppix is dat :?

Ik had bij knoppix 3.2 dat ik m'n Razor USB muis niet kon gebruiken, loste ik toen op met het USB -> PS/2 verloop stekkertje. Bij knoppix 3.3 is dat probleem voorbij en kan ik gewoon lekker USB muizen.

Dus ... tijdelijk ff verloop stekkertje gebruiken niet een oplossing voor je? (of nieuwe knoppix regelen?)

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Kan je toetsenbord niet even aan de PS/2 poort hangen?
En kijken of dat wel werkt.
edit:
Zelfde als hierboven dus

[ Voor 20% gewijzigd door Andre-85 op 04-04-2004 21:04 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
Andre-85 schreef op 04 april 2004 @ 21:03:
Kan je toetsenbord niet even aan de PS/2 poort hangen?
En kijken of dat wel werkt.
edit:
Zelfde als hierboven dus
Ik heb niet zo'n stekkertje daar voor

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nou ff het toetsenbord gebruiken maar dat kan het morgen misschien niet meer doen

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 15:37
Ik ken het probleem en ik heb er ook last van met virtual pc 2004 en ik vermoed dat het een bug is want ik heb het niet alleen met linux maar ook met verschillende windows en solaris versies. De oplossing is simpel sluit de virtual machine en kies dan "save state" start hem vervolgens weer op en hij is weer waar hij gebleven was en ineens werkt het toetsenbord weer. Wat mij ook is opgevallen dat als je bij Fedora linux op start in text mode en vervolgens zelf X windows op start dat het dan wel goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Tha_Lord schreef op 04 april 2004 @ 21:07:
Ik ken het probleem en ik heb er ook last van met virtual pc 2004 en ik vermoed dat het een bug is want ik heb het niet alleen met linux maar ook met verschillende windows en solaris versies. De oplossing is simpel sluit de virtual machine en kies dan "save state" start hem vervolgens weer op en hij is weer waar hij gebleven was en ineens werkt het toetsenbord weer. Wat mij ook is opgevallen dat als je bij Fedora linux op start in text mode en vervolgens zelf X windows op start dat het dan wel goed werkt.
ik gebruik dan altijd ff vnc viewer

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
We verwachten hier iets meer proactiviteit, een wedervraag 'wat wil je weten' is niet echt handig op de vraag 'post dit en dit en dit eens', verder staat er rechtsboven je post een knop waarmee je een post kunt editen, zodat je niet steeds posts van 1 regel onderelkaar hoeft te doen :)
Opgesomd komt het er op neer dat je even NOS policy - updated 01/04/03 goed moet lezen, zoals mijn collega F_J_K ook al zei.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.