Toon posts:

Website images probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website geschreven (HTML) en deze werkt dan ook prima op een PC,
maar zodra ik echter de website op een Mac bekijk worden alle images niet geopend (het rode kruisje :( )

Ik heb vaker site's gemaakt waarbij het niet uitmaakte op wat voor systeem het beken wordt, maar nu sta ik echt voor een raadsel???

Weet iemand of dit een bekend probleem is en/of wat hieraan te doen is?

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:52
Post eens wat meer info...bijv. een stukje van je html code!
en het lijkt dat je gewoon een fout in het schrijven van de html hebt gemaakt

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 21:40

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Lekker veel gegevens.... niet dus.

Maar mijn eerste grote gok is case-sensitive

Let wel even op dus dat de link EXACT hetzelfde is als de bestandsnamen. Wellicht dat het probleem is dat je verwijst naar plaatje.JPG terwijl de naam van het plaatje PLAATJE.JPG is oid.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 04 april 2004 @ 18:43:
Lekker veel gegevens.... niet dus.

Maar mijn eerste grote gok is case-sensitive

Let wel even op dus dat de link EXACT hetzelfde is als de bestandsnamen. Wellicht dat het probleem is dat je verwijst naar plaatje.JPG terwijl de naam van het plaatje PLAATJE.JPG is oid.
Dit is niet het geval, want op een PC werkt het dus prima, alleen op een mac niet?... (overigens is de link exact hetzelfde)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 21:40

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:57:
[...]

Dit is niet het geval, want op een PC werkt het dus prima, alleen op een mac niet?... (overigens is de link exact hetzelfde)
Dan komen we toch weer bij het punt aan met 'lekker veel gegevens.... not'

Geef voorbeelden
Geef de url naar de (online) website ofzo...

Dit schiet niet op

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:41
Is de link locaal precies het zelfde, of op afstand?
Misschien dat het bij jouw ftp programma de bestanden lowercase maakt bij het uploaden.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 23:21

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:57:
[...]

Volgens jij snap jij het niet helemaal (if ik snap jouw reply niet ;) ) : als het wel werkt op de PC en niet op de Mac, pleit dat juist voor een case-sensitive probleem.
Post eens de extacte code waarmee je het plaatje aanroept en het exacte path (of deel daarvan) zoals het op de server staat.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zonder een concreet voorbeeld blijft dit natuurlijk glazen-bol werk. Daarbij vermeld je ook niet over welke browser op de MAC we het hier hebben, IE op de MAC heeft bijvoorbeeld erg veel nukken maar is dan ook ondertussen al een zwaar verouderde browser...

Intentionally left blank

Pagina: 1