[Far Cry] Zwart-wit?

Pagina: 1
Acties:

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb Far Cry een tijdje geleden geïnstalleerd, op dat moment had ik nog een ATI Radeon 7200 - wat natuurlijk een gedateerde kaart is -, Far Cry draaide hier niet goed op. Ik besloot voor deze game een nieuwe videokaart aan te schaffen. De keuze viel op een Asus Radeon 9600 XT, dit omdat ik naast de graphical performance ook ViVo een belangrijke functionaliteit vindt voor een videokaart.

Enfin, ik mijn nieuwe videokaart ingebouwd. Nieuwste drivers gedownload. Ik denk nu eens kijken hoe Far Cry draait, maar wat schetste mijn verbazing het beeld was zwart wit en totaal onspeelbaar. Ik rond gezocht op GoT en google maar kon niet echt aanwijzingen vinden voor een oplossing. Dus heb ik maar geprobeerd om Far Cry opnieuw te installeren, dat hielp niet. Een aantal andere drivers geïnstalleerd, ook deze kende allen het zelfde probleem. Toen heb ik de 1.1 patch geïnstalleerd, wat er in resulteerde dat Far Cry nog steeds niet werkte.

Ik weet het even niet meer, misschien zijn er meer mensen met dit probleem die het wel op hebben gelost?

Mijn specs:

AMD XP 2800+
Gigabyte GA-7N400 Pro2
1024Mb Ram
Asus Radeon 9600 XT

Iemand die misschien weet wat ik nog kan doen?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

heb je je pc wel gerestart?
want bij mij was een spel op de kop en in spiegelbeeld, een restart verholp het.

• Ibbelz
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:59:
heb je je pc wel gerestart?
want bij mij was een spel op de kop en in spiegelbeeld, een restart verholp het.
Hhaha, ja dat wel ja. Nieuwe videokaart drivers zonder te rebooten is sowieso best moeilijk hè! In windows in ieder geval. :P

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

wat dacht je van 1.1 patch of far cry opnieuw installeren of auto configuration laten draaien

• Ibbelz
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:23:
wat dacht je van 1.1 patch of far cry opnieuw installeren of auto configuration laten draaien
Heb je mijn startpost wel gelezen? Begrijp me niet verkeerd hoor! Ik apprecieer het ontzettend dat je me wilt helpen, maar in de startpost staat letterlijk dat ik Far Cry al opnieuw heb geïnstalleerd en dat ik de 1.1 patch ook al heb geïnstalleerd. Daar naast draait Far Cry bij het opstarten vanzelf de autoconfig. Ik heb de graphics zowat op alle mogelijk manier ingesteld, maar niks helpt. :?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 16:21
IS het echt zwart-wit of in grijswaarden?
Je zou eens moeten zien of er ergens in een .ini bestandje bij kleuren niet 2 bit is ingesrteld. Is dit zo, verander dit dan naar 32.

• Ibbelz
schizophreen schreef op 04 april 2004 @ 21:18:
IS het echt zwart-wit of in grijswaarden?
Je zou eens moeten zien of er ergens in een .ini bestandje bij kleuren niet 2 bit is ingesrteld. Is dit zo, verander dit dan naar 32.
Nou het is gewoon dat alles wat normaal texture is nu zwart of wit is. Als ik geluk heb en heel erg gek draai ofzo zie ik wel eens een stukje van de echte textures. En verder heb ik niks ingesteld in een INI ofzo, zal het ook erg vreemd zijn als ik na een standaardinstallatie INI-bestanden moest gaan aanpassen.

Maargoed even ter verduidelijking een tweetal plaatjes:

Zo ziet het er ongeveer uit als ik het spel begin.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanneerb/ibbelz/images/farcry1.jpg

Als ik een beetje naar boven kijk zie ik dit nog wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanneerb/ibbelz/images/farcry2.jpg

Vaag of niet dan? Zoals jullie kunnen zien zijn dat radar achtige ding en de levensmeter etc. wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Ibbelz op 04-04-2004 21:41 ]

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

Magic666

No one's neighbour!

welke drivers heb je? 4.3?
Ga anders een terug naar 3.9 misschien helpt dat

• Ibbelz
Magic666 schreef op 04 april 2004 @ 21:46:
welke drivers heb je? 4.3?
Ga anders een terug naar 3.9 misschien helpt dat
Ik had inderdaad 4.3 geïnstalleerd. Vervolgens een aantal oudere drivers geïnstalleerd (waaronder ook 3.9). Dit alles hielp echt helemaal niks. De graphics bleven hetzelfde als op de plaatjes hierboven.

Al mijn andere spellen werken prima. :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Ibbelz op 04-04-2004 21:51 ]

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

Magic666

No one's neighbour!

hmmm dat is wel vreemd.....

Verwijderd

ik zie bij het 2de plaatje trillian pro onderaan staan?
draaide die toen je spel probeerde te spelen?
zet die eens uit, msn en viruscanners ook eens uitzetten.

bij mohaa veroorzaakt trillian namelijk ook vermiste textures enz.

• Ibbelz
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:21:
ik zie bij het 2de plaatje trillian pro onderaan staan?
draaide die toen je spel probeerde te spelen?
zet die eens uit, msn en viruscanners ook eens uitzetten.

bij mohaa veroorzaakt trillian namelijk ook vermiste textures enz.
Ja klopt maar ik had Far Cry alleen even in window-mode gezet. Zodat ik makkelijker een screenshot kon maken. Toen stond Trillian inderdaad aan, en ik had ook geen zin om het screenshot opnieuw te maken.

Maar ik heb het ook mett firewall, virusscanner, Trillian en Statbar uit ook geprobeerd. Dit omdat ik van de applicaties weet dat ze wel eens problemen veroorzaken met games.

• Ibbelz
[subtiele kick]
Niemand die toevallig een oplossing weet?
[/subtiele kick]

• MartialArd830
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07-2025

MartialArd830

Pure Ownage!

Andere games draaien wel gewoon? ... volgens mij is je kaart aan gort. :|

The genepool could use a little chlorine...

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik ken meer mensen met een ati kaart waar far cry niet zo blij mee is, ongeveer het zelfde effect als bij jouw. Maar wat je mischien kan proberen is gewoon ff alle instellingen bij je videokaart instellen AA uit enz enz enz Of probeer eens in opengl te draaien :

Ga naar system.cfg daar zoek je op r_Driver = "Direct3D9" en verander die naar
r_Driver = "Opengl"

Volgens mij was dat hem.

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien een hele domme vraag, maar vaak een vergeten simpele oplossing voor nieuwe kaarten, nieuwe drivers, maar geen SP voor XP???? Was bij mij laatst ook de oplossing, gewoon ff SP erop, directx opnieuw installen en de drivers nogmaal. Verder ff AGP slot van je moederbord updaten.

• Enyan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:31
ik vind het altijd naar om te zeggen.. maar ik zou directX nog is opnieuw installeeren... en kijk is of je niet iets geks in je config panel van ati heb staan (rare shader ofzo... die kan je tegenwoordig ook kiezen)
Pagina: 1