Hoi 
Afgelopen weekend heb ik, op mijn slackware bak, sendmail vervangen door postfix. Dat is na wat gehannis goed gegaan. Alleen nu loop ik tegen een probleem op met apache + php.
Ik kan sinds de upgrade geen html meer gebruiken in mijn php mail scripts.
Na de 2e zelf toegevoegde header worden er geen headers meer gebruikt (klinkt wazig, ik leg het uit)
Na de Mime version worden de headers dus niet meer gebruikt als headers in de mail. Dus het content type wordt niet toegepast dus kan ik geen HTML gebruiken in de mails.
In OE is dit de header:
Ik snap niet wat ik eraan kan veranderen; ik heb al met die headers lopen spelen maar ik heb het idee dat dat geen invloed heeft.
Edit: als ik trouwens MIME en Content-type verwissel dan doet het html het wel maar dan zie je MIME weer in de body van het bericht.
Afgelopen weekend heb ik, op mijn slackware bak, sendmail vervangen door postfix. Dat is na wat gehannis goed gegaan. Alleen nu loop ik tegen een probleem op met apache + php.
Ik kan sinds de upgrade geen html meer gebruiken in mijn php mail scripts.
Na de 2e zelf toegevoegde header worden er geen headers meer gebruikt (klinkt wazig, ik leg het uit)
PHP:
1
2
3
4
| $header = "From: Afzender <info@domein.nl>\r\n"; $header .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $header .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $header .= "X-Mailer: Management System\r\n"; |
Na de Mime version worden de headers dus niet meer gebruikt als headers in de mail. Dus het content type wordt niet toegepast dus kan ik geen HTML gebruiken in de mails.
In OE is dit de header:
en dit zie ik als messageTo: test@domein.nl
Subject: test
From: Afzender <info@domein.nl>
MIME-Version: 1.0
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
X-Mailer: Management System
Message-Id: <20040404155425.7080C4616EA@server.domein.nl>
Date: Sun, 4 Apr 2004 17:54:25 +0200 (CEST)
<html>
<head>
<style type="text/css">
<!--
body {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000;}
-->
</style>
<head>
<body>teststestestsdt
</body>
</html> |
Ik snap niet wat ik eraan kan veranderen; ik heb al met die headers lopen spelen maar ik heb het idee dat dat geen invloed heeft.
Edit: als ik trouwens MIME en Content-type verwissel dan doet het html het wel maar dan zie je MIME weer in de body van het bericht.
[ Voor 18% gewijzigd door Speedener op 04-04-2004 18:25 ]