Toon posts:

filewall nodig bij router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb thuis een router (blauwe 4-ports e-tech router) en ik weet niet of ik dan wel mijn vuurmuur nodig heb. Het zou natuurlijk kunnen dat hij door de router overbodig is geworden, of niet? Kan iemand mij dit vertellen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 18:20 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor ingaande verbindingen is NAT een soort "natural" firewall, mits je DMZ oid uit hebt staan...

Wil je zeker weten dat bijv programma's niet zonder "toestemming" naar buiten mogen verbinden, dan heb je wel een firewall nodig :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Lees eens de FAQ door voordat je hier wat post, jouw vraag wordt namelijk heel mooi beantwoord.

Link: Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)

Ik zie dat je nieuw bent in GoT, welkom! Probeer voordat je het één en ander vraagt eerst zelf een beetje onderzoek te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Miki op 04-04-2004 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 04 april 2004 @ 18:20:
Voor ingaande verbindingen is NAT een soort "natural" firewall, mits je DMZ oid uit hebt staan...

Wil je zeker weten dat bijv programma's niet zonder "toestemming" naar buiten mogen verbinden, dan heb je wel een firewall nodig :)
hm...ja eh....dmz is voor online gamen toch? dat staat dus wel aan, wat verandert er daardoor dan?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
DMZ aan :X

Oh my god.... Een firewall is in jouw kwestie zeer raadzaam. Jouw firewall van de router wordt nu omzeild door DMZ, hiermee is je router dus helemaal open.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je PC in DMZ zetten is helemaal niet nodig om online te gamen. :)
NAT houdt immers alleen verbinding van buitenaf naar jouw PC tegen als hij niet 'weet' naar welke PC die verbinding moet worden doorgestuurd. Met online gamen leg jij juist de verbinding naar de andere PC, dus dat gaat in 99% van de gevallen gewoon goed.

Eigk hoef je dus alleen als je een server draait wat te ports te mappen, en zou dat genoeg moeten zijn. Soms is DMS handig om te testen als het nog niet werkt zodra je ports hebt gemapt, maar permanent in DMZ te zitten zonder firewall is niet slim.

[ Voor 31% gewijzigd door Rafe op 04-04-2004 18:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ejay38, het is toch wel de bedoeling om eerst zelf goed te zoeken & te lezen voor je een vraag stelt; zeker een als deze waar al heel erg veel over is geschreven: [google=dmz e-tech router] geeft zelfs specifieke zaken voor jouw router - maar zonder het e-tech deel vind je natuurlijk ook veel, ook op GoT, bijvoorbeeld [search=DMZ router] (en ik heb geen idee hoeveel er in de handleiding over wordt gezegd).
Ik zou dit alles even doornemen voor wat extra info :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja Ok, had eerst moeten zoeken dus.... 8)7
Pagina: 1