Toon posts:

Klanten, hoe strik je ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :),

Ik vroeg me vandaag af hoe de rest van jullie zich met klanten bezig houden.
Vooral mogelijke klanten, klanten die dus nog eigenlijk geen klanten zijn.
Wat is jouw procedure m.b.t het strikken van klanten?

Die van mij (ons) is als volgt.

• Klant (geintresseerde) geeft interesse aan in website
• Er worden punten opgesteld waaraan de site zou kunnen voldoen.
• Er wordt persoonlijk contact opgenomen met de klant om zo een vertrouwensband op te bouwen en tegelijk een sfeerimpressie te krijgen van zijn/haar bedrijf. Tijdens dit gesprek zal uitgelegd worden wat de mogelijkheden zijn/haar voor zijn bedrijf en de geïnteresseerde zal aangeven wat hij/zij zelf voor ogen heeft.
• Aan de hand van de gesprekken met de klant zal er een lay-out gemaakt worden. Deze zal dan zoveel mogelijk aan de eisen voldoen die de klant gesteld heeft.
• Deze lay-out wordt, na een intern akkoord, aan de geïnteresseerde getoond en bij een akkoord word de website in zijn volledigheid afgerond.
• De website wordt opgestuurd naar de klant (op CD) en nadat deze zijn definitieve akkoord gegeven heeft word de website gepubliceerd
Hierna zal er contact met de klant blijven over eventueel onderhoud aan de website, om de website up-to-date te houden en technische aanpassingen te maken

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
"Klanten strikken" => Acquisitie plegen?

Ik heb zelf verder geen ervaring, maar vind de manier van zeggen beetje raar :) En denk dat je nu wel beetje het basic proces hebt beschreven..

[ Voor 70% gewijzigd door r0bert op 04-04-2004 18:19 ]

Verwijderd

misschien ook een idee om een deadline af te spreken ...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, een deadline.
Is een deadline niet erg dwinged wat een grafisch product niet ten goede komt. Of word deze deadline zo ruim aangehouden dat dit geen probleem is?

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Er wordt kennelijk ook geen prijs afgesproken :P

Vormkracht10

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:19

chem

Reist de wereld rond

Afbeeldingslocatie: http://www.kruumpiepoppenmode.nl/images/webwinkel/253.jpg
* chem gebruikt meestal de rode...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:24:
Hmm, een deadline.
Is een deadline niet erg dwinged wat een grafisch product niet ten goede komt. Of word deze deadline zo ruim aangehouden dat dit geen probleem is?
tja kwestie van plannen. Maar een klant wil uiteraard een deadline.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:24:
Hmm, een deadline.
Klant is koning hè... dus als de klant wil dat het binnen een maand af is, dan is dat misschien een beetje krap voor jou, maar je zult het dan toch voor elkaar moeten krijgen. Of je zult prioriteiten moeten stellen (welke onderdelen van de website zijn belangrijker dan...)

Uitzonderingen daar gelaten, waarbij de deadline totaal onredelijk is...

Vormkracht10

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 10:00

RSP

Heuh, het hangt een beetje van de klant af. sommige klanten willen intensief betrokken raken bij het concept en sommige klanten willen gewoon resultaten zien. ik vraag meestal wat de klant het prettigste vindt, ik heb op mijn website daarom een onderdeel waar de klant zich kan registreren en per dag de behaalde mijlpalen kan bekijken als hier daadwerkelijk behoefte voor is. op deze manier kunnen wij redelijk gemakkelijk doorwerken en blijft de klant toch op de hoogte van wat er op dat moment wordt gedaan.

zoals ik eerder noemde zullen sommige klanten hier niet eens naar kijken maar de mogelijkheid geven tot deze functie wordt door mijn klanten als aangenaam bevonden. natuurlijk worden er tussenpresentaties gehouden bij mijlpalen als voltooien concept of productie fase.

Verwijderd

Topicstarter
De klant via je website op de hoogte houden van de status, voeg ik iig aan mijn procedure toe :)

Verwijderd

/me heeft voor goede klanten wel deze in de aanbieding:
Afbeeldingslocatie: http://www.hogent.be/studiumgenerale/SG_01/beeld/strik.jpg

edit:
maar zo`n rooie als van Chem is wel uber :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 19:47 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
Klanten krijg je toch vanzelf als je goed bezig bent? Strikken lijkt meer op spammen waar mogelijk en daar heb ik een hekel aan.

Lever een paar goede producten af, en klanten komen vanzelf wel lijkt mij...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Icey schreef op 04 april 2004 @ 19:54:
Klanten krijg je toch vanzelf als je goed bezig bent? Strikken lijkt meer op spammen waar mogelijk en daar heb ik een hekel aan.

Lever een paar goede producten af, en klanten komen vanzelf wel lijkt mij...
Een klant zegt niet : "Jij mag mijn site maken, hier is geld, succes he!"

Wat jij zegt, is dat klanten naar je toe komen, als je goed werk levert. Nu zijn er héél veel die goed werk leveren in dit gebied, maar okee, dat nemen we even aan.

Er zit nog wel een lange weg tussen de eerste mail van hun, en de uiteindelijke champagnepresentatie van de website die klaar is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik me wat verkeerd geformuleerd hebt. (Blame it on the beer :))
Met dit topic bedoel ik eerder, wat is je procedure nadat een klant zijn intresse heeft getoond. Hoe kom je, zonder er technisch op in te gaan, aan het einde van een project.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Door 'm een (rode) strik te geven?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 17:40
klinkt afgezaagd maar ik ben eerlijk tegen ze :+
werkt niet altijd maar als het werkt (en ze weten dat je eerlijk bent) blijven ze wel eg vlug trouw aan jouw bedrijf.

ik bedoel ik ga geen lose beloftes maken waarvan ik niet zeker weet dat het gaat.
niet overdrijven over dingen enz.

[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 04-04-2004 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
KewlKiddo schreef op 04 april 2004 @ 20:17:
Door 'm een (rode) strik te geven?
Twee keer dezelfde offtopic-grap nog niet genoeg? 8)7

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:18:
[...]

Twee keer dezelfde offtopic-grap nog niet genoeg? 8)7
Nee... ;)

Toch vind ik 'm wel geinig verzonnen :P

Verwijderd

ik vind jou verhaal en aanpaak erg slecht..

je maakt een layout.. laat door je baas goedkeuren en stuurt naar opdrachtgever.. keurt goed en klaar is kees...

als het zo werkte konder we allemaal wel websites gaan bouwen en rijk worden..

Als je klanten wilt strikken zul je dat proces van wat wil de klant dus heel diep moet uitspitten

Verwijderd

Wat TS omschrijft is wel de erg basic oplossing die meestal te lezen is op websites van frontpage achtige webbouwers (die daarna vanzelf weer op retecool.com verschijnen).

Ik bedoel wie stuurt er tegenwoordig nog een website op naar de klant op cd (behalve als hij/zij/het daar uitdrukkelijk om vraagt)?. Je kunt het veel beter ergens in een afgesloten dir online gooien, krijgt de klant veel meer het gevoel dat de website af is dan wanneer je hem een cd in zijn maag splitst.

Daarnaast is het ook wel handig om een paar milestones af te spreken, ik neem aan dat je het op project basis doet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 20:22:
Daarnaast is het ook wel handig om een paar milestones af te spreken, ik neem aan dat je het op project basis doet?
TS is 18 jaar zo te zien,.. zet eerst eens een bedrijf en een netwerk op.
Klanten "strikken" bestaat niet, dat lijkt meer op klanten "naaien".

Procedures hoe je een "klant" helpt is voor ieder anders. Ik ga je de mijne iig niet uitleggen. Ik kan je wel verklappen dat ik mijn klanten zeker geen cd opstuur met een site-ontwerp. Denk eerder aan een presentatie, en ja ja, daar horen ook ouderwetse borden bij!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 20:32 ]

• Icey
  • Laatst online: 21-05 13:25
Wat ik mij afvraag, als je alles op een cd opstuurt, dan is toch echt alles qua codes in te lezen? Eehmm... hoe leg ik dit uit..

Ik werk met PHP, als ik een script maak, en iemand bezoekt mijn site ziet hij niet mijn script, maar enkel de uitkomst. (stel ik maak een ingewikkelde berekening, dan zie je niet de berekening, maar enkel de uitkomst).

Als je alles op CD opstuurt, kan hij toch ook dat spul aan een andere bureau geven, of doorverkopen of of of...

Terwijl als jij het zelf host ziet de persoon enkel de uitkomst, en kan dus verder niks doen.

Overigens, ik denk dat je het best gewoon klantvriendelijk moet doen, goed en snelreageren tussendoor, maatwerk, en persoonlijke aandacht. :)

• Not Pingu
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

Icey schreef op 04 april 2004 @ 20:29:
Ik werk met PHP, als ik een script maak, en iemand bezoekt mijn site ziet hij niet mijn script, maar enkel de uitkomst. (stel ik maak een ingewikkelde berekening, dan zie je niet de berekening, maar enkel de uitkomst).

Als je alles op CD opstuurt, kan hij toch ook dat spul aan een andere bureau geven, of doorverkopen of of of...
Alleen heb jij natuurlijk in je algemene voorwaarden (en het contract) opgenomen dat de klant het niet-exclusieve gebruikersrecht krijgt, en dat het auteursrecht, duplicatierecht en wijzigingsrecht bij jou blijven. Dus je klant mag in dat geval helemaal niet je site doorverkopen of doorgeven aan iemand anders.

Maar vind je niet dat je klant er recht op heeft om te zien hoe je het gemaakt hebt, als de klant daar uberhaupt in geinteresseerd is?
Terwijl als jij het zelf host ziet de persoon enkel de uitkomst, en kan dus verder niks doen.
uh, en dat is klantvriendelijk? als de klant nou zelf al hosting heeft, wat dan? ik heb het zo geregeld dat ik mijn klanten toestemming geef om zelf dingen aan te passen, of dat door iemand anders te laten doen mocht ik geen tijd hebben oid. je moet niet teveel verborgen willen houden voor je klanten.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Laat het duidelijk zijn dan de TS het heeft over het verkopen van zichzelf cq zijn bedrijf
en tja in de verkoop, zijn er veel mogelijk heden

Ik ben van mening dat ik een complete website kan verkopen zonder dat ik ook maar een regel code hoef te typen

waar het om gaat is dat je je moet inleven in wat de klant wil,
De klant zegt wat ie wil hebben en jij moet er boven helicopteren om in te ziebn wat vhij eigenlijk wil en dat moet je kenbaar maken en daarbij de klant een beetje kietelen
zodat hij ook de extra´s bij je haalt.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

guidooo schreef op 04 april 2004 @ 21:40:
Laat het duidelijk zijn dan de TS het heeft over het verkopen van zichzelf cq zijn bedrijf
en tja in de verkoop, zijn er veel mogelijkheden

Ik ben van mening dat ik een complete website kan verkopen zonder dat ik ook maar een regel code hoef te typen

waar het om gaat is dat je je moet inleven in wat de klant wil,
De klant zegt wat ie wil hebben en jij moet er boven helicopteren om in te ziebn wat vhij eigenlijk wil en dat moet je kenbaar maken en daarbij de klant een beetje kietelen
zodat hij ook de extra´s bij je haalt.
sorry verkeerde knop |:(

[ Voor 3% gewijzigd door guidooo op 04-04-2004 21:41 ]

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Pagina: 1