Toon posts:

Deskjet printer via Mac os9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Deskjet 990CXI op een ZOT print server beneden staan.
Nou kan ik wel een printer vinden via printerbeheer, maar ik kan alleen laserwriters installeren....als ik dat doe krijg ik alleen maar pagina's vol met bullshit uit de printer. Nou moet ik naar mijn weten of een goeie PPD file hebben...maar waar ?
Ik heb deze al vanaf linuxprinting af proberen te halen maar dan krijg ik net zoveel bull shit.

Printen vanaf een apple is nogal nieuw voor mij, maar is het niet mogenlijk om gewoon PCL 5 of 6 te gebruiken als taal in plaats van postscript ?
En kan ik niet gewoon een LPR poort gebruiken voor het printen ?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
PPD bestand kan je ook van een windows bak kopieeren waar hij ook op geinstalleerd staat :)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zo'n ZOT ding stuurt alleen printbestanden door neem ik aan, het RIPt geen Postscript naar PCL... dus met een andere PPD red je het niet.

Eerst een HP driver downloaden, deze kiezen in de Chooser/Kiezer en dan kijken of je behalve lokale printers ook netwerkprinters kunt aansturen? Ik kan me ook herinneren dat er nog een extra extensie voor was... of dat nodig is weet ik niet.

Als je naar MacOSX kunt: daarin is aansturen van niet-postscript printers over het netwerk een stuk verbeterd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou helemaal makkelijk is het niet, ook in max osx loop ik tegen problemen met printen aan.
Alles print, behalve uit vector works....maar doet het keurig als ik de powerbook direct aan het usb kabeltje prik.
Ik ben echt fan van apple maar dit print gedoe vind ik dus echt $#@%@.

Ik wil dus eigenlijk gewoon een HP deskjet 990c selecteren, ip adresje inkloppen....en dan printen zonder dat er allemaal bagger uit komt.
Kan dit ?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jouw specifieke situatie kan ik hier niet nabootsen. We maken hier wel allerlei gekke dingen mee als we over RendezVous printen, domweg omdat Apple je alle controle op de processen ontneemt. Ik weet niet hoe Vector Works precies met de printer aan de gang wil, maar ik denk dat ie de uitvoer niet door het systeem (Quartz) wil laten renderen.

Wat bij ons soms een beetje hielp was een driver van HP zelf te installeren.
Om bij nog meer problemen nog een beetje richting oplossing te kunnen komen heb ik een paar linkjes gezocht:

Zo moet je volgens Apple de printer gekozen hebben:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=152258

Algemene discussies over printers onder MacOSX 10.3:
http://discussions.info.a...3.acaka367kPX.2@.599b318e