Toon posts:

render problemen XFX FX 5600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

System specs:
P4 2,4Ghz
ASUS P4S800D-E Deluxe
1024MB Corsair CMX
XFX Geforce FX 5600

Directx9.0b + laatste WHQL Nvidia drivers (56.72 van 1 april, geen grap).

Ik heb uiteraard wel even gechecked hoe het staat met de warmte van het moederbord en de cpu, deze schommelen beide rond de 40 graden.

Ook een Coolermaster Aero 4 lite koeler op de cpu zitten, deze heb ik op de laagste en hoogste stand geprobeerd, maar dit maakt niets uit. Dit doet me denken dat het geen wartme probleem is.. De kast waar dit alles in zit is ook redelijk netjes van binnen.

Ik heb via de search al een relevant topic kunnen vinden (zelfde kaart!), maar dat topic is zonder (positief) einde, zie render problemen XFX FX 5600

Mijn probleem is dus hetzelfde als bij het bovenstaande topic, bij meerdere games hangt m'n pc na een poosje voor een paar seconden, en komt dan terug met een vervormd beeld. Ik kan dan nog wel verder spelen maar het is lastig neerknallen zo.. :)

Misschien herkend iemand dit probleem, anders wordt het longshots testen, of misschien een nieuwe kaart.

Hellup!

Verwijderd

Topicstarter
Een schopje. Weet dan niemand waar dit aan kan liggen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien nog wat zaken :
- draait er niet een of andere vage applicatie (een IM ofzo) op de achtergrond die het scherm probeert te 'pakken'.?
- De meeste zaken voor videokaarten gebeuren nog in het systeemgeheugen. Als dat net niet lekker werkt dan krijg je ook een berg vage problemen.

Maar het kunnen ook allerlei andere zaken zijn.

Heb je hem al eens in een andere PC geprobeerd (indien voorradig)?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
M'n Trillian sluit ik af voordat ik begin, en de virusscanner wordt ook gedisabled.

Ik heb vandaag ook de twee geheugen modules van plek verwisseld, dit mocht niets baten. Ook heb ik de AGP aperture aangepast (van 128 naar 32, 64 en 256), dit hielp ook niet.

Het schijnt een 'bekend' probleem te zijn met 5600 kaarten. Zie http://www.gidforums.com/t-2032.html en aanverwante topics. Alhoewel men hier met niets concreets aan komt zetten, begin ik toch te twijfelen.

Het even blijven hangen van de pc, en het daarna terugkomen met een verstoord beeld doet me denken dat de GPU te warm wordt. Op de bovenstaande links lees ik veel kritiek over de koeler die op de 5600FX modellen zit, deze zou niet afdoende zijn. Dit klinkt erg aannemelijk moet ik zeggen, dus ik denk dat ik wellicht op zoek ga naar een vervangende kaart.

Ik heb deze kaart gekocht omdat hij me qua prijs/prestatie een goede koop leek, maar ik geloof dat ik een kat in de zak heb gekocht... Voor €104,- kon ik het niet laten..

Toch bedankt voor je reactie!