Het lukt me nog steeds niet om m'n nieuwe Western Digital WD740GD via de SATA aansluiting te draaien. De chipset van het mb is 865PE. Over het moederbord is weinig info op internet te vinden, de helpdesk van Gigabyte verwees me naar Fujitsu Siemens omdat zij dit bord als OEM hebben laten produceren. De bij de pc geleverde dvd met drivers heb ik reeds allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Als IDE draait de schijf wel (in de bios de sata als ide laten functioneren). Nieuwere update voor de bios is er niet.
De topics op dit en andere fora heb ik allemaal gelezen en geprobeerd zonder resultaat. Het inlezen van de drivers met F6 lukt zonder foutmeldingen.
Als de windows xp pro cd erin gaat meldt deze dat er geen goede partitie aanwezig is, de optie die er dan volgt ook geprobeerd (wissen en nieuwe partitie maken).
Wie weet hoe verder ?
De topics op dit en andere fora heb ik allemaal gelezen en geprobeerd zonder resultaat. Het inlezen van de drivers met F6 lukt zonder foutmeldingen.
Als de windows xp pro cd erin gaat meldt deze dat er geen goede partitie aanwezig is, de optie die er dan volgt ook geprobeerd (wissen en nieuwe partitie maken).
Wie weet hoe verder ?