[Printer] Canon i560 kleur probleem

Pagina: 1
Acties:

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Wij (mijn vriendin en ik) hebben het volgende probleem:
Als we een bestand vanuit illustrator printen op gewoon papier komen de kleuren niet overeen met de kleuren die we zien op het beeldscherm. Printen we hetzelfde bestand uit op canon photo paper plus glossy, dan komen de kleuren wel overeen met de kleuren op het beeldscherm.

Rara hoe kan dit? Wij zijn absolute noobs op het gebied van kleurprofielen etc. Hebben de search gebruikt maar zonder resultaat.

Wie kan ons dus helpen dit probleem op te lossen; Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kleuren op het beeldscherm overeen komen met de kleuren geprint op gewoon papier? :?

Verwijderd

Sowieso heeft fotopapier, zeker het duurdere, een betere kleurechtheid. Prints op normaal papier zijn altijd vaal, zeker op kopieerpapier, wat iets anders is dan inkjetpapier.

In hoeverre komen de kleuren niet overeen? Is het gewoon valer, of wordt dieprood roze en een sinaasappel geel? Ik zou gewoon eens spelen met de kleuren, als naar jouw mening er te weinig rood inzit, gewoon meer rood printen.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
De prints worden vaal! alle donkere kleuren komen behoorlijk overeen, maar felle kleuren worden een stuk valer...