Ik heb problemen met mijn netwerk verbinding. Ik was bezig op mijn pc, ik wilde ff rebooten, na gereboot te zijn werkte mijn internet niet meer, ook het interne netwerk thuis is onbereikbaar. Na nog een paar keer gereboot te hebben is er nog steeds geen verbetering. Pingen e.d. is zonder succes.
Vervolgens ben ik op GoT en in de Knowledgebase van Microsoft gaan zoeken naar een oplossing. Ook hier geen resultaat.
Als laatste heb ik het geprobeerd met een 2e NICje waarvan ik zeker weet dat hij werkt. Ook daar geen succes.
Windows geeft zelf een IP adress en Subnet Mask aan de verbinding. (automatic private adress)
De pc krijgt geen info van de DHCP, echter alle andere pc's op het netwerk hebben gewoon verbinden, krijgen een ip van de DHCP en kunnen elkaar zien, hier ligt dus geen probleem
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Netwerkkaart verwijderen uit app. beheer en herinstalleren
Andere netwerkkaart
WinsockXPFix
Netsh reset
Vast ip ipv DHCP
Kabel gechecked
Firewall en AV software geuninstalled
Firewall van winxp staat uit
DHCP services stonden zoals voor de problemen
Nieuwste drivers geinstalleerd
Ik zelf vermoed dat het ergens in windows zelf zit, alleen heb ik dus nog een oplossing kunnen vinden.
Gegevens:
WinXP prof UK SP1
Onboard Intel 1000mbit (asus PC-DL)
Dual Xeon 2.8
2 GB geheugen
Heeft iemand een oplossing??
Vervolgens ben ik op GoT en in de Knowledgebase van Microsoft gaan zoeken naar een oplossing. Ook hier geen resultaat.
Als laatste heb ik het geprobeerd met een 2e NICje waarvan ik zeker weet dat hij werkt. Ook daar geen succes.
Windows geeft zelf een IP adress en Subnet Mask aan de verbinding. (automatic private adress)
De pc krijgt geen info van de DHCP, echter alle andere pc's op het netwerk hebben gewoon verbinden, krijgen een ip van de DHCP en kunnen elkaar zien, hier ligt dus geen probleem
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Netwerkkaart verwijderen uit app. beheer en herinstalleren
Andere netwerkkaart
WinsockXPFix
Netsh reset
Vast ip ipv DHCP
Kabel gechecked
Firewall en AV software geuninstalled
Firewall van winxp staat uit
DHCP services stonden zoals voor de problemen
Nieuwste drivers geinstalleerd
Ik zelf vermoed dat het ergens in windows zelf zit, alleen heb ik dus nog een oplossing kunnen vinden.
Gegevens:
WinXP prof UK SP1
Onboard Intel 1000mbit (asus PC-DL)
Dual Xeon 2.8
2 GB geheugen
Heeft iemand een oplossing??
tja...