Ik ben op dit moment mijn mp3-cd-speler aan het modden.
Al vanalles geprobeerd en opgezocht, maar ik blijf met een probleem zitten.
het is een heel verhaal, dus lees ff door.
Ik wil er een wit en een blauw ledje insteken. Geen probleem, ik zocht een punt met de multimeter waar ik stroom kon halen als hij aanstaat.

punt gevonden.
Ik heb dus Ledjes en weerstandjes gekocht voor 5V.
Blijkt dat punt constant 5V te geven, en niets wanneer ik op batterijen loop.
Ander punt zoeken dan maar. Geen ander punt met 5V gevonden dat enkel geeft als hij aanstaat. Dan maar een punt dat 3V geeft. Gevonden! Witte led aangesloten, blauwe ook. Geen licht. Ok, dan maar zonder weerstand. Bam! Blauwe weg, witte werkt gewoon.
Nouja, koop ik wel een nieuwe blauwe met een licht weerstandje. Dus dacht ik, kijkkijk, alles werkt.

Maar omdat dat ding daar batterijen stond te zuipen, sluit ik em aan op netstroom.
De witte led bleef nog een milliseconde branden, en toen niets meer.
Ik haal netstroom uit, en dat ding schiet weer aan.
Met de multimeter gemeten, en op het punt waar ik het had aangesloten, komt er maar 1.5V op netstroom, en 3V op batterijen. (waarom snap ik niet)
Dus dacht ik nu, wat als ik dit kon doen:
-Als hij 5V geeft uit het ene punt, en 1.5V uit het andere, laat dan de led branden op die 5V met die weerstand er tussen.
-Als hij 3V geeft uit het andere, laat de led daar dan op branden zonder weerstand.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Want ik geraak niet wijs uit de logica van dat (overigens wel leuke) dinge.
P.s.: Progress en meer foto's: http://www.freewebs.com/twabi2
Al vanalles geprobeerd en opgezocht, maar ik blijf met een probleem zitten.
het is een heel verhaal, dus lees ff door.
Ik wil er een wit en een blauw ledje insteken. Geen probleem, ik zocht een punt met de multimeter waar ik stroom kon halen als hij aanstaat.
punt gevonden.
Ik heb dus Ledjes en weerstandjes gekocht voor 5V.
Blijkt dat punt constant 5V te geven, en niets wanneer ik op batterijen loop.
Ander punt zoeken dan maar. Geen ander punt met 5V gevonden dat enkel geeft als hij aanstaat. Dan maar een punt dat 3V geeft. Gevonden! Witte led aangesloten, blauwe ook. Geen licht. Ok, dan maar zonder weerstand. Bam! Blauwe weg, witte werkt gewoon.
Nouja, koop ik wel een nieuwe blauwe met een licht weerstandje. Dus dacht ik, kijkkijk, alles werkt.
Maar omdat dat ding daar batterijen stond te zuipen, sluit ik em aan op netstroom.
De witte led bleef nog een milliseconde branden, en toen niets meer.
Ik haal netstroom uit, en dat ding schiet weer aan.
Met de multimeter gemeten, en op het punt waar ik het had aangesloten, komt er maar 1.5V op netstroom, en 3V op batterijen. (waarom snap ik niet)
Dus dacht ik nu, wat als ik dit kon doen:
-Als hij 5V geeft uit het ene punt, en 1.5V uit het andere, laat dan de led branden op die 5V met die weerstand er tussen.
-Als hij 3V geeft uit het andere, laat de led daar dan op branden zonder weerstand.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Want ik geraak niet wijs uit de logica van dat (overigens wel leuke) dinge.

P.s.: Progress en meer foto's: http://www.freewebs.com/twabi2