Toon posts:

[antivirus] Bestanden openen traag door McAfee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben al een tijdje een nieuwe pc, een P4 3.2 met 1gb aan intern geheugen en een 120 gb hd van ik geloof western digital. Nu loopt hij vrij goed, alleen met de bestanden is wat (ernstigs) mis.

De schijf is opgedeeld in 4 partities NTFS. Alleen heel vaak heeft hij moeite om simpele files te openen. Bijvoorbeeld: een txt bestand van 100 kb, het duurt 4 seconden voordat het geopend wordt (dan pas verschijnt kladblok met inhoud). Ander voorbeeld: Rechtsklikken op bestanden duurt soms vrij lang (ook 3 - 4 seconden). Ik heb alle partities al op fouten gescand en ook op virussen.

Maar aangezien het probleem op alle partities voor komt ligt het waarschijnlijk niet aan errors. Het vreemde is ook dat het niet altijd is.

Soms opent die de files wel gelijk en als je eenmaal in de map zit en hij heeft 1 keer 'traag gedaan', dan opent die daarna weer gewoon normaal.

Ik heb de vraag al op diverse fora gesteld, maar de oplossing nog niet gevonden. Hopen dus dat hier iemand zit die er iets van weet ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer je harddisk eens met een harddisk diagnostic tooltje? Zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor links :)

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
toevallig Easy CD en DVD creator 6 geinstaleerd staan?
Ik had precies het zelfde en dat kwam door deze software..
Wazig genoeg ok.

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 20:09

RBouman

René

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 17:09:
We hebben al een tijdje een nieuwe pc, een P4 3.2 met 1gb aan intern geheugen en een 120 gb hd van ik geloof western digital. Nu loopt hij vrij goed, alleen met de bestanden is wat (ernstigs) mis.

De schijf is opgedeeld in 4 partities NTFS. Alleen heel vaak heeft hij moeite om simpele files te openen. Bijvoorbeeld: een txt bestand van 100 kb, het duurt 4 seconden voordat het geopend wordt (dan pas verschijnt kladblok met inhoud). Ander voorbeeld: Rechtsklikken op bestanden duurt soms vrij lang (ook 3 - 4 seconden). Ik heb alle partities al op fouten gescand en ook op virussen.

Maar aangezien het probleem op alle partities voor komt ligt het waarschijnlijk niet aan errors. Het vreemde is ook dat het niet altijd is.

Soms opent die de files wel gelijk en als je eenmaal in de map zit en hij heeft 1 keer 'traag gedaan', dan opent die daarna weer gewoon normaal.

Ik heb de vraag al op diverse fora gesteld, maar de oplossing nog niet gevonden. Hopen dus dat hier iemand zit die er iets van weet ;)
Heb je een virus checker actief die bij het OPENEN van bestanden de boel checkt?
Dat zou nl de vertraging kunnen verklaren als je naar een nieuwe directory gaat zou de viruschecker bv ook eerst de bestanden willen gaan checken.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik dacht zelf ook aan een virusscanner, vooral NAV neigt nog weleens je pc een stuk trager te maken. Zet je virusscanner dus eens geheel uit(alle onderdelen) en notify us :)

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 05 april 2004 @ 00:39:
Ik dacht zelf ook aan een virusscanner, vooral NAV neigt nog weleens je pc een stuk trager te maken. Zet je virusscanner dus eens geheel uit(alle onderdelen) en notify us :)
Ja dit was duidelijk het probleem. Het is overigens McAfee 8. Ik weet dat hij constant scant, maar voorheen deed die er niet zo lang over om gewoon kleine bestanen te openen, en scande hij alleen de map bij het openen, maar nu scant die ook nog eens bij rechtsklikken en openen. Eens kijken of opnieuw instaleren helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 08:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je vraag nu eigenlijk meer over een virusscanner gaat, verplaats ik je topic eventjes naar Beveiliging & Virussen :)

Windows Operated Systems >> Beveiliging & Virussen
Pagina: 1