Toon posts:

Pioneer en nokia 3100 muten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een vriend van me zitten met het volgende probleem. Sinds kort heeft hij ene Pioneer autoradio met cdspeler enz.. nieuw dingetje. Er zit ook een mute kabel op voor een carkit. Hij heeft ook eeen nokia 3100. Deze heeft een handsfree functie, waarbij de speaker harder wordt gezet en je tot ongeveer 2 meter van je telefoon kunt bellen. Deze telefoon staat in een standaardje in de auto en standaard op deze handfree functie. Wat we nu eigenlijk willen maken is dat als de telefoon gaat de radio mute. Hoe doen we dat???

Er moet dus een signaal uit de telefoon komen zodat de radio weet dat er iemand belt.. Het geluid gaat dus voor alle zekerheid NIET over de radio!

Hoe werkt zon mute kabel eigenlijk.. Werkt het met een pulsje van 12V ofzo?

Ik dacht zelf nog aan het volgende:

van die flashlampjes geeven een lichtje als je word gebeld. Als je dit kunt omzetten in een 12V puls en dat in de mute doet...

Alvast bedankt allemaal...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Normaal komt het mute signaal inderdaad via je carkit uit de telefoon.

Ik geloof ook dat het iets van 12volt is, maar dit kan je meestal wel nalezen in de handleiding van de radio. :)
Op het internat staat wel het een en ander (ooit eens in een ver verleden ernaar gezocht).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
kheb vandaag ff bij natuurkunde nagevraagd.... over schakelingen enz... en ik had nu het volgende idee... Iedereen kent wel van die lichtstickers die je op je mobiel moet plakken. Deze gaan knipperen als je gebeld wordt. Deze sticker bouw ik in de houder van de telefoon en dan een LDR erbij zodat ie een signaal gaat geven. Dit gaat naar ene geheugencel en deze naar een relais omdat de chips het 5 volt werken en het signaal 12V moet zijn. Als reset van de geheugencel moet het lampje 3 sec niet knipperen. Dan is het signaal weer nul en opent de relais zich en dan komt er dus geen 12V de radio in, deze gaat dan weer aan.....

idee lijkt me...

mensen nog suggesties