Ik en een vriend van me zitten met het volgende probleem. Sinds kort heeft hij ene Pioneer autoradio met cdspeler enz.. nieuw dingetje. Er zit ook een mute kabel op voor een carkit. Hij heeft ook eeen nokia 3100. Deze heeft een handsfree functie, waarbij de speaker harder wordt gezet en je tot ongeveer 2 meter van je telefoon kunt bellen. Deze telefoon staat in een standaardje in de auto en standaard op deze handfree functie. Wat we nu eigenlijk willen maken is dat als de telefoon gaat de radio mute. Hoe doen we dat???
Er moet dus een signaal uit de telefoon komen zodat de radio weet dat er iemand belt.. Het geluid gaat dus voor alle zekerheid NIET over de radio!
Hoe werkt zon mute kabel eigenlijk.. Werkt het met een pulsje van 12V ofzo?
Ik dacht zelf nog aan het volgende:
van die flashlampjes geeven een lichtje als je word gebeld. Als je dit kunt omzetten in een 12V puls en dat in de mute doet...
Alvast bedankt allemaal...
Er moet dus een signaal uit de telefoon komen zodat de radio weet dat er iemand belt.. Het geluid gaat dus voor alle zekerheid NIET over de radio!
Hoe werkt zon mute kabel eigenlijk.. Werkt het met een pulsje van 12V ofzo?
Ik dacht zelf nog aan het volgende:
van die flashlampjes geeven een lichtje als je word gebeld. Als je dit kunt omzetten in een 12V puls en dat in de mute doet...
Alvast bedankt allemaal...