Toon posts:

Athlon64 mobo: neo-fis2r of k8v (se) deLuxe of ak86-L

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de markt voor een nieuwe setup. :9 Ik wil voor een Athlon64 3000+ processor gaan, maar ik ben nog niet helemaal zeker van de mobo. Eerst was ik redelijk zeker van de msi neo-fis2r (zit ook in de t.n best buy guide van maart). Maar de laatste tijd hoor ik weer veel goede berichten over de ak86-L (zie anandtech) en over de k8v deluxe (al dan niet SE). :?

Qua features verschillen ze erg weining. De prijsverschillen zijn zodanig klein dat dat voor mij geen criteria is.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met deze borden? Het komt, denk ik, vooral neer op de nuances. Ik ben geen O/C-er. Zijn er negatieve randverschijnselen bij deze borden? welke is het snelst (voorzover dat te bepalen is). Weet iemand van een goede test waarin alle drie vergeleken wordt?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
slechte ervaring met de K8V door lekkende condensators. Het probleem wordt onderkent door Asus. Heb nu dus m'n 2de K8V, maar die draait nog niet lang genoeg om te zien of het euvel daadwerkelijk verleden tijd is. Tot die tijd zou ik voor de MSI gaan.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:16

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb gister een k8v deluxe se gehaald . een degelijk bord na mijn ervaring. ik heb met stock cooling mijn amd 3200+ @ 2.25 ghz:). zo ver ik weet scoort de msi heel goed maar zo gauw je em iets overklokt is ie prut. terwel andere iets minder hebben kwa performence kunnen ze veel meer hebben

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• TheRealXistence
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 18:13
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de Asus en de MSI. Nu heb ik gezien/gehoord dat de msi auto overclocken kan. Is dit een mooie feature? Ik d8 zelf ook aan de MSI maar als ik hier meerdere reacties kom te horen bedenk ik me wel. De asus is maar 1 euro duurder.

Verwijderd

Heb een gigabyte K8VT800 retestabiel met verschillend geheugen gedraaid
TwinMOS/Kingston/noname geen probleem en goed te overclocken (2400 mhz)
en lekker goedkoop als je geen raid nodig hebt.
gezien de problemen met de asus heb ik deze gekocht, nog geen moment
spijt van...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De kwestie van de K8V Deluxe met lekkende condensatoren is allang opgelost. Overigens kun je zo'n bord makkelijk herkennen aan de nummers op de condensatoren. Volgens mij zijn deze borden allang verdwenen uit de shops en vervangen door goede exemplaren.

Ik zelf heb dit probleemloze bord. Het is echter wel zaak om op het juiste merk en type geheugen te letten maar dat lijkt voor elk Athlon64 wel het geval te zijn.

Verder lijkt me alleen al op GoT voldoende leesvoer aanwezig om informatie over de plankjes te vinden terwijl o.a. TOM's en Anand ongetwijfeld wel reviews hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 04-04-2004 23:38 ]

ARME AOW’er

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:31:
Heb een gigabyte K8VT800 retestabiel met verschillend geheugen gedraaid
TwinMOS/Kingston/noname geen probleem en goed te overclocken (2400 mhz)
en lekker goedkoop als je geen raid nodig hebt.
gezien de problemen met de asus heb ik deze gekocht, nog geen moment
spijt van...
Ik ben erg blij dat te horen, want ik heb ook dit moederbord besteld :)
Eerst wilde ik wachten op Socket939, maar dat duurt me te lang en bovendien wil je over 1.5 jaar toch DDR2 en PCI-E enz enz

Ik heb ook gekeken naar Asus K8V Deluxe (116+ euro) en MSI K8T Neo-FIS2R, K8T800 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid, 1394) (122+ euro). Ik heb de meeste extra's echter helemaal niet nodig. Wat moet ik bijvoorbeeld met Gigabit lan?

Het GigaByte moederbord is lekker goedkoop (90 euro). Het ondersteunt alle features die ik zoek. Zelfs S-ATA Raid :P En met de laatste BIOS-versies ook Cool&Quiet bij CG-revisies. Ik twijfelde wel sterk over het geheugen (daar lees je veel problemen over), maar ik heb met de winkel afgesproken dat ik het sowieso kan terugsturen mochten er problemen optreden.

Athlon64 Boards Found Lagging in Memory Support is ook wel goed om te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 04-04-2004 23:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een mobo moet uitzoeken :)

Tipje: GoT is een en al ervaringen, je kunt ze allemaal vinden met behulp van de in het forum ingebouwde zoekfunctie. Bijvoorbeeld [search=msi k8t] en [search=asus k8v deluxe] :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.