Toon posts:

p4r800-vm geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren dus een nieuw systeem samengesteld:

ASUS p4r800-vm
Intel celeron 2.4Ghz
256MB corsair ddr 333mhz
aopen 250watt tower
cd-writer
dvd-rom
15gb seagate HD

Het probleem dat ik heb is dat ik op geen enkele wijze geluid uit het systeem krijg. In de bios staat de instelling voor AC97 (geluid) op auto. Hij wordt door Windows XP Pro (Geen SP) prima herkend en heb hem met de laatste drivers van de asus site geinstalleerd. Alle software draait goed zo te zien en onder apparaatbeheer is ook alles OKE. Maar toch krijg ik geen geluid uit de boxen. Een MP3 openen ofzo gaat prima....

Hoop dat iemand me kan helpen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Heb je de speakers wel goed aangesloten?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de manual van het moederbord moeten de speaker (gewoon 2 stereo speakers) op de middelste plug aangesloten worden, dit heb ik dan ook gedaan.
Heb zelf het idee dat het ergens een software instelling is ofzo, dat nu bv alleen de 5.1 digitale uitgang aangestuurd wordt ipv de normale stereo uitgang.

Heb overigens zelf hetzelfde mainboard en heb de instellingen vergeleken met die van mij thuis maar die staan ook hetzelfde....

Ik zie iets over het hoofd maar wat.... Of wellicht toch een defect aan het mainboard????

Verwijderd

Heb je de jumpers van de onboardsound aansluiting (voor front audio) er af gehaald ? zoja niet doen als je geen FA hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb verder niets aan de jumpers gedaan...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat je er niets aan gedaan hebt, wil niet zeggen dat ze ook goed staan. :)

De middelste stekker is inderdaad de line-out.
Prik er anders je koptelefoon eens in. :)

Is de audio ook niet gewoon gemute in het volume-scherm?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar heb je natuurlijk gelijk in, zal het eens nakijken... Geluid staat niet gemute en heb al een andere boxen set/headset geprobeerd die zeker werken...

Zou wellicht toch aan mainboard kunnen liggen aangezien de verkoper in de winkel ook de cables en de installatie-cd, plaatje voor mainboard aansluitingen er nog appart bij moest stoppen, doos was dus al open???? En nou was ie nog het boekje van het moederbord vergeten :(

Verwijderd

Topicstarter
En de jumpers zaten er dus idd niet op. Thanks.....

:)
Pagina: 1