Toon posts:

Diagonale lijnen op de tv.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij Ned3 en SBS6 diagonale bewegende lijnen in beeld. (een normale tv)
Hoe kan ik dat voorkomen en waar komt het vandaan. De rest van de zenders zijn redelijk strak. (acceptabel)

goei groet
kompas

Verwijderd

slecht signaal van je kabelmaatschappij, of niet goed aangesloten. Deze vraag is wel erg basic..

Verwijderd

FF een nieuwe kabel tussen de muur en je tv gooien met voorkeur een 100hz kabeltje!!!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Probeer de kanalen us te fine-tunen, als het dan niet lukt.
Een nieuwe coax kabel ertussen, gebruik dan (een wat duurdere) kabel met filter 100hz.
Het kan ook komen door een slecht signaal van je kabelmaatschappij. Heb je meerdere tv's in huis? Heb je daar hetzelfde probleem ook? Heb je er een of andere splitter tussen?

edit:

NewOrder was me voor

[ Voor 9% gewijzigd door Westereen op 05-04-2004 12:12 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Het kan ook zijn dat het signaal juist te sterk is, waardoor alsnog deze lijnen ontstaan. Zeker als de rest van de zenders wel goed zijn,heeft een nieuwe kabelimo geen enkele zin, maarzou ik het eerder bij je kabelboer zoeken.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ook vaak een probleem kan geven is als het signaal via een videorecorder of een console naar de tv gaat signalen zijn in die dingen vaak niet afgeschermd terwijl er daar juist veel storing van andere signalen kan optreden. Gebruik dan een splitter en ga van daaruit naar beide apparaten en gebruik bijvoorbeeld scart om de video oid aan te sluiten op de tv.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

@Vastloper: idd, ik heb mijn DVD speler momenteel via mijn video doorgelust naar de TV, en op de video komt het CAI signaal binnen, als ik dan een film kijk merk ik heel af en toe wel eens geluid op van de tv zender, dus dat gaat ook niet helemaal lekker. (ik ben alleen te lui om de dvd speler ff direct in mijn tv te stouwen ;)

Wat trouwens ook nog wel een verschil kan maken is of je een 100Hz TV of een 50Hz TV hebt, ik heb er van allebei 1, via een splitter staan ze ongeveer even ver van het "splitpunt" af, maar op de 100Hz heb ik nergens last van, op de 50Hz is vooral NL2 vaak drama. Het rare is dan weer dat mijn huisgenoot (op een eigen CAI aansluiting) juist weer problemen heeft met zijn (veeel nieuwere) 100Hz....

Verwijderd

kamstra schreef op 05 april 2004 @ 12:14:
Het kan ook zijn dat het signaal juist te sterk is, waardoor alsnog deze lijnen ontstaan. Zeker als de rest van de zenders wel goed zijn,heeft een nieuwe kabelimo geen enkele zin, maarzou ik het eerder bij je kabelboer zoeken.
hoe kan je storing krijgen, als het signaal te sterk is? Het zou best waar kunnen zijn, maar het lijkt me erg vreemd.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 12:30:
hoe kan je storing krijgen, als het signaal te sterk is? Het zou best waar kunnen zijn, maar het lijkt me erg vreemd.
Hoe dat technisch preciesin elkaar zit weet ik niet, maar dat heb ik mij eens uit laten leggen door de eigenaar van een electronica speciaalzaak (video-hifi corner in Groningen). Is alweer een tijdje geleden helaas...

Zit me trouwens nu te bedenken dat het misschien ook nog wel eens kan komen door bijvoorbeeld je internet via de kabel, misschien dat dat een storing kan veroorzaken?

Pagina: 1