Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 09:25
Ik zoek een mp3speler en zit te twijfelen tussen de volgende. Welke zou jij kiezen en de belangrijkste reden is 'waarom'? Waarom is de speler die jij hebt gekozen beter dan de anderen. Wat is er uniek aan? Hier komen de keuzen:

BenQ Joybee 120 (256 mb)
Dyne Tuny II (256 mb)
Cowon iAudio CW300 (256 mb)
iRiver iFP-380T - the Craft (128 mb)
MobiBlu DAH-1000 (256 mb)
MPIO FD100 (128 mb)
Rio Cali (128 mb)

Je mag eventueel een mp3speler die in het lijstje staat ook afkraken O-).

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/30422567-2-300-overview-1.gif
BenQ Joybee 120

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/396_1.jpg
Dyne Tuny II

Afbeeldingslocatie: http://www.cowon.com/product/d_audio/hardware/iaudio/cw300/img/cw300_img_new.jpg
Cowon iAudio CW300

Afbeeldingslocatie: http://www.digimania.be/imgdb/prods/iriverIFP380-xl.jpg
iRiver iFP-380T - the Craft

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.com.au/images/1_1mob.jpg
MobiBlu DAH-1000

Afbeeldingslocatie: http://mp32go.us/images/mpio-fd100-250.jpg
Mpio FD100

Afbeeldingslocatie: http://prisguide.amobil.no/images/Rio_Audio/Rio_Cali_256_MB/0.jpg
Rio Cali

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Zou je niet zelf eerst wat gaan zoeken. Via de search moet er een hele hoop te vinden zijn.

Dit is wel heel makkelijk zo, een lijstje neerpleuren en laat ons het maar uitzoeken.

• X-GeaR
Deze heb ik juist allemaal gevonden, maar ik kan niet kiezen. Ieder spelertje heeft zijn voor- en nadelen. Daarom ben ik benieuwd wat jullie vinden.

Verwijderd

de benq, want hij is oranje

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

X-GeaR, als je ons zou vertellen wat je eisen precies zijn dan zouden we je beter kunnen helpen. Nu is het een soort van, kies maar voor me ;)

Je zou een net overzicht kunnen maken van de technische verschillen van de spelers die je noemt. Zo kun je ook voor jezelf veel beter een vergelijk maken :)

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
De iriver vanwege zijn superieure geluidskwaliteit vergeleken met de rest.
Maar ik denk dat jij voor je zelf moet kiezen, en dat niet aan ons moet overlaten.

Reviews lezen wil de beslissing ook wel makkelijker maken :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kijk zelf gewoon eens goed naar de specs en bepaal aan de hand daarvan je keus
ik denk dat als je dat doet je nog maar 2 of 3 spelers overhoud, en dan zou ik gewoon voor de mooiste gaan

persoonlijk zou ik voor de iriver kiezen, omdat ik dat de mooiste vind en hij ook van goede kwaliteit is

Verwijderd

Lekker veel info hoor! Wat zijn de functionaliteiten van de aangegeven spelers? Bijvoorbeeld, radio, voicerecording, data opslag, plug & play, PRIJS!?.

Het is altijd wel handig als ze door Windows herkend worden als HD, zonder dat je met software aan de gang hoeft.

En zijn dit echt de keuzemogelijkheden, of zijn het alleen de opties die je zelf hebt kunnen vinden. Zo ben ik de gelukkige bezitter van een I-bead 150, waar ik ontzettend tevreden over ben.

Kijk even op bijvoorbeeld een site als www.mp3spelers.nl.

Succes,

• X-GeaR
Mijn persoonlijke mening neigt naar de Iriver (deze heeft over het algemeen de beste specs), maar de BenQ is vrij klein en de Mpio heeft een uitbreidbaar geheugen (plus ziet er goed uit).

• X-GeaR
X-GeaR schreef op 04 april 2004 @ 17:30:
Mijn persoonlijke mening neigt naar de Iriver (deze heeft over het algemeen de beste specs), maar de BenQ is vrij klein en de Mpio heeft een uitbreidbaar geheugen (plus ziet er goed uit).
Ik vind overigens batterijduur, design (grootte+gewicht), soort batterij (AA) en FM tuner het belangrijkst. Uiteraard moet het geluid ook goed zijn, maar dat is bij deze spelers het geval.

Verwijderd

SPV E200 :)

• UTM
  • Laatst online: 07:01

UTM

Je mag eventueel een mp3speler die in het lijstje staat ook afkraken O-)
Mag ik er ook een toevoegen? De Msi mp3 megastick is ook een zeer goeie mp3 speler: [rml][ mp3] MSI Megastick 1[/rml]

[ Voor 35% gewijzigd door UTM op 04-04-2004 17:36 ]

• X-GeaR
MSI Megastick is ook goed (en vrij goedkoop), alleen ik vind het irritant dat er een USB-stick aan zit.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

RonaldMade schreef op 04 april 2004 @ 16:56:
De iriver vanwege zijn superieure geluidskwaliteit vergeleken met de rest.
Maar ik denk dat jij voor je zelf moet kiezen, en dat niet aan ons moet overlaten.

Reviews lezen wil de beslissing ook wel makkelijker maken :)
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: welke superieure geluidskwaliteit? Tuurlijk is de Iriver een goede speler met vele voordelen, maar de Iaudio CW300 is van deze spelers kwa geluidskwaliteit verreweg het beste. Daarnaast heeft hij langere speelduur en betere oordopjes. Helaas heeft hij geen line-in en is hij niet UMS compatible, je hebt dus altijd je software nodig. Mijn keus staat echter vast: Iaudio!

• RonaldMade
Ojjorz schreef op 04 april 2004 @ 17:38:
[...]

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: welke superieure geluidskwaliteit? Tuurlijk is de Iriver een goede speler met vele voordelen, maar de Iaudio CW300 is van deze spelers kwa geluidskwaliteit verreweg het beste. Daarnaast heeft hij langere speelduur en betere oordopjes. Helaas heeft hij geen line-in en is hij niet UMS compatible, je hebt dus altijd je software nodig. Mijn keus staat echter vast: Iaudio!
Ik weet niet of jij ooit al eens een iriver hebt gehoord, maar van de mobiele apparaten is de iriver toch echt zeker een van de beste met geluidskwaliteit, zoniet de beste gewoon. Daarnaast heeft de iriver sennheiser dopjes die er ook wel om bekend staan dat ze een prima geluid maken (voor dopjes dan). iriver heeft ook al bewezen dat ze met firmware goed zitten, zodat je keuze hebt op mp3/ogg te spelen of mp3/wma...

dus ik blijf er bij, iriver is duur, maar zeker de beste overall!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

RonaldMade schreef op 04 april 2004 @ 18:23:
[...]

Ik weet niet of jij ooit al eens een iriver hebt gehoord, maar van de mobiele apparaten is de iriver toch echt zeker een van de beste met geluidskwaliteit, zoniet de beste gewoon. Daarnaast heeft de iriver sennheiser dopjes die er ook wel om bekend staan dat ze een prima geluid maken (voor dopjes dan). iriver heeft ook al bewezen dat ze met firmware goed zitten, zodat je keuze hebt op mp3/ogg te spelen of mp3/wma...

dus ik blijf er bij, iriver is duur, maar zeker de beste overall!
Nou dan is mijn wedervraag waarop ik het antwoord al weet: heb jij wel eens een Iaudio gehoord? Ik heb alle Iriver apparaten gehoord die in Nederland verkrijgbaar zijn en kan je vertellen dat geen enkele daarvan in de buurt komt van de Iaudio. Wat de oordopjes betreft, Sennheiser is zeker goed, maar juist NIET voor oordopjes. De koptelefoons zijn hemels (de duurdere modellen) maar voor dopjes heb ik de Sony EX-71 (stuk beter) maar de bijgeleverde Cresyn oordopjes zijn ook al een stuk beter dan de Mx300 of MX400. Iriver heeft inderdaad goede kanten, maar het is je persoonlijke keuze, wat geluidskwaliteit betreft is het niet nummer 1, dat wilde ik alleen aankaarten.

• RonaldMade
Ik heb alle Iriver apparaten gehoord die in Nederland verkrijgbaar zijn en kan je vertellen dat geen enkele daarvan in de buurt komt van de Iaudio.
Alle ? dat is zowaar moeilijk te geloven, en zoja met wat heb je ze getest ? met de bijgeleverde dopjes of een echte hoofdtelefoon ?
Wat de oordopjes betreft, Sennheiser is zeker goed, maar juist NIET voor oordopjes. De koptelefoons zijn hemels (de duurdere modellen) maar voor dopjes heb ik de Sony EX-71 (stuk beter) maar de bijgeleverde Cresyn oordopjes zijn ook al een stuk beter dan de Mx300 of MX400.
Oordopjes vind ik sowieso al minder, beter geluid heb je altijd met een hoofdtelefoon, ik gebruik de sennheiser px-100 en dan kan je nog zodure dopjes hebben, beter dan de px-100 zullen ze nooit zijn.
Iriver heeft inderdaad goede kanten, maar het is je persoonlijke keuze, wat geluidskwaliteit betreft is het niet nummer 1, dat wilde ik alleen aankaarten.
Tsja ieder zo zijn eigen smaak, jij bent helemaal fan van iaudio en ik van iriver, dus we zullen beide wel blijven miepen over dat onze favoriet beter is :P

Verwijderd

Geen

Maar als het dan toch moet.. de eerste, want die is oranje

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iPod.

Maar als ik moest kiezen uit dit lijstje zou ik die Rio Cali nemen, die ziet er het stevigst uit (== handig voor portable zut). Voor thuis heb ik al een cd-speler he.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik aou voor de Iriver gaan. Gewoon omdat het een gewedeldig apparaat is.
Ik heb zelf de 390T, de 265 mb versie dus. Werkt echt geweldig.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 19:46

w0w

Wil je WMA support? Anders moet je eens naar de Diva gaan kijken, heb ik al 2 jaar lang en nog steeds geen klachten, perfect gewoon _/-\o_

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53
Ik heb hiero de mobiblu liggen en hij bevalt erg goed. Goede prijs/kwaliteit verhouding en een :9~ uiterlijk. Een rede waarom ik niet voor de iRiver koos is omdat als je een iRiver met een redelijke capaciteit wil, je helemaal blauw betaald.
Is het misschien ook een idee om de muvo2 mee te nemen in je lijstje? hij is wat groot, maar zijn prijs/capaciteit verhouding overtreft elke andere speler. Daarnaast is het misschien ook handig om naar de iPod mini te kijken, al komt die pas over een paar maanden uit.

Verwijderd

Ik heb zelf de Benq en vind hem perfect voor mij :) Niet te groot enzo. Ik vind die radio ontvangst ook goed :)

Verwijderd

ik heb de Freecom beatman 64MB (uitbreidbaar) hij is echt geweldig omdat ie klein en licht is :)

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 05:49
Ik zou ook eens naar de Mpio FL-100 kijken.
De naam verschilt maar 1 letter, en ik vindt dat de speler ook heel erg veel lijkt op de FD-100. Geheugen is ook uitbreidbaar (wel met SD-kaartjes)en hij ziet er ook heel erg mooi uit, maar hij wel iets goedkoper. Je krijgt er wel geen afstandsbediening in het kabeltje van de oordopjes bij, maar dit zit ook niet bij de andere spelers die je vernoemt.
Verder wil ik zeggen dat ik vind dat de oordopjes een redelijk goede geluidskwaliteit produceren. (dit laatste is natuurlijk een persoonlijke mening)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
Iriver, Iaudio en IOPS zijn Highend merken, die horen eigenlijk niet in het rijtje thuis. Als je voor beste (geluids)kwaliteit gaat kies je een van deze merken. Iriver biedt ook heel goede ondersteuning en brengt regelmatig nieuwe firmware met nieuwe functies uit.

mijn Iriver IMP400 SlimX-II heeft nu na 2,5 jaar Ogg ondersteuning! :)

Maar als ik nu een (flash)player zou moeten kiezen, zijn dit de vereisten:
Ogg
FM-tuner
voice-recorder van goede kwaliteit
lange speeltijd
firmware upgrades

Iriver brengt een scala aan nieuwe players uit... allemaal OLED kleurenschermpjes... dus dat is eigenlijk ook wel een vereiste... de player moet niet na 2 jaar oud zijn.

Op dit moment zou ik voor de IOPS gaan... Ogg ondersteuning, OLED dispay, lekker lange speeltijd EN een supermooi design!

http://www.iops.co.kr/enghome/index.html

BenQ, Rio, Dyne etc hebben leuke spelertjes maar qua kwaliteit etc zijn ze minder dan Iriver, Iaudio of Iops. Bovendien hebben ze geen Ogg....wilje cd kwaliteit dan wil je Ogg!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zou voor de Iriver gaan. Zoals al eerder gezegd... perfecte geluidskwaliteit. Ik heb hem hier ook en hij is gewoon super! dikke aanrader.
Wel ff de goede oplaadbare batterijen erbij kopen (2100 MaH) anders zijn je batterijen snel leeg. Die 2100-batterijen houden het super lang vol! Opnemen van geluid gaat ook ERG goed met deze speler...
Veel functies
Klein en licht
mooi design
_/-\o_

Verwijderd

Ik zou de mobiBlu nemen, maar die is ook (volgens mij) een van de duurste mp3 spelertje die in je lijst staan

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-10 22:31
Zelf sta ik op het punt de MPIO FY200 te bestellen.
Design spreekt mij het meest aan. Technisch is ie volgens mij ook wel in orde.
Vindt het trouwens wel vreemdt dat op het forum weinig over dit model te vinden is
Afbeeldingslocatie: http://www.arnoudkooi.com/rommel/fy200.jpg

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

X-GeaR, je zal toch echt zelf moeten kiezen, als hier honderden mp3-spelers voorbij komen, schiet je er nog niks mee op. Topics als deze zijn niet de bedoeling van Gadget Talk, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.