Toon posts:

Linksys WRT54G + Sveasoft Firmware = BIJ MIJ geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb de laatste versie van Sveasoft firmware gedownload voor me WRT54G..... maar na het installeren van de firmware had ik geen internet meer....... geen verbinding van de computer naar het internet...... moet dus in de router verkeerd gaan. Ik heb toe even Telnet aangezet en even gekeken in de router zelf en ook een ip adres op internet gepingt en dat werkte......

Conclusie er gaat dus iets niet goed tussen de router en de PC's, het netwerk tussen de computer werkt ook.... een nieuwe instelling die ik anders meot zetten? Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe firmware gaat werken..... Ik heb gelijk weer me standaard firmware maar weer terug gezet.....

Niels

Verwijderd

post wat meer informatie, je ip-addressen static/dynamic, def. gateway, dns servers, etc.

Ik denk dat je dns servers moet instellen, of je def. gateway veranderd is.
Of misschien is er een setting bijgekomen in die router die internet blokkeert voor je pc.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Heel simpel
Onder Basic Setup staat bij Router IP: Gateway. Vul hier je interne router ip in en internet werkt weer als een zonnetje.

Reboot/Powercycle je router daarna...

De Sveasoft firmware is echt geweldig. Na een dag met de Satori-Pre1 gewerkt te hebben heb ik besloten dat het zeker de 20 dollar waard was...
Ik heb nu Pre3.4 die echt geweldig stabiel draait.

[ Voor 51% gewijzigd door PenguinPower op 04-04-2004 17:03 ]

• Brampel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Geen internet na sveasoft firmware in WRT54g.

Bij mij was het probleem dat op het wireless deel geen internet doorkwam. Het wired en wireless netwerk was er wel.

Zonder omwegen: Het doen van een stevige reset bood bij mij de oplossing. Voor de volledigheid: Reset-knop circa 15 seconden ingedrukt houden. Dan de boel opstarten, configureren en klaar. Ik ben nu zeer tevreden met de router.

http://www.brampel.nl

Verwijderd

Mijn signaalsterkte schommelt tussen 25 en 50 %. Wordt dit ook verbeterd door de nieuwe firmware?

Verwijderd

Probeer het. Dit is Gathering of Tweakers.net.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.