Toon posts:

Keuze CRT tv / 28 of 32 / online kopen enz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe meer ik info zoek en vind op het internet, hoe moeilijker ik het heb met het maken van een keuze voor een nieuwe CRT televisie. Andere opties als LCD, Plasma, beamer enz. vallen so wie so af - dus ik blijf bij de oude bekende CRT buis.

Wel zit ik met enkele zaken waaraan mijn tv moet voldoen - bijv. niet extreem diep, liefst de mogelijkheid om later HDTV aan te kunnen, prima beeld, goede service en goede garantie

Voorts kijk ik 80 % van de televisietijd naar een digitaal satellietsignaal en zit ik recht voor de tv op ongeveer 2,5 meter. Het geluid is van ondergeschikt belang omdat alles versterkt wordt door een Yamaha A/V receiver incl. JBL speakers (5.1)

Daar ik geen Philips adept ben kom ik uit bij de volgende merken JVC (de P reeks), Panasonic ( de PX reeks) of Toshiba (ZD reeks) of Sony (FQ reeks).

Ik zou het erg op prijs stellen wanneer mensen mij - op een objectieve manier -nog wat zouden kunnen sturen bij het nemen van een beslissing.

* Kom ik in de problemen bij het kopen van een 32 " tv als ik inderdaad op ongeveer 2,5 meter kijk? Wanneer 28 " beter zou zijn, waarom zou ik dan mijn huidige JVC 50 Hz 29 " tv moeten vervangen

* heeft iemand bij de voornoemde merken en reeksen een voorkeur voor een toestel (liefst omdat hij het apparaat zelf in gebruik heeft)

* vaker zie ik dat ik online toestellen kan kopen die 100 en euro's goedkoper zijn dan dezelfde toestellen bij de zg. dealer. Nu weet ik ook uit ervaring dat de service van de dealer ook niet deze is van vroeger. Dus 100 en euro's wil ik best zelf in mijn zak steken. Hoe zit het met de service van een online gekocht toestel? Hebben sommige fabrikanten so wie so service aan huis in de garantie tijd? Is het niet zo dat via Europeese wet- en regelgeving elke fabrikant verplicht is 2 jaar garantie te geven - m.a.w. kan je een tv via internet gekocht bij een defect in de garantietijd gewoon binnenbrengen bij een lokale dealer (van dat merk) Of ie blij is een tweede - maar heeft iemand er ervaring mee. Dus ook met het aanschaffen van een nieuwe tv via een internetdealer ( in NL, B of D)

Ik wacht elke suggestie met dank af

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Hoezo wil je überhaupt een nieuwe tv?
Ikzelf zit ook op +/- 2,5 meter met 29 inch maar ik zou niet groter willen (vooral door de ruimte die zo'n crt op zo'n formaat inneemt)
Die van mij is nu 2 jaar oud maar ik weet dat dit m'n laatste crt is.
Zou je niet willen wachten tot je één van die 'nieuwe' generatie tv's kan kopen?

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-02 23:34

icecreamfarmer

en het is

Ik zou dan voor een sony gaan met volledig vlakke beeldbuis.
heb er zelf 1 en dat bevalt goed.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Topicstarter
Mijn JVC 29"is reeds 8 jaar oud en ik weet hoe mooi een goede bron (bijv. digitaal satelliet beeld of DVD) kan zijn op een goede nieuwe CRT tv. Mijn huidige tv schiet dan werkelijk te kort. Ja wachten op nieuwe generaties LCD is ook mogelijk, echter wanneer zullen de LCD betaalbaar EN perfect zijn? Verleden week nog gaan kijken naar een Thomson 27 lcd B03B en dat voor een prijs van 1999 euro. Zo op het oog met een kabelsignaal zeer goed beeld, maar wanneer ik dan recente vakliteratuur (vnl uit Duitsland) doorlees betreffende deze LCD blijkt deze middelmatig te zijn met behoorlijk wat fouten.

Als Sony komt de nieuwe KV 32 FQ 85 met het nieuwe Black Chili systeem in aanmerking. In Duitsland getest in het maandblad Video als beste.

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Heb zelf ook een sony (29fx30b) en ben daar zeer tevreden mee.
Dat type dat je hiet noemt lijkt mij ook een zeer mooie.
En als je tv 8 jaar oud is, is hij inderdaad wel aan vervanging toe.
Ik zie zelf de prijzen van lcd's en plasma's dit jaar en volgend jaar wel dalen maarja zeker weten doe ik dit natuurlijk niet.
Ikzelf heb wel goeie ervaring met online kopen dus wanneer het behoorlijk wat scheelt zou ik dat in ieder geval doen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 15:42:
Wel zit ik met enkele zaken waaraan mijn tv moet voldoen - bijv. niet extreem diep, liefst de mogelijkheid om later HDTV aan te kunnen, prima beeld, goede service en goede garantie
Je trapt nogal wat open deuren in. Prima beeld, goede service, en goede garantie wil iedereen en de diepte kun je gewoon in de specs nalezen.
HDTV compatibiliteit kun je waarschijnlijk vergeten aangezien HDTV een veel hogere resolutie heeft. Ik vermoed zelf dat HDTV pas met LCD TV's echt goed uit de verf komt omdat CRT's op die resoluties gewoon niet scherp genoeg zijn.
Ik zou het erg op prijs stellen wanneer mensen mij - op een objectieve manier -nog wat zouden kunnen sturen bij het nemen van een beslissing.
Niemand is objectief. Iedereen vindt z'n eigen TV geweldig want anders hadden ze die niet gekocht. Zelfs reviewers zijn niet altijd objectief. Ook zij hebben voorkeuren en bovendien kan het kopen van advertentieruimte een fabrikant helpen om een goede review te krijgen.
Kom ik in de problemen bij het kopen van een 32 " tv als ik inderdaad op ongeveer 2,5 meter kijk? Wanneer 28 " beter zou zijn, waarom zou ik dan mijn huidige JVC 50 Hz 29 " tv moeten vervangen
Is die JVC breedbeeld? Dan zou ik 'm niet vervangen maar gewoon wachten tot LCD betaalbaar is. Dat is over 2 jaar misschien al. Als ie 4:3 is dan zou ik 'm alleen vervangen als je veel 16:9 programma's bekijkt. Als ik m'n oude TV vergelijk met m'n nieuwe Panasonic dan is er in 8 jaar niet zoveel veranderd.
heeft iemand bij de voornoemde merken en reeksen een voorkeur voor een toestel (liefst omdat hij het apparaat zelf in gebruik heeft)
Ja. Ik heb een voorkeur voor Panasonic. Ik ben alleen ook niet objectief omdat ik zelf een TX-28PS10 heb en m'n vorige TV was ook een Panasonic.
Is het niet zo dat via Europeese wet- en regelgeving elke fabrikant verplicht is 2 jaar garantie te geven
Officieel wel. Maar in de praktijk kun je niemand dwingen om 2 jaar garantie te geven als ie dat niet wil tenzij je een rechtzaak wilt aanspannen. Heb je dat ervoor over als puntje bij paaltje komt?
kan je een tv via internet gekocht bij een defect in de garantietijd gewoon binnenbrengen bij een lokale dealer (van dat merk) Of ie blij is een tweede - maar heeft iemand er ervaring mee.
Garantie heb je officieel alleen bij de dealer waar je hebt apparaat gekocht hebt, en niet bij de fabrikant, laat staan bij een andere dealer. Een andere dealer zal je toestel waarschijnlijk weigeren tenzij hij denkt dat ie met wat extra service een toekomstige klant kan binnen halen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook goede ervaringen met online kopen - maar dan hebben we het over o.a. pocket pc's, receiver, telefoon enz. Maar niet over tv's van een 70 kg. Een pocket pc kan je makkelijk terugsturen bij een mankement, maar bij een tv ligt dat toch wat anders. Het zou natuurlijk prima zijn wanneer een fabrikant service aan huis biedt. Ik dacht dat sommige fabrikanten dat doen, maar ik weet helaas niet de welke. Ook dat is natuurlijk een argument bij de keuze van een nieuwe tv. Heeft iemand ervaringen met de toestellen, die ik genoemd heb in mijn eerste bijdrage?

Verwijderd

Topicstarter
Sommige tv's zijn HDTV compatible bijv. enkele Panasonic's en JVC's Een en ander heeft o.a. te maken met hun specifiek electronenkanon en uiteraard hun componenten ingang (YUV)

Mijn JVC is geen breedbeeld toestel en tenslotte 8 jaar oud. Volgens de kenners zullen de LCD's en Plasma's in de toekomst niet veel goedkoper worden (heeft te maken met de ingewikkelde produktie processen) maar wel veel beter.

De meeste duurzame aankopen vallen onder Tourist Warranty. Dus een camcorder gekocht (van het merk X)in Spanje mag ik - in de garantie tijd en bij een mankement - rustig binnen brengen bij een dealer (van het merk X) hier bij mij in de buurt. Ik hoef echt niet naar de dealer in Spanje terug te gaan.

Panasonic lijkt me een uitstekende keus - zelf dacht ik aan de TX-32PX20 Heb je daar ervaring mee of heb je nog een andere suggestie

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 17:30:
Mijn JVC is geen breedbeeld toestel en tenslotte 8 jaar oud. Volgens de kenners zullen de LCD's en Plasma's in de toekomst niet veel goedkoper worden (heeft te maken met de ingewikkelde produktie processen) maar wel veel beter.
Zelf heb ik dit jaar ook de keus gemaakt om m'n 4:3 door een 16:9 te vervangen omdat ik veel DVD's bekijk en het dan, naar mijn mening, wel de moeite waard is.
Als de oude TV ook een breedbeeld was geweest dan had ik 't niet gedaan maar had ik de ontwikkelingen op LCD/Plasma en HDTV gebied gewoon afgewacht. Ik ga ervan uit dat mijn nieuwe breedbeeld de tijd kan vullen totdat duidelijk is welke kant het uitgaat.

Ik hoop (en denk) dat de "kenners" ernaast zitten. Ik verwacht zelf dat binnen 5 jaar Plasma's passé zijn (ze hebben teveel nadelen) en LCD's ook in de grotere maten leverbaar worden voor betaalbare prijzen (vergelijkbaar met de huidige top-CRT's).
Vermoedelijk gaan ze qua prijs en performance de LCD monitoren achterna. Die zijn de afgelopen 2 jaar ook enorm in prijs gezakt terwijl de schermen steeds beter werden. Naarmate de verkochte aantallen stijgen zal de prijs alleen maar verder dalen. Maar goed, ik ben geen kenner, dus wat weet ik ervan :)
Panasonic lijkt me een uitstekende keus - zelf dacht ik aan de TX-32PX20 Heb je daar ervaring mee of heb je nog een andere suggestie
Met andere modellen dan de TX-28PS10 (die me heel goed bevalt) heb ik helaas geen ervaring. Ik heb zelf niet voor 32" gekozen omdat ik zelf ook maar 2-3m voor de TV zit, en dan is 28" voldoende, en de 32" niet veel groter maar wel veel zwaarder en onhandelbaarder is. Bovendien wilde ik maximaal € 1000 aan een TV uitgeven omdat ik verwacht dat de huidige TV- en CRT-technologie langzamerhand end-of-life is. Over 5 jaar ofzo gooi ik er wel wat meer geld tegenaan.
Pagina: 1