[printer] print weinig, hoe cardridges bewaren

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 14:21
Ik heb hier beneden een Canon BJC 4300 printer staan. Ding werkt perfect, alleen gebruik ik hem zeker 3 keer per jaar. Ik print zga alles op school uit. In deze printer zitten originele Canon cardridges. Deze cardridges laat ik er in zitten en de printer staat altijd uit, behalve als ik hem nodig heb natuurlijk :)

Nu is het me al een paar keer opgevallen dat wanneer ik wil printen er delen van de text/afbeeldingen wegvallen. Dit komt denk ik omdat de cardridges na verloop van tijd toch opdrogen oid. Ik heb bij de printer wel zo'n bewaar bakje maar dit helpt niets. Wat moet ik doen met deze cardridges? Ik heb weleens gehoord dat je nieuwe cardridges in de koelkast moet leggen? Moet ik dan deze cardridges in het bewaarbakje in de koelkast gooien of is dit schadelijk?

Op zich lijkt het me niet gevaarlijk om ze in de koelkast te gooien, want daar blijven ze wel vochtig denk ik. De cardridges zijn trouwens wel weer te gebruiken na een keer of 10 de printkoppen te reinigen (via printeronderhoud) maarja, dat is nou ook niet echt zo'n lekkere oplossing...

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 18:30
Nou, het zijn niet zozeer de cartridges die uitdrogen, maar eerder de print koppen ....

En een andere oplossing dan er zo af en toe een printje doorheen gooien heb ik niet ...

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Heb ooit eens naar HP gebeld voor ook zoiets en die zeiden dat ik de printer gewoon maar aan moest laten staan (eens in de zoveel tijd gaat ie herrie maken en dan schijnt ie die cardridges te scannen/reinigen/weet ik veel)

Dat gaat alleen niet, ik heb een stekkerblok met schakelaar én die gaat elke dag uit...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb zelf een Canon BJC4200 gehad, en het zijn zoals aangegeven eerder de printkoppen die uitdrogen dan de cartridges (die Canon bewaarbakjes zijn prima).

Wat bij mij destijds hielp (gebruik nu meestal m'n Lexmark printer) om de kop weer op gang te helpen, was 'm uit de printer halen, de cartridges verwijderen, op wat tissues-/papier te zetten, en dan van binnenuit met electronicaspray "door te spuiten".

Weet niet meer exacte type/naam van spray die ik gebruikte, maar was er een om elec(tron)ische contactopp. (bijv. schuifregelaars mengpaneel) te reinigen zonder residu achter te laten. Had 'm gekocht bij Display iig.

[ Voor 6% gewijzigd door 3dfx op 04-04-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eens in de maand een printje maakt, moet alles goed gaan :) Eén velletje met een beetje tekst is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 18:30
marccom schreef op 04 april 2004 @ 15:25:
Heb ooit eens naar HP gebeld voor ook zoiets en die zeiden dat ik de printer gewoon maar aan moest laten staan (eens in de zoveel tijd gaat ie herrie maken en dan schijnt ie die cardridges te scannen/reinigen/weet ik veel)

Dat gaat alleen niet, ik heb een stekkerblok met schakelaar én die gaat elke dag uit...
Dat gaat niet ..... of dat wil je niet ?

Want het is natuurlijk een koud kunstje om hem direct in het stopcontact te steken.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Sine schreef op 05 april 2004 @ 00:53:
[...]

Dat gaat niet ..... of dat wil je niet ?

Want het is natuurlijk een koud kunstje om hem direct in het stopcontact te steken.
Het zou op zich wel gaan alleen zit ie dan niet meer achter het beveiligde stekkerblok. Niet dat ik zo bang ben voor blikseminslag oid maar toch. Om hem aan te laten staan das ook wat, ding gaat om de zoveel tijd spontaan herrie maken en denk niet dat mn moeder daar op zit te wachten ;)

Vind het zowieso een beetje onzin om dat ding de hele dag aan te zetten zonder dat ie gebruikt wordt, hij gebruik toch stroom... (ook al zal dat heel weinig zijn...slijt ie daarvan eigenlijk?)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De cardridges heb ik een maand of 2 geleden in de bewaarbox gedaan en in de koelkast gezet. Gisteravond moest ik iets uitprinten voor mijn vader. Bewaarbox uit de koelkast, even op temp laten komen en weer in de printer. Geen problemen met het printen en heb nu niet x * hoeven te cleanen. Voor zover geloof ik dus dat het goed gaat, wellicht dat er iemand mee geholpen is :)

Whoop!

Pagina: 1