.oisyn schreef op 04 april 2004 @ 15:55:
dit vind ik geen argument om het maar te gebruiken, zeker als het absoluut niet nodig is
Goto zit ook in een taal, goto is ook evil. Haha, bovendien is er over PHP sowieso niet bijzonder goed over nagedacht, dus dat iets in PHP zit betekent allesbehalve dat het dan niet evil is
Maar ga jij je code nu eens herschrijven naar C of C++ oid, dat lukt je niet.
Daar was ik idd bij het 'ontwerpen' tegenaan gelopen, maar ik zag dus echt niet hoe het anders zou kunnen
Java of C# zou nog wel lukken, daar kun je gebruik maken van een compiler. Maar waarom zou je het überhaupt gebruiken? Het is zo inefficient als het maar zijn kan
Ik heb er serieus een tijd over nagedacht, en zeker geprobeerd het zonder eval te doen

De doelstelling was ongeveer "maar een script wat een binnen een reeks alle tekens afloopt" net als hier, maar dan moest het aantal tekens variabel zijn. Dus dacht ik "HA! geneste loops kunnen dit, maar hoe maak ik dit nou weer variabel" nou zo dus

Serieus? Is een normale aanpak zonder eval niet logischer? Kun je misschien je code eens toelichten, en waarom het volgens jou "moeilijker" is zonder eval?
Als ik er zo overna denk is het idd veel logischer, maar k ben er niet op gekomen, omdat ik met die geneste loop's in m'n hoofd zat :x
slap excuus, een goede programmeur schrijft uit zichzelf al onderhoudbare code
wat zou er onderhoudbaar moeten zijn aan dit script dan? Normaal houd ik er zeker wel rekening mee, maar als ik zeer zeker weet dat het niet moet/hoeft doe ik het niet zeker niet bij sniplets als deze.
PHP follows Perl's convention when dealing with arithmetic operations on character variables and not C's. For example, in Perl 'Z'+1 turns into 'AA', while in C 'Z'+1 turns into '[' ( ord('Z') == 90, ord('[') == 91 ). Note that character variables can be incremented but not decremented.
in php gaat het dus niet met echo $a +1; oid, dan gebeurt er of niets of je krijgt '1' te zien, je doet dus echo ++$a;
[
Voor 16% gewijzigd door
PrisonerOfPain op 04-04-2004 16:25
]