[Spyware] smart-finder.biz

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 21:11

lolo_konijn

huppel de huppel

Topicstarter
Sinds vorige week is Internet explorer van mijn vader ge hijacked door de volgende site: www..smart-finder.biz/

De vraag is redelijk simpel; hoe krijg ik dit weer weg?
Wat ik geprobeerd heb:
ad-aware 181: vindt niks

Hijackthis: vind een hele hoop entries met dat smart-finder erin, allemaal geselecteerd en "gefixed". Scan ik opnieuw is die zooi dus weg, start ik vervolgens IE dan is die site weer terug scan ik dan weer in hijackthis dan staat alles weer vol. (IE lijkt iets te triggeren)

Spybot: vind ook elke keer 2 dingen die elke keer weer terug komen na verwijderen.

Verder vond ik dus hier: http://www.smart-finder.biz/uninstall.htm een uninstall programmatje, wat ik dus om duidelijke redenen niet vertrouw.

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

Heb je al gezocht in het register van Windows?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Die uninstaller moet je wel vertrouwen; en daar staat ook de oplossing in; controleer dus je task scheduler eens!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• lolo_konijn
  • Laatst online: 01-12 21:11

lolo_konijn

huppel de huppel

Topicstarter
k ik heb die uninstall uitgevoerd en het llijkt te werken, thx :)

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

Ik heb het probleem ook,maar bij als ik dieje uninstall run en dan reboot behoud ik het probleem.
Ik mijn register verwijderd,regcleaners en spyware cleaners gebruikt,niets help.
Wa kan ik nog doen, buiten windows opnieuw te installeren?Juist gedaan.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals ik al eerder opmerkte moet je even je taskscheduler bekijken:
If you don't want to continue using smart-finder, follow instruction below:

1. Click "Start" -> "Run"
2. Type "regedit" and click OK.
3. In navigation tree go to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedTaskScheduler
Then delete all keys at the right panel (just click on it and press Delete key)
Then go to HKEY_CURRENT_USER\software\classes\CLSID\{3F143C3A-1457-6CCA-0A7-7AA23B61E40F} and delete all keys too.
4. Restart your PC.
5. Go to C:\WINDOWS\system32\ folder.
Find file mtwirl32.dll and delete it.
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Hoi,

Waar moet ik dan precies kijken ???

Jan A.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:25:
Hoi,

Waar moet ik dan precies kijken ???

Jan A.
wat zoek je dan precies?

---

Verwijderd

Ik heb dus ook het problem dat ik steeds naar dezelfde pagina wordt gestuurd. Heb ad - aware en Spy-bot geinstalleerd en dedraaid, maar het blijft dus steeds terugkomen.

Heb de source van de ellende dus nog niet weggehaald denk ik dan.

Dus wat nu verder?

Jan A.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 22:34

jurma

simply connecting...

heb je ook gedaan wat spider zei via het regedit??
dan zou ik dat maar eerst even proberen

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou in ieder geval beginnen met de [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

---

Verwijderd

Heel leuk jongens. Maar zover was ik al.

Al je schrijft dan je in de TAsksscheduler moet kijken, wat bedoel je dan???
Jan A.

Verwijderd

En ik kan trouwens de files etc NIET vinden, dus ook niet via regedit, terwijl mtwirl32.dll niet bestaat.

Verwijderd

Start -> Programs -> Accessoires -> System Tools -> Scheduled Tasks.

Verwijderd

JE prima en wat zou ik dan moeten zien cq veranderen??? :D

Verwijderd

Heb trouwens via Spybot wel gezien dat onder ......./URL/default prefix en prefix de verwijzing naar de website staat http://www.nkvd.us/1526/

Wat gebeurd er als ik die weggooi??

Jan A. :(

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
Wow, super irritant dit. Wanneer ik downloads aanklik wordt ik telkens naar http://www.best-search.info/ gedirect...Die regedit entries heb ik trouwens niet, de dll wel.. maar die mag niet weggegooid worden

-edit-
Dus als ik op de installer (.exe) link klink wordt ik ook naar die site gestuurd.. grr..

[ Voor 20% gewijzigd door cheiron op 09-04-2004 19:23 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 19:08:
Heb trouwens via Spybot wel gezien dat onder ......./URL/default prefix en prefix de verwijzing naar de website staat http://www.nkvd.us/1526/

Wat gebeurd er als ik die weggooi??

Jan A. :(
Misschien dat je dan een probleem op lost? Dat is gewoon rotzooi die je niet wilt hebben.
cheiron schreef op 09 april 2004 @ 19:14:
Wow, super irritant dit. Wanneer ik downloads aanklik wordt ik telkens naar http://www.best-search.info/ gedirect...Die regedit entries heb ik trouwens niet, de dll wel.. maar die mag niet weggegooid worden

-edit-
Dus als ik op de installer (.exe) link klink wordt ik ook naar die site gestuurd.. grr..
Als je een ping doet naar een server gaat dat dan wel goed? Dan zou een alternatieve browser wellicht een oplossing zijn? En opstarten in veilige modus zou ook een probleem op kunnen lossen :) Anders misschien zelfs met FTP verbinden naar een site waar een fix op staat? (dmv dos-ftp?)

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 09-04-2004 20:07 ]

---

Verwijderd

Het probleem is dus gewoon dat er ergens op mijn systeem iets staat wat telkens opnieuw zichzelf installeerd. Of in deregister of anders, maar weg krijg ik het niet.

Heb nu adaware, spybot en hijackthis erop los gelaten ,maar het probleem blijft.

Nog iemand een suggestie????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jan A. - je probleem de hele tijd herhalen zie ik liever niet. Verder - je zit hier eigenlijk in iemand anders topic te grazen - open maar even een nieuw topic waarin je aangeeft wat je probleem is, en wat je al gedaan hebt.

Neem in dat nieuwe topic ook je HiJackThis logfile even op :)

Verwijderd

Misschien komt dat herhalen omdat niemand de oplossing weet en er niet echt duidelijk op een vraag antwoord wordt gegeven. Als het topic hetzelfde is, wat maakt het dan uit??

Is diegene die de topic heeft geopend wel van deze ellende af dan??

Maar goed doe ik wel.

Jan

Verwijderd

Ik snap er niks van.
_______

1. Click "Start" -> "Run"
2. Type "regedit" and click OK.
3. In navigation tree go to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedTaskScheduler
Then delete all keys at the right panel (just click on it and press Delete key)
Then go to HKEY_CURRENT_USER\software\classes\CLSID\{3F143C3A-1457-6CCA-0A7-7AA23B61E40F} and delete all keys too.
4. Restart your PC.
5. Go to C:\WINDOWS\system32\ folder.
Find file mtwirl32.dll and delete it.
_______

ik wilde dit doen, maar beide mappen zijn niet aanwezig op mijn computer.
ook smart-finder.biz/uninstall.htm, doet het niet, er staat pagina kan niet weergegeven worden......

wie kan mij helpen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

xanderdexel,

Open maar even je eigen topic - lees daarbij wel even het stappenplan door wat je moet volgen voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.