XGI en S3's kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Ik heb in mijn maandelijks PC magazine (pcgameplay) een paar maand geleden gelezen over XGI's volari's en de S3 deltachrome.
Nu beloofden deze beide relatief goedkoop te maken kaarten die een goede performance winst zouden leveren t.o.v. anderen

Nu weet ik dat er veel drivertweaks zullen nodig zijn om zulke GPX kaarten te maken(remember ATI)

Maar toch hoop ik ergens dat er veel concurentie zal zijn zodat de prijzen dalen en ook een beetje dat de nieuwkomers wat kracht in huis zullen hebben.

Ik heb al op beide hun site's gaan zien maar zoals altijd staat daar veel "stoere praat" zo van "Wij zullen de beste zijn"(mijn interpretatie) maar is er al enige objectief verslag over deze beide?
Ik weet dat er naar het schijnt voor 3Dmark "cheats" inzaten in de drivers ofzo maar qua structuut/architectuur of deze idd veel kracht in huis KUNNEN hebben

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn al XGI Volari reviews te vinden op internet, zowel van de V8 (die een dual GPU zou hebben) en ik meen dat er een preview was van de Deltachrome van S3 (nu VIA geloof ik)

[google=XGI Volari review] zou je op weg kunnen helpen...

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2004 14:07 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

De XGI duo 8 Ultra is getest.... en ..het was om te huilen.

S3 deed het beter..aangezien ze zich op lagere markten richte hoefde ze niet zo hoog te presteren.

Het probleem bij de XGI, ... 2 GPU's is fijn.. maar als je geen Z-compressie hebt ( ... mmm ) en maar een datadoorvoer pad tussen de 2gpu's hebt die maar net zo snel is als AGP 8x... op een 128bits busje....

Dodelijk, De Duo's presteren net zo goed als de non duo's...omdat de twee gpu structuur gewoon niet werkt!

En ja.. XGI heeft cheats ingebouwd.... ze hebben Turbo Texturing van Xabre Overgenomen ( je neemt een texture, verkleint die..doet de bewerkingen en STRETCHT hem weer uit voor dat je hem op het scherm tovert... ) en dat is inderdaad sneller als gewoon op de normale manier renderen...maar... ook een stuk lelijker.

S3 daartegen heeft nog best kans.... als ze hun drivers goed krijgen en zich op de goede markt blijven richten... dan komen ze er wel. XGI mag nog eens gaan nadenken over hun dual gpu systeem.

Oh ja, pixelshaders zijn zeer zwak in de XGI serie... een kleine waarschuwing!

There is no place like ::1

• Entity_Razer
Dus voorlopig handjes af :)

Ik hoop dat beide hun drivers en structuren goed krijgen zeker de XGi's omdat ze beloofden 2 relatief simpele en goedkoop te maken GPU's te combineren tot een über ding.

Ik blijf deze 2 op de voet volgen want ik ben geen ATI noch Nvidia freack. als bij de volgende generatie blijkt dat Nvidia nu terug beter is(ik ben nu een ATI user) dan schakel ik zonder verpinken over naar Nvidia. Maar toch hoop ik op een paar nieuwkomers op de markt. Dit zou niet slecht zijn voor de prijzen en voor de kwaliteit van de producten

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Entity_Razer schreef op 04 april 2004 @ 14:13:
Maar toch hoop ik op een paar nieuwkomers op de markt. Dit zou niet slecht zijn voor de prijzen en voor de kwaliteit van de producten
Heb je al naar PowerVR gekeken? :? Die zijn geloof ik ook bezig met een nieuwe kaart, of zit ik er nu naast? :? 8)7

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
PowerVR mikt alleen nog op de mobiele markt! stond laatst iets over op t.net, ze willen de zelfde videochip gebruiken in smartphones/pda's als de kyro 1 en 2. Jammer, want de architectuur en werking van de kyro1/2 chip was erg bijzonder en werkte zeer goed (tile based rendering)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mister_X schreef op 04 april 2004 @ 14:38:
PowerVR mikt alleen nog op de mobiele markt! stond laatst iets over op t.net, ze willen de zelfde videochip gebruiken in smartphones/pda's als de kyro 1 en 2. Jammer, want de architectuur en werking van de kyro1/2 chip was erg bijzonder en werkte zeer goed (tile based rendering)
Ja, alleen jammer dat ze het niet / nooit combineerden met hardware T&L enzo... :( Maja... Had nog veel van ze verwacht, wat ze nu dus (blijkbaar) niet meer zullen gaan doen... :(

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
GJ-tje schreef op 04 april 2004 @ 14:44:
[...]
Ja, alleen jammer dat ze het niet / nooit combineerden met hardware T&L enzo... :( Maja... Had nog veel van ze verwacht, wat ze nu dus (blijkbaar) niet meer zullen gaan doen... :(
ja zeker jammer

dat ding liep standaart op 175/175mhz (sdr) op 0.2 micron ofzo (of 0.18 weet niet meer). Stel dat ding eens voor op 0.13micron met kloksnelheid van 300mhz en 300mhz ddr ram en hardware TnL :D.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mister_X schreef op 04 april 2004 @ 15:06:
[...]

ja zeker jammer

dat ding liep standaart op 175/175mhz (sdr) op 0.2 micron ofzo (of 0.18 weet niet meer). Stel dat ding eens voor op 0.13micron met kloksnelheid van 300mhz en 300mhz ddr ram en hardware TnL :D.
En dan vergeet je de shaders nog van tegenwoordig... _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2004 17:51 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:33
XGI's V8 ultra is sneller en heeft veel betere drivers dan de deltachrome van S3.
bron:
http://www.vtr-hardware.com/articles/a4007_0.html
Daarbij weet je niet of die kaarten echt bagger zijn of dat die drivers nu zo slecht zijn gemaakt.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
die duo V8 is al te krijgen
brakke drivers
in de meeste gevallen had de duo geen voordeel tegenover de non udo soms wel.

misschien brengt de volgende generatie als die ooit komt wel meer power.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Althalus schreef op 04 april 2004 @ 17:38:
XGI's V8 ultra is sneller en heeft veel betere drivers dan de deltachrome van S3.
bron:
http://www.vtr-hardware.com/articles/a4007_0.html
Daarbij weet je niet of die kaarten echt bagger zijn of dat die drivers nu zo slecht zijn gemaakt.
Mmm, er zitten nog steed optimalisaties in de XGI drivers... maar niet van " optimalisatie" maar meer van CHEAT!

XGI's dual GPU's presteren over het algemeen NIET beter als de non dual GPU's ....

De prijs van de Club3d XGI 8 Ultra Duo schijnt van 430 euro naar 250 ofzo gezakt te zijn...omdat de benchmarks simpelweg uitwezen..dat de kaart niet presteerd. En tuurlijk kunnen toekomstige drivers dat iets veranderen.. maar.. meeste fouten zitten in de hardware.

En net zoals de FX serie niet optimaal kan presteren in PS2.0 ... omdat het hardwarematig niet echt optimaal is.. zal de XGI op vele punten nooit goed presteren.

Jammer...

Hopen dat de volgede ronde XGI met kaarten komen die prijs/kwaliteit goed zijn en ook nog een behoorlijk performance hebben..

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 04-04-2004 22:53 ]

• Zeus
...
die drivers zijn gewoon klote. Kijk naar de interface, zelfs die van sis zijn mooier!
En die Non duo's hebben idd een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan de duo's.
Maar XGI blijft niet achter, in Q3 hebben ze de tapeout van hun nieuwe generatie.
(Verrassend snel als je het mij vraagt voor een nieuwkomer).

edit:
Trouwens, heb je die review al eens gelezen? check de kwaliteit van die screenshots eens, die van XGI zijn zeker net zo mooi als die van ATI, misschien zelfs mooier.
Maar dit gaat om de V8 ultra, de duo zou idd kunnen cheaten ofzo

[ Voor 29% gewijzigd door Zeus op 04-04-2004 23:26 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Althalus schreef op 04 april 2004 @ 23:24:
...
die drivers zijn gewoon klote. Kijk naar de interface, zelfs die van sis zijn mooier!
En die Non duo's hebben idd een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan de duo's.
Maar XGI blijft niet achter, in Q3 hebben ze de tapeout van hun nieuwe generatie.
(Verrassend snel als je het mij vraagt voor een nieuwkomer).

edit:
Trouwens, heb je die review al eens gelezen? check de kwaliteit van die screenshots eens, die van XGI zijn zeker net zo mooi als die van ATI, misschien zelfs mooier.
Maar dit gaat om de V8 ultra, de duo zou idd kunnen cheaten ofzo
Mmm, ik had toch al verteld over Turbo Texturing... mmm... screenshots..als je goed naar de textures kijkt....dan zie je dat ze "verwassen" zijn... alsof ze uitgerekt zijn!

Read and Shiver

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 04-04-2004 23:33 ]

• Zeus
lol, vind ik van niet :P. Sommige zijn gedetailleerder dan die van ATI's 9600. (de 3dmark03 screenies bv. check die steen)
Het zou kunnen hoor, maar het is niet echt merkbaar.

BTW. Over je link. Dat zijn oudere drivers die gebruikt zijn bij de duo test.
in deze newspost van xglider: http://www.volarigamers.c...ws/article.php?storyid=88 kan je screenshots tussen zijn non duo en de duo's vergelijken van max payne 2.
Vaag, maar die van de non duo zijn mooier. Wordt er alleen bij de duo gebruik gemaakt van turbo texturing?

[ Voor 52% gewijzigd door Zeus op 04-04-2004 23:59 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je goed oplet zijn de prestaties van de XGI met die mooie plaatjes ver beneden de maat; de reviewers hebben hier de "optimalisaties" om zeep geholpen. Dan scoort de XGI nog slechter dan een 9600 pro. Of je daar nu blij mee moet zijn ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Zeus
ik denk dat het best goede resultaten zijn hoor! Vanuit het niets even een chip introduceren die de concurrentie met Ati's 9600 aankan. S3 doet hier ook goed werk.
Bedenk wel dat deze kaarten ook heel goed kunnen concurreren in prijs. (zal rond de 100 euro komen te gaan liggen)

• Entity_Razer
Ik ga zeker niet overschakelen naar een XGI of een Deltachrome ofzo maar als deze de betere blijken te zijn wel natuurlijk.
Voor nu hoop ik dat ze de prijze lekker kunnen doen dalen en een vernieuwing in de industrie brengen(betere,efficientere renderingmodes,nieuwe renderingtechnieken/pixelshadertechnieken)

Ik denk dat de XGI's en de deltachrome's wel goede concurenten zijn maar ze moetten nog veel optimaliseren denk'k.

Hun architectuur/design(XGi,duo's) kan/moet nog veel beter en de drivers moetten dringend geoptimaliseerd worden maar voor de rest... Miss eens zien of tweakers niet aan een testexemplaartje zou kunnen komen om de veranderingen te volgen ondertussen en een beetje objectief verslag te kunnen leveren?

• Zeus
Dat is idd het probleem, die dingen zijn alleen in china verkrijgbaar lijkt het wel :\

Pagina: 1