Toon posts:

Nieuw mobo??

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er hard over te denken om mojn videokaart en processor te updaten. Ik heb nu een Aopen BX6 met 128 MB 100 MHz SDram. Nu dacht ik eraan om een PIII600 en een Geforce hierin te stoppen. Volgens Aopen moet het allemaal wel werken dan, maar als ik toch een prak geld uit ga geven, kan ik dan niet beter meteen ook een ander moederbord kopen?? zo ja, welke is goed ?? mijn harde schijf is nog ATA33, werkt dat op een nieuw ATA66 mobo of niet?? om nou in een keer alles te vervangen gaat me ook beetje boven de begroting, tuin en huis moeten ook nog worden opgeknapt :) Elk advies is welkom

thanks

Mart

Verwijderd

Wat leuk is om te doen is een Abit BE-2 mobo te kopen daarna flashen met de laatste BIOS.

Koop daarna een P3-500 Coppermine met converter met 128mb Pc133 en een GeForce met DDR. :)

Zodra je dit hebt, klok je je processor over tussen de 550 en 650Mhz. :)

Geforce is eigenlijk echt nuttig op een mobo die 4x agp ondersteund, maar die moboŽs zijn verder nog niet echt top :(

Suc6

Greetz,

Myst_

Verwijderd

Meer informatie en een aantal reviews staan bijv. op Mic's 3DZone - www.m3dzone.com
ik zou zelf een Athlon met Viper 2 kopen!

Verwijderd

Als je Inteelt wil blijven draaien, lijkt me een moederbord upgrade onzinnig. Dan zou ik gelijk voor een Athlon gaan. 500/550 en een GFD.

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Jah Sake heeft gelijk.
Als je gaat upgraden ga dan GEEN Intel kopen maar ga voor de Athlon.
Ik weet da iedreen het zegt maar de AMD K7 is gewoon SNELLER. :)
Dus als je een gamer/photoshopper bent ga dan voor de Athlon.
En ik heb geen reden waarom je voor een Intel zal moeten gaan.. :P
Dus koop een Athlon 500 met een GFD en een redelijke kooler..en als je geluk heb krijg je die Athlon tot 650 a 700 MHz.. :)

Suc6..

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

volgens mij hoef je helemaal geen nieuw mobo te kopen, iig, voor ata 66 en 4 x agp hoef je het niet te doen...wat ik begrepen heb is dat dat allemaal nauwelijks iets uithaalt omdat het nog helemaal niet ondersteund word...en dat van die geforce en agp 4x lijkt me helemaal ..ehm...larie...

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
OK, stel ik ga voor een Athlon. Ik heb begrepen dat daar nog niet echt veel moederborden voor beschikbaar zijn en dat deze moederborden nog veel problemen hebben met AGP2 en 4x ondersteuning. Ik sta open voor veranderingen, maar wil wel een systeem wat werkt zoals ik dat wil. Mijn laatste AMD was een dx4 100, die deed t wel goed, daarna eigenlijk alleen maar intel gehad en altijd zonder problemen. Als ik een mobo voor athlon neem, past dat in een gewone ATX kast en wat is het beste?? (voor dat overklokken dan??) heb nu pII400 draaien op 533, gaat net, maar af en toe problemen met games, slaat vast enzo, denk dat mijn viper er slecht tegen kan)dus meest draait ie op 450 Mhz.

Alvast weer bedankt voor jullie info en raad :)

mzzls

Mart
Pagina: 1