Toon posts:

Geen geluid uit onboard AC 97

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren een nieuw mobo, en daarop wilde ik nu opnieuw mijn onboard geluid gaan gebruiken, zoals ik dat vroeger ook deed, maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit de line-out.

Ik verbind dus de line-out met de auxillairy ingang van mijn stereo installatie, en dat heeft altijd gewerkt.

Ik heb al alle instellingen gechecked enzo, maar er staat nergens een mute functie aan, of toch niet dat ik kan vinden.

Ik heb al geprobeerd de nieuwste drivers te downloaden en te installeren, maar dat werkte niet, ook heb ik DirectX opnieuw geinstalleerd.

Ik zou het vaag vinden als de chip al stuk zou zijn, omdat het mobo pas nieuw is.

Btw, ik krijg WEL geluid via men USB headset, als dat er al iets toe doet.

Ik hoop echt dat dit een softwareprobleem is, want ik ben nu ff financiel niet in staat om een aparte geluidskaart te kopen.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30
Staat ie niet disabled in je bios?

Zo duur zijn geluidskaarten nou ook weer niet hoor... denk dat je voor nog geen 15 euro een losse kaart hebt...

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
In men bios zijn er twee mogelijkheden, ofwel Auto ofwel disabled, en hij staat op auto.

Ook is het raar dat winamp enzo gewoon wel spelen zonder errors ofzo, ik hoor gewoon niks

• marccom
Welk moederbord heb je en welke Windows versie gebruik je?

Heb je de drivers die bij het moederbord zaten wel geinstalleerd (chipset e.d.)?

Geeft ie ook geen geluid als je er speakers/koptelefoon op zet?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 04 april 2004 @ 13:54:
Welk moederbord heb je en welke Windows versie gebruik je?

Heb je de drivers die bij het moederbord zaten wel geinstalleerd (chipset e.d.)?

Geeft ie ook geen geluid als je er speakers/koptelefoon op zet?
Het mobo is een MSI K7N2 Delta, en ik heb Windows XP.

Gisteren installeerde ik nog de drivers die ik bij het mobo gekregen heb, en daarnet heb ik nog nieuwe drivers gedownload van de site van nVidia, maar ook die deden niks.

Als ik met een hoofdtelefoon luister krijg ik ook geen geluid.

• marccom
Je bent niet de enige als ik zo is kijk met Google;

http://www.google.nl/sear...2&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Hier vind ik het volgende;

http://www.eio.com/public/motherbd/0086.html
http://forums.devhardware...02a64&p=223992#post223992

Kijk is of dit iets oplevert?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik daar lees is dat er ergens op het mobo een kabeltje moet aangesloten worden, maar dat kabeltje heb ik dus niet :/

Ik denk dat ik morgen maar een el cheapo PCI kaartje haal ofzo, bij de locale computerboer hebben ze idd kaartjes liggen voor 15 euro.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18

Kvn

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 18:07:
Wat ik daar lees is dat er ergens op het mobo een kabeltje moet aangesloten worden, maar dat kabeltje heb ik dus niet :/

Ik denk dat ik morgen maar een el cheapo PCI kaartje haal ofzo, bij de locale computerboer hebben ze idd kaartjes liggen voor 15 euro.
Anders heb ik nog wel een Soundblaster 128 en een Sb-Live! Player (1024),
mail maar als je intresse hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Vlissingen das net iets te ver om er om te komen :p

Toch bedankt voor het aanbod :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het schoppen, maar ik heb nu een los kaartje gekocht, een Hercules Muse Lt, maar daar krijg ik OOK geen geluid uit.

Ik heb de standaard windows driver en de bijgeleverde driver geinstalleerd, maar beide geven geen geluid.

Ik heb de troubleshooter van de device manager doorlopen, maar alle instellingen staan goed.

Het zou wel heel toevallig zijn dat mijn onboard geluid, EN dat los kaartje kapot zijn, dus moet er ergens iets niet helemaal goed zitten met windows ofzo...

Ik heb dus al alle instellingen van het kaartje enzo overlopen, en volgens mij staat alles goed, dus nu weet ik het echt niet meer :/

Iemand die dit herkent of een oplossing weet?

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 12:53
Het klinkt misschien een beetje lomp maar staat winamp, of elk ander afspeelprogje wel goed afgesteld. Ik heb zelf 2 geluidskaarten erin zitten, en ik wissel regelmatig van output.

Zelf gebruik ik Foobar, maar ik geloof dat je bijvoorbeeld bij winamp naar preferences moet gaan, vervolgens klik op je output en kies je configure,daar kan je soundriver aangeven, staa(n)t die goed?

(Toen ik de eerste keer 2 kaartjes gebruikte was ik dat ook vergeten 8)7 )

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01 09:16
Heb je inmiddels je onboard geluidskaart uitgeschakeld? Heb je niet per ongeluk het totale volume gedempt of de wave. Staat de optie spdif only (bij sommige kaarten) in het tabblad geavanceerd uit.

Verwijderd

Topicstarter
Swindle schreef op 05 mei 2004 @ 19:30:
Het klinkt misschien een beetje lomp maar staat winamp, of elk ander afspeelprogje wel goed afgesteld. Ik heb zelf 2 geluidskaarten erin zitten, en ik wissel regelmatig van output.

Zelf gebruik ik Foobar, maar ik geloof dat je bijvoorbeeld bij winamp naar preferences moet gaan, vervolgens klik op je output en kies je configure,daar kan je soundriver aangeven, staa(n)t die goed?

(Toen ik de eerste keer 2 kaartjes gebruikte was ik dat ook vergeten 8)7 )
Dit heb ik al meerdere keren verandert, maar het helpt niks

het is trouwens niet alleen in winamp dat ik geen geluid heb, maar ook niet in media player, en ook niet in games...

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

'k heb volgens mij ook exact hetzelfde... Alleen is het zo dat bij mij de line out wel werkt als ik een divx/dvd afspeel (met welk programma dan ook).

Alleen met dolby werkt het dus wel 8)7

In games werkt het weer niet omdattie geen hardwarematige 3d sound ondersteund. t' is gewoon 3x nix. tot voor kort had ik nog mijn (isa !!) awe64 en die klonk stukken beter !! maar natuurlijk geen dolby, zelfs niet bij films :( .

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 05 mei 2004 @ 19:41:
'k heb volgens mij ook exact hetzelfde... Alleen is het zo dat bij mij de line out wel werkt als ik een divx/dvd afspeel (met welk programma dan ook).

Alleen met dolby werkt het dus wel 8)7

In games werkt het weer niet omdattie geen hardwarematige 3d sound ondersteund. t' is gewoon 3x nix. tot voor kort had ik nog mijn (isa !!) awe64 en die klonk stukken beter !! maar natuurlijk geen dolby, zelfs niet bij films :( .
Een line-out heb ik niet eens op dat kaartje :/

Zou het helpen om de Legacy Audio drivers te deleten in de device manager en dan opnieuw te scannen naar nieuwe hardware?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 19:50 ]

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Geen line-out op dat hercules kaartje ??? maar op je mobo toch wel ??
Bij mijn ac'97 drivers (van asus mobo) zit een progje waarmee je je speakersetup kunt instellen/testen, heb je niet iets soortgelijks ? dan kun je iig testen of het werkt.

Ik ben ook wel teleurgesteld dat ik mijn oude situatie niet meer terug kan krijgen, dwz bij het afspelen in winamp er geluid uit alle 4 de speakers komt.... helaas dit gaat niet meer. en mijn awe64 is ISA en dat zit natuurlijk niet op mijn mobo.

Maar.... kan nu dus wel divx'en en films in dolby surround kijken en da's wel weer relaxed !

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 05 mei 2004 @ 19:56:
Geen line-out op dat hercules kaartje ??? maar op je mobo toch wel ??
Bij mijn ac'97 drivers (van asus mobo) zit een progje waarmee je je speakersetup kunt instellen/testen, heb je niet iets soortgelijks ? dan kun je iig testen of het werkt.

Ik ben ook wel teleurgesteld dat ik mijn oude situatie niet meer terug kan krijgen, dwz bij het afspelen in winamp er geluid uit alle 4 de speakers komt.... helaas dit gaat niet meer. en mijn awe64 is ISA en dat zit natuurlijk niet op mijn mobo.

Maar.... kan nu dus wel divx'en en films in dolby surround kijken en da's wel weer relaxed !
Op mijn mobo wel ja, maar mijn onboard geluid wil ik nu dus niet meer gebruiken.

Ik heb een extra kaartje gekocht, en dat moet gewoon werken zeg.

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Ja, maar dat kaartje kan precies hetzelfde als je onboard kaart ben ik bang..

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op 05 mei 2004 @ 20:00:
Ja, maar dat kaartje kan precies hetzelfde als je onboard kaart ben ik bang..
Ja, dus moet er iets fout zijn ergens met windows, maar ik heb er echt geen idee van wat dat dan wel zou zijn.

Verwijderd

iK heb deze week precies hetzelfde gehad. Enorm veel problemen met AC'97 en met windows waar geen een geluidskaart schijnt te werken. Bij een PC wou het geluid alleen werken met de nieuwste drivers van Realtek (van de realtek site zelf). De mobo meegeleverde drivers werkten voor geen meter.

Op een andere PC krijg ik naast AC'97 zelfs mijn SB Live en SB Live 5.1 digital niet aan de gang. Ook een schone windows instalatie, 2 uur kloten in de bios, 3 uur kaartjes verwijderen en verplaatsen mochten niet baten.

Mn server geeft ook al geen kick, en mn MP3 speler klinkt nergens naar. M'n gewone PC kraakt als de tering. Allemaal standaard AC'97 gevalletjes dus.

Gewoon de drivers van de Realtek zite proberen (ik had 3.57 oid) of even kaartjes wisselen in je PC.

Update:
Voor ik het vergeet, met de KX drivers kreeg ik mijn SB's wel ana de gang, maar die deden ook neit wat ik wou. De Kaarten zelf werden wel door windows gevonden, maar na instalatie van welke driver dan ook deden ze niks meer (fout bij laden van driver oid)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 16:36 ]

Pagina: 1