De fan op mijn 8 maanden oude GeForce Ti4200 draait niet meer. Ik heb gemaild naar Chaintech of ik nog recht heb op garantie (de firma waar ik hem heb gekocht is verdwenen). Zou ik eventueel zelf een nieuwe fan erop kunnen zetten? Ik klooi liever niet met iets wat me €100,- gekost heeft, maar als het nou erg eenvoudig is...
Je hebt gewoon recht op garantie lijkt me. Als je er zelf een andere fan opzit heb je geen garantie meer. De vraag is alleen hoe je garantie gaat krijgen, als je hem moet opsturen etc dan ben je duurder uit dan een ander fanetje kopen wat maar 10€ hoeft te kosten
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
8 maanden oud is gewoon garantiewerk...
Plak er anders een zalman passief heatpipe-blok op
Gelijk nooit meer last van langzaam stoppende fans.
Plak er anders een zalman passief heatpipe-blok op
Hier stond een dode link.
Verwijderd
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Ik verbaaste me dat ik nog weken zonder fan mijn Ti4200 kon gebruiken. Hij werd wel warm maar had verder geen kuren.
Uiteindelijk had ik een Zalman HP80 (of hoe heet dat ding?) pasieve koeler erop gezet! En overklokken maar weer
Je kunt natuurlijk eerst proberen om de fabrikant op te bellen, en als dat niet lukt koop je alsnog ergens zo'n soort koeler!
Uiteindelijk had ik een Zalman HP80 (of hoe heet dat ding?) pasieve koeler erop gezet! En overklokken maar weer
Je kunt natuurlijk eerst proberen om de fabrikant op te bellen, en als dat niet lukt koop je alsnog ergens zo'n soort koeler!
Dit heeft een kennis ook gehad je moet gewoon chaintech niet de NL bv benaderen maar het moederbedrijf chaintech dan krijg je gewoon je garantie alleen kan dit wel anderhalve maand duren.
Ik zelf zal er de Zalman-HP80 of zo weet het ook niet precies erop zetten kost maar rond de 20 euro en klaar.
Zo kun je een hoop gekloot voorkomen.
En ach ja wat dan nog als je garantie vervalt. Net of die dingen kapot gaan alleen die rot fannetjes. Maakt je computer kortsluiting heb je toch geen garantie meer.
En als je kaart het is kon begeven gewoon orginele koeler erop zetten en klaar.
Ik zelf zal er de Zalman-HP80 of zo weet het ook niet precies erop zetten kost maar rond de 20 euro en klaar.
Zo kun je een hoop gekloot voorkomen.
En ach ja wat dan nog als je garantie vervalt. Net of die dingen kapot gaan alleen die rot fannetjes. Maakt je computer kortsluiting heb je toch geen garantie meer.
En als je kaart het is kon begeven gewoon orginele koeler erop zetten en klaar.
Verwijderd
Als je de kaart laat repareren zetten ze er een koelblok(je) op van ongv. 6 cm bij 6cm.
Hadden ze bij mijn kaart ook gedaan. Chaintech heeft koelblokjes naar winkels gestuurd als vervanging voor die coolers (dat is mij verteld).
Erg klein zal je denken , maar werkt goed. Alleen ik denk niet dat het koelblokje voldoende koelt als je de kaart overclockt. Dan kan je beter een Zalman kopen.
Hadden ze bij mijn kaart ook gedaan. Chaintech heeft koelblokjes naar winkels gestuurd als vervanging voor die coolers (dat is mij verteld).
Erg klein zal je denken , maar werkt goed. Alleen ik denk niet dat het koelblokje voldoende koelt als je de kaart overclockt. Dan kan je beter een Zalman kopen.
Er zijn al erg veel topics geweest over brakke fans op videokaarten, en de bijbehorende oplossingen daarvoor.
Zoek daar anders even naar
[search=fan vervangen videokaart]
Zoek daar anders even naar
[search=fan vervangen videokaart]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()