Toon posts:

[XP] BSOD tijdens eerste boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow allemaal!

Zoals ik al omschreef in de titel, krijg ik een Blue Screen of Death, tijdens 95% van mijn eerste boot! Let wel, dit is alleen als ik eerst voor de optie SHUTDOWN heb gekozen, dus nooit tijdens een normale reboot. Het zijn trouwens ook random BSOD's die ik krijg....

Ik snap er niets van.
Help!

Intel P4 3.2Ghz
P4C800
2x256MB dual channel DDR
Radeon 9800 XT
Soundblaster Audigy II

Heb hardware tests gedaan, hardware verplaatst, Opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers.... etc etc...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Hoe kun je rebooten vóór je eerste boot, je eerste boot is toch de eerste :?

Die random BSOD's, kun je er een paar van opnoemen? Als je wat foutcodes hebt weet je misschien in welke richting je moet zoeken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een andere BSOD kan hetzelfde probleem als oorzaak hebben, lees bijvoorbeeld Windows XP en 2000 BSOD guide en probeer, als je eenmaal in Windows gekomen bent, reboot on bsod uit te zetten en die guide te volgen :)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 04 april 2004 @ 12:27:
Hoe kun je rebooten vóór je eerste boot, je eerste boot is toch de eerste :?

Die random BSOD's, kun je er een paar van opnoemen? Als je wat foutcodes hebt weet je misschien in welke richting je moet zoeken.
Niet iedereen laat zijn computer 24/7 aanstaan... dus mijn eerste boot, is wanneer ik wakker word en mijn computer leven geef... en als je goed lees wat ik schrijf dan had je dat wel kunnen inzien... maar toch bedankt voor je reactie..

heb niet echt op de specifieke meldingen gelet, aangezien ik niet zovaak mijn computer uitzet met shutdown t.o.v. het rebooten.... maar deze viel mij wel op.... IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 12:50 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:46:
[...]
Niet iedereen laat zijn computer 24/7 aanstaan... dus mijn eerste boot, is wanneer ik wakker word en mijn computer leven geef... en als je goed lees wat ik schrijf dan had je dat wel kunnen inzien... maar toch bedankt voor je reactie..
Dan heb ik het kennelijk verkeerd opgevat, maar de meeste mensen bedoelen als ze het over een "first boot" / "eerste boot" hebben over de eerste keer opstarten na een nieuwe windows install...
heb niet echt op de specifieke meldingen gelet, aangezien ik niet zovaak mijn computer uitzet met shutdown t.o.v. het rebooten.... maar deze viel mij wel op.... IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Dan ligt het waarschijnlijk aan de drivers, heb je nadat je geprobeerd hebt om windows te herinstalleren weer precies dezelfde drivers er terug opgezet?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 04 april 2004 @ 12:55:Dan ligt het waarschijnlijk aan de drivers, heb je nadat je geprobeerd hebt om windows te herinstalleren weer precies dezelfde drivers er terug opgezet?
Ben bang van wel... heb altijd zo'n beetje het zelfde ritueel met een nieuwe installatie....

Windows XP Pro, Service pack 1, Directx 9.0b, windows update, VIA chipset drivers, intell/mobo drivers, soundblaster drivers, Radeon drivers... dat is het wel zo'n beetje...

Heb de laatste mogelijke die ik kon vinden.. zelfs me mobo-bios geupdate :S

Verwijderd

Topicstarter
Deze keer kreeg ik een melding Bad Pool Caller
Pagina: 1