Toon posts:

Tabel als JPG afbeelding?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met een stukje software een tabel op te stellen en deze vervolgens als .jpg op te slaan? Ik heb het geprobeerd met Excel en daar is het helaas niet mogelijk. Is er toevallig een stukje software beschikbaar waarmee dit wel mogelijk is?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gewoon ff een screenshot maken en desnoods met paint als JPEG opslaan should do the trick lijkt me ?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

ik wou net zeggen... print screen en ctrl+v in paint ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de tabel al in Excel hebt staan: Selecteer de tabel. Selecteer met Shift ingedrukt: Edit -> Copy Picture en kies dan bijvoorbeeld "As shown when printed". Plak dan het plaatje bijvoorbeeld in paint en sla het op als jpg.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik het inderdaad altijd zo gedaan (print screen) maar ik zit altijd een beetje te emmeren met de grootte van de afbeeldingen, i.e. de lettertjes worden dan vaak te klein zodat het niet meer te lezen valt. De afbeeldingen worden normaal gesproken verkleint tot 400 x 300.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:03:
Tot nu toe heb ik het inderdaad altijd zo gedaan (print screen) maar ik zit altijd een beetje te emmeren met de grootte van de afbeeldingen, i.e. de lettertjes worden dan vaak te klein zodat het niet meer te lezen valt. De afbeeldingen worden normaal gesproken verkleint tot 400 x 300.
Dan verklein je ze toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 04 april 2004 @ 12:05:
[...]

Dan verklein je ze toch niet?
Maar dan passen ze niet op de internetpagina waar ze gepubliceerd moeten worden. Het zijn namelijk testresultaten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:06:
[...]

Maar dan passen ze niet op de internetpagina waar ze gepubliceerd moeten worden. Het zijn namelijk testresultaten.
Dan maak je toch bij voorbaat een tabel die exact dat formaat heeft

vul die dan ook in met de gewenste lettergrootte.... oftewel: maak de tabel 1:1 en maak dan een screendump. Dan zit je toch niet meer met het probleem van te kleine letters door herschalen oid?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Je zou er ook voor kunnen clickable thumbs op je site te zetten, en er achter een full-size plaatje van de tabel :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op 04 april 2004 @ 12:02:
Als je de tabel al in Excel hebt staan: Selecteer de tabel. Selecteer met Shift ingedrukt: Edit -> Copy Picture en kies dan bijvoorbeeld "As shown when printed". Plak dan het plaatje bijvoorbeeld in paint en sla het op als jpg.
Dit werkt perfect...mijn hartelijke dank :)
Pagina: 1