Is het mogelijk om met een stukje software een tabel op te stellen en deze vervolgens als .jpg op te slaan? Ik heb het geprobeerd met Excel en daar is het helaas niet mogelijk. Is er toevallig een stukje software beschikbaar waarmee dit wel mogelijk is?
gewoon ff een screenshot maken en desnoods met paint als JPEG opslaan should do the trick lijkt me ?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Als je de tabel al in Excel hebt staan: Selecteer de tabel. Selecteer met Shift ingedrukt: Edit -> Copy Picture en kies dan bijvoorbeeld "As shown when printed". Plak dan het plaatje bijvoorbeeld in paint en sla het op als jpg.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Tot nu toe heb ik het inderdaad altijd zo gedaan (print screen) maar ik zit altijd een beetje te emmeren met de grootte van de afbeeldingen, i.e. de lettertjes worden dan vaak te klein zodat het niet meer te lezen valt. De afbeeldingen worden normaal gesproken verkleint tot 400 x 300.
Dan verklein je ze toch niet?Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:03:
Tot nu toe heb ik het inderdaad altijd zo gedaan (print screen) maar ik zit altijd een beetje te emmeren met de grootte van de afbeeldingen, i.e. de lettertjes worden dan vaak te klein zodat het niet meer te lezen valt. De afbeeldingen worden normaal gesproken verkleint tot 400 x 300.
Maar dan passen ze niet op de internetpagina waar ze gepubliceerd moeten worden. Het zijn namelijk testresultaten.
Dan maak je toch bij voorbaat een tabel die exact dat formaat heeftVerwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:06:
[...]
Maar dan passen ze niet op de internetpagina waar ze gepubliceerd moeten worden. Het zijn namelijk testresultaten.
vul die dan ook in met de gewenste lettergrootte.... oftewel: maak de tabel 1:1 en maak dan een screendump. Dan zit je toch niet meer met het probleem van te kleine letters door herschalen oid?
Je zou er ook voor kunnen clickable thumbs op je site te zetten, en er achter een full-size plaatje van de tabel
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Dit werkt perfect...mijn hartelijke dankDaedalus schreef op 04 april 2004 @ 12:02:
Als je de tabel al in Excel hebt staan: Selecteer de tabel. Selecteer met Shift ingedrukt: Edit -> Copy Picture en kies dan bijvoorbeeld "As shown when printed". Plak dan het plaatje bijvoorbeeld in paint en sla het op als jpg.
Pagina: 1