Is dat ook jullie ervaring? Ik heb gisteren uit nostalgie weer eens wat oude (12 5.25 en 12 3.5) floppies bekeken. Vooraf dacht ik nog van "het zal me benieuwen of ze nog leesbaar zijn". Het gaat om floppies van meer dan 10 jaar oud. Allen van het merk 3M. De 5.25" waren *allemaal* nog perfect leesbaar. Bij de 3.5" had ik er 3 onleesbare tussen.
Het kan allemaal toeval zijn, maar dat 3.5" floppies na een paar jaar niet meer leesbaar zijn, dat is niet bepaald voor het eerst dat ik dat mee maak....
Een uitval percentage van enkele tientallen procenten verbaast me niks. Sterker nog, dat verwacht ik zelfs.
Vandaar dat ik erg verbaasd was dat al die 5.25" floppies nog wel goed leesbaar waren. Waren die dingen eigenlijk gewoon veel beter?
Het kan allemaal toeval zijn, maar dat 3.5" floppies na een paar jaar niet meer leesbaar zijn, dat is niet bepaald voor het eerst dat ik dat mee maak....
Vandaar dat ik erg verbaasd was dat al die 5.25" floppies nog wel goed leesbaar waren. Waren die dingen eigenlijk gewoon veel beter?