Toon posts:

[XP] probleem met branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in windows xp wil gaan branden met Nero 6.0 met mijn dvd-brander krijg k de laatste tijd problemen. Ik kan 1 cd'tje gwn branden, maar daarna herkent hij geen lege cd's meer. Bij een reboot heb k nog steeds hetzelfde probleem, pas als ik de driver er uit gooi via de configuratie scherm en herinstalleer doet hij ut weer. :S Weet iemand wat het probleem kan zijn?

(p.s. bij alcohol 120% ziet hij ook niet meer dat de brander raw-dao kan branden en zo, als nero hem al niet meer pakt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 08:48:
Als ik in windows xp wil gaan branden met Nero 6.0 met mijn dvd-brander krijg k de laatste tijd problemen. Ik kan 1 cd'tje gwn branden, maar daarna herkent hij geen lege cd's meer. Bij een reboot heb k nog steeds hetzelfde probleem, pas als ik de driver er uit gooi via de configuratie scherm en herinstalleer doet hij ut weer. :S Weet iemand wat het probleem kan zijn?

(p.s. bij alcohol 120% ziet hij ook niet meer dat de brander raw-dao kan branden en zo, als nero hem al niet meer pakt)
Is algemeen bekend bij mij, heb het dan zelf met een cd-rw fikkertje. Maar, na meer dan 1 cds altijd even nero sluiten cds uit je drive en weer opnieuw starten en cdtje erin doen ;)

edit:
typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 08:51:
[...]

Is algemeen bekend bij mij, heb het dan zelf met een cd-rw fikkertje. Maar, na meer dan 1 cds altijd even nero sluiten cds uit je drive en weer opnieuw starten en cdtje erin doen ;)

edit:
typo's
dus dan moet ik telkens blijven herstarten... :S

mja ik zie trouwens ook net dat hij na het branden ook niet meer ziet wat er in beide spelers wordt gestopt.. :S (ook de dvd-speler) zouden dan me aspi-drivers of zo niet goed zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 08:56:
[...]

dus dan moet ik telkens blijven herstarten... :S

mja ik zie trouwens ook net dat hij na het branden ook niet meer ziet wat er in beide spelers wordt gestopt.. :S (ook de dvd-speler) zouden dan me aspi-drivers of zo niet goed zijn?
Dat weet ik echt niet, je zou kunnen kijken voor een firmware update (@own risc natuurlijk), en zo even je drivers updaten. Misschien lost dit de helft van het probleem op.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 08:48:

Tis iig niet normaal. Probeer even je brander in een andere computer of het daar niet aan ligt. En idd ook firmware upgraden. Heb je van de rest van je hardware ook de nieuwste drivers geinstallt?

Probeer ook eens wat andere hardware te verwijderen kijken of er een conflict is.

Verwijderd

Topicstarter
In de configuratie scherm staat dat het een DVDRW IDE1004 is, ik heb alleen geen id welk merk.. :S weet iemand toevallig wat voor drive dit pcies iz?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 10:00:
In de configuratie scherm staat dat het een DVDRW IDE1004 is, ik heb alleen geen id welk merk.. :S weet iemand toevallig wat voor drive dit pcies iz?
Pc open schroeven en kijken wat voor brand (merk) fikkertje je hebt, noteer alles even, als jij erzelf niet veel wijzer van wordt. . .

Post dan even je notatie op Got, dan kunnen we even kijken of je eventueel een firmware update kan gaan uitvoeren. . .

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 10:00:
Zo te zien is dat het merk zelf. Want als ik zo op google zoek, wordt dit als merk gezien. Staan je master slave instellingen ook goed?
Pagina: 1