Asus a7n8x-E deluxe probleem met microphone

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi ik heb sinds vandaag een Asus a7n8x-E deluxe. Surround 5.1 geluid werkt prima, ik heb "rear speakers op line in" en "center speakers and subwoofer connected to microphone" aangevinkt. Dus ik had geen microphone meer over dus heb ik gebruik gemaakt van de onboard aansluiting op het moederbord die je kunt verbinden met de voorkant van mijn kast. De geluidsuitgang werkt alleen de microphone aansluiting aan de voorkant wil met geen mogelijkheid werken.

Ik heb de laatste drivers van nvidia.com maar het wil niet lukken. Echter als ik "rear speakers op line in" en "center speakers and subwoofer connected to microphone" uitschakel dan werkt het wel, maar dan heb ik dus geen surround geluid. Ik heb dus de 3 kabeltjes van mijn speakerset in de 3 verticale gaatjes gedaan, dat zit in ieder geval goed.

Kent of herkent iemand dit probleem en weet je hier wellicht een oplossing voor? Ik hoor het graag.

Verwijderd

Die onboard aanlsuiting is geloof ik hetzelfde als de gewone uitgang op je mobo, dus dat gaat niet. Het is of microfoon of center en subwoofer. Je kunt naturrlijk wel de digitale uitgangen gebruiken, dan werkt het wel.

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 03:32:
Die onboard aanlsuiting is geloof ik hetzelfde als de gewone uitgang op je mobo, dus dat gaat niet. Het is of microfoon of center en subwoofer. Je kunt naturrlijk wel de digitale uitgangen gebruiken, dan werkt het wel.
Hm tja maar ik heb helaas geen digitale ingang op mijn surround setje, en ik wil toch de microfoon gebruiken :(
Waarom zitten er dan nog 2 extra uitgangen ernaast eigenlijk als je daar toch niks aan hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door Y0ur1 op 04-04-2004 03:37 ]

Verwijderd

Gooi de aansluitingen eens om met nvswap: http://www.nvidia.com/object/nvswap_1.0.html

• Y0ur1
  • Niet online
Ja maar dat programma doet niks anders dan wat ik bij de nvmixer kan doen. Mijn surround werkt prima, het probleem is dat ik niet ter gelijkertijd de mic kan gebruiken. Maar dat komt waarschijnlijk door wat Skaarj als zegt.

Verwijderd

Maar je moet de wizard volgen, en die micro en line-in NIET aanvinken! En je kabels steken waar ze moeten!

Dan duid je aan in het control panel "midden kanaal maken". En dan met nvswap zet je het goed.

Dan werkt het perfect met de daarvoor voorziene uitgangen!

edit: heb het paar dagen geleden nog maar pas moeten doen met men nieuwe 5.1 settje ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 11:49 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:48:
Maar je moet de wizard volgen, en die micro en line-in NIET aanvinken! En je kabels steken waar ze moeten!

Dan duid je aan in het control panel "midden kanaal maken". En dan met nvswap zet je het goed.

Dan werkt het perfect met de daarvoor voorziene uitgangen!

edit: heb het paar dagen geleden nog maar pas moeten doen met men nieuwe 5.1 settje ;)
Ik heb nu de mic uitgang gewoon aan... maar als ik de center+bass kabel in een van die 2 andere doe dan doet alleen mijn bass speaker het! Het center geluid en de bass komen dan allebei door mijn sub

[ Voor 31% gewijzigd door Y0ur1 op 04-04-2004 12:24 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Het verhaal wordt nu nog vager. Hij doet het nu opeens WEL met 5.1 + mic, maar ik heb dan bij de nForce bedieningspaneel bij 'gedigitaliseerde input' hem op SPDIF gezet en dan werkt het! Het is heel vreemd maar het werkt wel nu
Pagina: 1