Toon posts:

[Apache/PHP] exec("grep -i") probleem *

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik dit commando om een txt bestandje te doorzoeken
exec("grep -i \"$search\" dbase.txt",$execAr);
maar wat is nu het geval op mijn local apache server werkt het wel

maar als ik dit nu draai op me website dan werkt het niet
er komt geen error ofzo maar hij laat gewoon niks zien

hoe zou dit kunnen komen?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

check je errorlogs van apache, weet je zeker dat alles naar de goede paden verwijst?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is allemaal wel goed want anders werkt het toch ook niet op mijn localhost ?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

heb je error_reporting(E_ALL) aanstaan?
zo niet zet die eens aan, misschien krijg je wel een fout maar zie je het niet

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik neem aan dat je niet zelf die website host. Als dat inderdaad het geval is heb je grote kans dat je hoster exec() heeft uitgeschakeld wegen veiligheidsredenen.

There's no place like 127.0.0.1

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:33

DataGhost

iPL dev

Modbreak: als je niet wil helpen, moet je gewoon niet posten... :/

[ Voor 89% gewijzigd door moto-moi op 04-04-2004 16:00 ]

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

PHP? Perl? mod_perl? ...? ...?
:O
Linux (waarschijnlijk wel)? Windows (evt. met Cygwin) (goed mogelijk)? ...? ...?
:O
Lijkt me een prima idee _/-\o_

[ Voor 101% gewijzigd door muba op 04-04-2004 14:07 ]

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dat gebruiken ?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 14:12:
[...]

moet ik dat gebruiken ?
mwa, zou ik toch maar niet doen ;)

NL: 3x Victron Multiplus II 5000VA, 1x Victron SmartSolar MPPT RS 450/200, 50kWh (3x Yixiang v2 met EVE MB30's) | IT: Deye SUN-15K-SG01HP3-EU-AM2, Deye BOS-G50 Pro (51,2kWh HV)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[...]

moet ik dat gebruiken ?
Nee, daarmee verwijder je alles op je systeem. Ik snap deze 'grappige' hint sowieso niet :/ Kun je ons in ieder geval vertellen welke taal we het over hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 04-04-2004 14:17 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Grapjas :/ :/ :X

Gelukkig draait Apache niet als root dus zal het weinig effect hebben.

Als je shell_exec (php) gebruikt dan kun je eventueel zien wat de output van het commando dat je probeerde uit te voeren is of praten we hier over perl?.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 14:19 ]

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

[...]

moet ik dat gebruiken ?
Neehee.... je moet een post gebruiken waarin je ff vermeld welke taal je gebruikt op welk OS.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de link met Programming & Webscripting echt totaal niet :?

PW -> SA dus maar

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
ohja sorry het gaat hier om php :X

Verwijderd

Topicstarter
maar het ligt aan de server instellingen want op een andere server van mij doet het wel gewoon dus dan moet ik die server admin maar ff opbellen
ik zal wel even posten hoe het afloopt
mieschien handig als iemand ooit ook zon probleem heeft

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 15:26:
maar het ligt aan de server instellingen want op een andere server van mij doet het wel gewoon dus dan moet ik die server admin maar ff opbellen
ik zal wel even posten hoe het afloopt
mieschien handig als iemand ooit ook zon probleem heeft
Denk je dat we dat niet kunnen raden? Je hoster heeft waarschijnlijke safemode aanstaan ofzoiets.. Iets wat je ook in de logfiles; of met 1 van de andere suggesties hier had kunnen vinden! Lees de tips in dit topic nog eens door en je komt al een heel eind.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Al geprobeerd het volledige pad in te vullen naar elk bestand?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Spider.007 schreef op 04 april 2004 @ 14:16:
[...]

Nee, daarmee verwijder je alles op je systeem. Ik snap deze 'grappige' hint sowieso niet :/ Kun je ons in ieder geval vertellen welke taal we het over hebben?
Het is toch wel een aardige illustratie van een reden om beperkingen op te leggen aan scripts.

Apache onder een non-root account draaien hoeft niet te helpen. Er zijn genoeg situaties te bedenken waarin Apache bijvoorbeeld bestanden uit groep http kan verwijderen. De groep waar je bij shared hosters vaak inzit. Het OS blijft dan wel intact. Alleen zijn alle klanten hun website kwijt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Burne schreef op 04 april 2004 @ 15:40:
[...]

Het is toch wel een aardige illustratie van een reden om beperkingen op te leggen aan scripts.

Apache onder een non-root account draaien hoeft niet te helpen. Er zijn genoeg situaties te bedenken waarin Apache bijvoorbeeld bestanden uit groep http kan verwijderen. De groep waar je bij shared hosters vaak inzit. Het OS blijft dan wel intact. Alleen zijn alle klanten hun website kwijt.
Uiteraard; maar het risico om een dergelijk regel te posten in een topic waar overduidelijk een n00b bezig is om alles wat voorbij komt even uit te proberen; en het mij ook nog eens niets zou verbazen als Apache wel als root draait, is veel te groot (ja, lees die regel nog maar een keer). Daarom snap ik niet wat een dergelijke opmerking in een dergelijk topic doet :)

---

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
/me is with Spider.007 :P
Grapjes zijn leuk, maar met zoiets waar iemand serieus er op in kan gaan en zo iets sloopt. Daarom mag dataghost ook z'n mail checken.

ucg; check dus of je exec ueberhaupt mag draaien; simpel te doen met een dummy opdracht zoals ls. Vraag het eventueel ook aan de hoster.
offtopic:
En geef ajb voortaan alle relevante info in de topicstart ;)
Ik zet trouwens even het lijdend voorwerp in de topictitel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Goedzo F_J_K :P ik zal het de volgende keer erin vermelden maar aangezien het erg laat was toen ik dit topic opende iets van 4uur s'nachts was ik dat vergeten sorry

en spider bedankt dat je me een n00b noemt.
Ik weet niet of jij toen je dat scheef in een erg slechte bui was of erg gefrustreed omdat je mieschien zelf geen skills hebt :O

Ik weet dus even een klein dingetje niet en gelijk ben ik tha n00b 8)7
dude ik zal je 1 ding zeggen als jij ooit zo goed/bekend word als ik dan praten we wel verder. |:(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Doen we nu weer lief jongens? Ik zie trouwens niets waar Spider.007 je een flamer noemt, maar je hoeft niet te zeggen dat "hij geen skills heeft" of "dat jij toch veel bekender bent. puh!" als iemand je oprecht probeert te helpen, imho* :)

* ik heb geen rood kleurtje, en ook geen status, bovenstaande is slechts een mening en geenszins terechtwijzing hoor :)

Is het nog gelukt met een flauwe opdracht als 'ls' en/of heb je je hoster nog gemailed? Draait je hoster wel op een *nix of Linux platform?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
^^^ What he said :+

Ik zie ook niet wat spider verkeerd zegt - ook weet ik niet hoe ver zijn kennis rijkt. Dit in twijfel trekken lijkt me ook helemaal niet relevant of uit te nodigen tot meer hulp voor jouw vraag :?
Aardig blijven werkt beter ;)

Anyway, ontopic please. En check dus even of het wel werkt (zie mijn/G33rt's vragen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat de TS zelf nog even zou kunnen doen is een call doen naar phpinfo:
PHP:
1
<?PHP phpinfo(); ?>
en dan bij PHP Core even kijken wat er staat bij safe_mode. Staat die niet aan controleer dan even of de exec functie toevallig niet staat genoemd bij disable_functions. Als dit ook niet het geval is kun je inderdaad even een simpele call doen om eea te controleren; iets in de trend van
PHP:
1
exec('whoami')
(een voorbeeld uit de PHP manual). Let ook hierop:
exec() executes the given command, however it does not output anything. It simply returns the last line from the result of the command. If you need to execute a command and have all the data from the command passed directly back without any interference, use the passthru() function.
Maar als je het lokaal reeds werkend hebt zou je daar natuurlijk niet plots tegenaan moeten lopen ;)

offtopic:
Ik zie dat er ondertussen nog allemaal enge dingen zijn gebeurd :D Ik heb geen kwaad in de zin hoor! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 04-04-2004 19:55 ]

---

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu maak je me blij :D
daarvoor is dit forum toch ook om mekaar te helpen :D
thnx Spider :>
Pagina: 1