Ik heb het vermoeden dat jouw probleem helemaal niks te maken heeft met DNS servers.
Dark Matter schreef op 04 april 2004 @ 01:08:
Ik heb niet echt een idee hoe dns werkt, maar ik heb gelezen dat iemand zijn connectie snelheid naar pagina' kon verhogen tijdens drukke momenten door een andere dns server in te stellen.
Nu heb ik xbox live en last van veel lag op drukke servers, geen idee of het veranderen van mijn dns servers dit kan verbeteren, maar ik wil het graag proberen.
"lag" krijg je niet omdat je "langer" moet wachten totdat een domein naam 'geresolved" word. Bovendien vraag ik me af ofdat de XBox daar wel mee werkt...
Je DNS servers veranderen kan je het beste doen op je pc zelf. Daarvoor moet je gaan naar de eigenschappen van je netwerk verbinding naar het internet. Dubbelklikken op TCP/IP. En daar de gewenste DNS servers in te stellen..
Maar zoals ik hierboven al schreef. Waarschijnlijk komt die lag ergens anders door... Als je een langzame verbinding hebt, dan word je ping/lag groter. Ook als je tijdens het gamen flink aan het downloaden/uploaden bent (KaZaA, eDonkey, eMule, via een newsserver, FTP, via HTTP, of weet ik veel wat), dan krijg je ook last van "trage" verbindingen. Het beste voor een gamer is om een snelle verbinding te hebben en die tijdens het gamen verder niet te belasten...
Mocht je er niet uitkomen, meld dan in een volgende post wat voor verbinding je hebt, hoeveel pc's ed er nog meer in je thuisnetwerkje staan, en wat die allemaal doen als jij een grote lag hebt..