Wanadoo Primary DNS server

Pagina: 1
Acties:

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na veel zoeken op GoT, in handleidingen van de speedtouch 510 router, de instellingen van de 10.0.0.138 router webinog, de telnet inlog en andere forums heb ik nog steeds niet kunnen vinden hoe ik de dns instellingen van mijn speedtouch router kan veranderen.
Ik heb adsl van wanadoo en wil dus de DNS servers van het router veranderen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Open je webinterface en het staat onder Advanced --> dns.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
De instellingen welke DNS server te gebruiken krijg je als het goed is toegewezen via DHCP door Wanadoo.
Als je die niet wilt gebruiken kun je volgens mij beter op je besturingssysteem een andere DNS-server opgeven.
Zo heb ik zelf de DNS-server van XS4All als secundairy DNS ingesteld voor als de DNS-server van Planet Internet niet reageert of een bepaalde site "niet kent".
Mijn primairy DNS is dus eigenlijk 10.0.0.138, maar de DNS-server in je modem is ze g maar gekoppeld aan die van je ISP.
[Airwolf] schreef op 04 april 2004 @ 02:42:
Open je webinterface en het staat onder Advanced --> dns.
Dat is voor je lokale DNS. ;)
Ik had er ook al even naar gekeken, want dat was ook het eerste antwoord dat bij mij te binnen schoot.
Maar hier kun je dus niet de DNS-server opgeven die de modem moet gebruiken. ;) :P

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 04-04-2004 02:47 ]

• Dark Matter
  • Niet online
Ja, maar hoe kan ik daar de isntellingen van de primary dns server van mijn router veranderen.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb het vermoeden dat jouw probleem helemaal niks te maken heeft met DNS servers.
Dark Matter schreef op 04 april 2004 @ 01:08:
Ik heb niet echt een idee hoe dns werkt, maar ik heb gelezen dat iemand zijn connectie snelheid naar pagina' kon verhogen tijdens drukke momenten door een andere dns server in te stellen.
Nu heb ik xbox live en last van veel lag op drukke servers, geen idee of het veranderen van mijn dns servers dit kan verbeteren, maar ik wil het graag proberen.
"lag" krijg je niet omdat je "langer" moet wachten totdat een domein naam 'geresolved" word. Bovendien vraag ik me af ofdat de XBox daar wel mee werkt...

Je DNS servers veranderen kan je het beste doen op je pc zelf. Daarvoor moet je gaan naar de eigenschappen van je netwerk verbinding naar het internet. Dubbelklikken op TCP/IP. En daar de gewenste DNS servers in te stellen..

Maar zoals ik hierboven al schreef. Waarschijnlijk komt die lag ergens anders door... Als je een langzame verbinding hebt, dan word je ping/lag groter. Ook als je tijdens het gamen flink aan het downloaden/uploaden bent (KaZaA, eDonkey, eMule, via een newsserver, FTP, via HTTP, of weet ik veel wat), dan krijg je ook last van "trage" verbindingen. Het beste voor een gamer is om een snelle verbinding te hebben en die tijdens het gamen verder niet te belasten...

Mocht je er niet uitkomen, meld dan in een volgende post wat voor verbinding je hebt, hoeveel pc's ed er nog meer in je thuisnetwerkje staan, en wat die allemaal doen als jij een grote lag hebt..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb wanadoo adsl lite.
Als ik aan het gamen ben over xbox-live staat mijn computer uit en is mijn xbox via een switch connected met mijn router.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dan zul je het er toch mee moeten doen, tenzij je een snellere internet verbinding neemt.

Maar mag ik vragen wat voor "lag" je hebt?

Een paar maanden geleden toen ik nog ADSL had via Wanadoo, had ik op m'n PC met Need For Speed Hot Persuit 2 een ping van 110ms op verscheidene game servers, terwijl ik verder naar speedtest.nl een ping had van 14ms... Jammer, maar hieraan kan je echt weinig doen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1