Toon posts:

Leadtek Winfast A250 ultra, condensator stervende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een *zie titel* met GF4 Ti4600 chipset.
Een van de condensatoren vertoont een lichte bolling bovenop en ik meen wat bruinige prut erop te zien, lijkt soort roest.

De kaart doet het verder naar behoren, maar ik ben bang, met alle verhalen van lekkende condensatoren dat dit in de toekomst problemen kan gaan opleveren.

Is het verstandig deze condensator preventief te vervangen (ruimen :P)?
Kan het uiteindelijk volledig uitbarsten van de condensator definitief het einde van de kaart betekenen of zal ik aftakelverschijnselen zien zoals vastlopers en artefacts?

Dus: Nu vervangen of pas wanneer ik merk dat het niet goed is?

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
weet zelf niet zo goed wat je het beste kan doen, omdat ik niet weet wat voor problemen het kan opleveren. 1 ding weet ik wel kijk ff op je bonnetje hoelang je garantie hebt, sommige internet winkels geven namelijk ook 1-2 jaar on-site garantie.

en het hoort niet dus zullen ze hem daarvoor echt wel terugnemen en een nieuwe verstrekken ;)

succes ermee

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je deze kaart nog een tijdje wilt gebruiken, zou ik hem zeker vervangen door een condensator van betere kwaliteit. Als zo'n condensator stuk gaat kan ie meteen andere onderdelen van je kaart meenemen, en dat wil je niet neem ik aan...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
promo-1 schreef op 04 april 2004 @ 02:18:
weet zelf niet zo goed wat je het beste kan doen, omdat ik niet weet wat voor problemen het kan opleveren. 1 ding weet ik wel kijk ff op je bonnetje hoelang je garantie hebt, sommige internet winkels geven namelijk ook 1-2 jaar on-site garantie.

en het hoort niet dus zullen ze hem daarvoor echt wel terugnemen en een nieuwe verstrekken ;)

succes ermee
helaas, ik heb hem voor 20€ van een vriend van me gescoord, gaat dus niet werken :D

Denk n.a.v. de post hierboven dat ik hem inderdaad preventief ga ruimen :D

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:16

StarWing

Huh ?!?

Ik heb al meerdere condensatoren gezien die dit vertonen. Soms ligt dat bruine spul er gewoon van uit de fabriek er al op. Wil daarom niet zeggen dat hij aan het begeven is.

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
StarWing schreef op 04 april 2004 @ 17:02:
Ik heb al meerdere condensatoren gezien die dit vertonen. Soms ligt dat bruine spul er gewoon van uit de fabriek er al op. Wil daarom niet zeggen dat hij aan het begeven is.
kan ik inkomen, maar de bovenkant staat ook bol, en dat is niet helemaal according to fabriekspecs denk ik. Ophoping H2 gas in de C

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Soms ligt dat bruine spul er gewoon van uit de fabriek er al op. Wil daarom niet zeggen dat hij aan het begeven is.
Een opbollende elco met eruitgelopen prut is kapot. Basta.

@TS: ik zou die elco onmiddelijk vervangen voordat ie een keer kortsluiting maakt en je VGA kaart en eventueel mobo naar de eeuwige jachtvelden helpt. Let er op dat je de defecte elco vervangt door een low-ESR type, anders zal het vervangende exemplaar het ook niet lang maken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je zou ook kunnen kijken wta de fabriekgarantie van de kaart is, mogelijk geeft de producent ook een jaar of 2 a3 garantie op het produkt. Als je de kaart opstuurt naar de producent hoef je geen aankoop bon te tonen, tenminste mij is daar nog nooit naar gevraagd. Je bent overigens je VGA-kaart wel een poosje kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 04-04-2004 21:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Je zou natuurlijk ook Leadtek effe kunnen mailen. Misschien willen hun je wel gratis een nieuwe condensator toesturen en soldeer je hem zelf erop.

Heb je toch een leuke videokaart voor 20 euro :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op 04 april 2004 @ 22:11:
Je zou natuurlijk ook Leadtek effe kunnen mailen. Misschien willen hun je wel gratis een nieuwe condensator toesturen en soldeer je hem zelf erop.

Heb je toch een leuke videokaart voor 20 euro :)
dacht ik, zelfs met die stervende condensator, is die WERKENDE kaart voor slechts 20€ een koopje.

Haal trouwens 9500 3dmarks ermee, i.c.m. XP2400+. Hij wordt helaas genekt door het mobo MSI K7T266a Pro2 met 2x 256mb DDR PC2100... Maarja, je kunt alles wel blijven vervangen :D
Pagina: 1