Toon posts:

Removable HD rack: draadjes hersolderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post hier en direct al hulp vragen, wat gewaagd van mij :)

Uitleg:
Removable ATA HD racks, u kent ze wel. Printplaatje verbindt de 40 connectors van de IDE poort met die van de 'plug&play connector'. Ter beveiliging ofzo, wordt één van die connecties onderbroken door het slotje dat vooraan het rack zit. Dit toedraaien maakt een verbinding waardoor de HD kan gedetecteerd worden door de IDE controller. (Ook zit er een aftakking voor de HD activity LED).

Probleem:
De 6 draadjes zijn bij mij los van het printplaatje => essentiele connectie onderbroken => spul werkt niet meer.

Vraag:
Kan iemand eens zeggen hoe de 6 draadjes op zijn HD rack verbonden zijn met de LEDjes & sleutelgat? (foto's zoals de mijne hieronder zouden handig zijn, maar beschrijving van volgorde kleuren + waar elk kleur naartoe gaat is ook goed)

Sidenote:
"hoe weet je zeker dat dit gelijk is voor andere merken?"
Ik ga er gewoon van uit. De HD racks in school hebben ook 6 draadjes, 2 voor activity LED, 2 voor power LED2 en 2 voor sleutelgat. Maar die kan ik er tijdens de les niet zomaar even uitvijzen om te kijken :)
Indien het zou helpen: het betreft een Arowana rack bij mij.
Aangezien www.arowana.nl dood lijkt, hier een link van archive.org: http://web.archive.org/we...prod.asp?ProductID=221111

Ter illustratie:
http://users.pandora.be/BuiZe/forum/ (draadjes aan printplaat zijn dus niet meer in orde)

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Hm, ik heb hier een rack met 8 draadjes:
rood+wit voor de rode led
groen+wit voor de groene led
en geel,geel,rood,rood, voor de schakelaar.
Als ik tegen de print aankijk zoals op je foto front, dan zijn de aansluitingen als volgt:

van boven naar beneden:
geel
geel
rood
rood
wit
groen
wit
rood

Maar ik zou er niet zomaar van uitgaan dat het hetzelfde is.
succes.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat lijkt een (totaal) ander type, met een dubbelpolige schakelaar.