Toon posts:

Athlon 800 op ? MHZ stabiel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje over een Athlon 800 TB. Ik ben in het bezit van deze proc. in combinatie met Asus A7V. Stabiel systeem op 800 MhZ maar kan iemand me vertellen hoever ik em, liefst via bios en zonder extra cooling, kan overklokken zonder stabiliteitsproblemen. Loopt nu op 840 probleemloos :P Ik heb een standaard cooler van 25 piek.

Alvast bedankt ...

Greetz The Entertainer

Verwijderd

Je L1 bridges inkleuren met potlood en dan de multiplier veranderen, ik denk niet dat je echt ver komt met de koeler die je nu hebt. De meeste groene t-bird 800's willen niet op 1000 mhz met een alpha. Dus is zou als ik jou was 9x100 proberen.
Als je een blauwe thunderbird hebt dan heb je mazzel, die kun je echt ver krijgen. Het is gewoon een kwestie van proberen.

O ja, als er geen koelpasta op je cpu zit moet je dat wel even doen, dat scheelt weer een paar graadjes.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
Ik krijg mijn Thunderbird 800 niet op 1000mhz, ligt niet aan warmte ofzo, maar hij wil gewoon niet verder als 950mhz :(
Ow ja, dat is met een Coolermaster, met een Alpha/Delta kwam die net zover.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Dat klopt wel ja, t-bird zijn niet echt overklokwonders. Op zich is 150 mhz al best veel :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35
Op zondag 17 december 2000 18:47 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ik krijg mijn Thunderbird 800 niet op 1000mhz, ligt niet aan warmte ofzo, maar hij wil gewoon niet verder als 950mhz :(
Ow ja, dat is met een Coolermaster, met een Alpha/Delta kwam die net zover.
Dan zal het wel 'n groene core zijn...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Krijg er inderdaad niet meer dan 150 mhz bij, koeling is ok (geheel koperen koeler). Is een tb1000@1150

Do as I say, don't do as I do.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mijn ThunderBird 700 met groene core is ook niet zo'n overklokwonder inderdaad (750 of 800, verschilt per keer).
Maar ik vind het vervelender dat potloodstreepjes heel slecht werken en binnen een week hun werking weer verliezen |:(.
Dan doet 'ie 't dus goed op de overklokte speed voor 'n aantal dagen, en dan krijg je ineens een serie foutmeldingen waarvan je de eerste keer echt van schrik ondersteboven in je stoel zit, hij wil alleen nog maar uit dan. Nou, weer aan en dan is 'ie weer 700 voor de rest (totdat je weer uitgumt en nieuwe streepjes tekent).
Ik heb al heel veel potloden gehad, wat doe ik nou toch fout? :'(
Teveel grafiet, te weinig grafiet :?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39
is idd een groen core, zie maar is een paarse te krijgen zo 1,2,3 (ga niet heel nederland afbellen voor 50mhz meer).

Flickr | Lego collectie

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Hé mede TONY ! ;)

Ik heb m'n 800 TB al een weekje op 1Ghz lopen.
Ik hoop toch niet dat m'n potloodstreepjes vervaagen in de wind :(

Maar om op de post terug te komen, bij mij kan ik er dus 200Mhz bijklokken, maar ik zou toch wel effe een beter coolertje scoren. Mijn Spire was maar 39,- dan alleen wat Koelpasta i.p.v. die roze plakker! Kleine moeite veel plezier! :+
voor meer info %Sjurch% ;)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50
Een CPU mag gemiddeld 20% overgeklokt worden.
Dus: 1,2 * 800 = 960 Mhz. Wordt wel warm.

Verwijderd

Tony , meer lood is wat je misschien nodig hebt, oftewel een beter/zachter potlood.
Gewoon een ander potlood proberen. HB vulpotloodjes schijnen het vaak goed te doen. Probeer anders B1 of zo ;)
Op zondag 17 december 2000 23:46 schreef Xion het volgende:
Een CPU mag gemiddeld 20% overgeklokt worden.
Dus: 1,2 * 800 = 960 Mhz. Wordt wel warm.
Ja. Maar AMD kan niet tijdens de productie de uiteindelijke core snelheid beinvloeden.

Ze "krijgen" dus d'een of andere cpu uit de machine. Vooral met Durons kunnen ze het niet aanslepen, en het vermoeden bestaat dat ze uit tijdsnood alleen effe testen of'ie goed is en dan snel de bruggetjes in de vereiste waarde branden met de laserstraal.

Zo weet ik bijna zeker dat mijn Duron een 900 Mhz core heeft meegekregen. Hij loopt dus 900 Mhz op een Vcore van 1.575 ! Testen met Prime 95 geeft dan dus nul fouten...
De officiele spanning voor Duron is dus altijd 1.6 volt of 1.5.. zelfs de nieuwe Tbirds voor DDR266 moeten op 1.2Ghz op 1.65 Volt lopen...

Enneh.. een Duron 900 bestaat officieel niet eens.
Hoe zouden ze dus in godsnaam Tbirds 800 kunnen verkopen als er Durons 900 zouden zijn ?? zeg nou zelf.... O+

Met andere woorden... op 980 loopt'ie dus slechts 9% overgeklokt. Maar wel 160% of zo boven waar'ie voor verkocht wordt >:)

En wat dacht je van de Classic Athlons 750 met een Tbird 800 of 900 core :) AMD verkoopt zich een ongeluk, hun productie is maanden van te voren (een heel kwartaal of zo) al uitverkocht......

Verwijderd

Moi heeft een blauwe TB (intercom mailorder), ik heb 128 MB PC100 er tijdelijk langs geprikt dus ik kan niet veel hoger als de 1155 die ik momenteel draai.

Iemand hier zijn multiplier op 11.5 staan (of hoger) zonder voltage mod. ?? :9~

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Nou goed, dan nog maar eens met een ander potlood, ik heb eigenlijk alleen maar HB's gebruikt.
Een ander raadde geleidende lijm aan, maar als potlood 't al niet doet :?.
Ik had 'm maar weer standaard geklokt trouwens, en op standaardvoltage. Maar dan wordt CPU-temperatuur nog net 50 graden |:(. Volgens mij is die koeler van mij niet goed, ik vind het maar een knakending :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Wat voor een koeler is het dan Tony ?

Ik neem aan dat je na het loshalen de cpu+koeler wel hebt schoongemaakt en er nieuwe koelprut op hebt gedaan ??

Succes met kleuren |:(
Pagina: 1