"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 03-04-2004 23:55 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Vind je? Dat topic schept bij mij alleen maar verwarring.ErikRo schreef op 03 april 2004 @ 23:45:
Bedankt die laatste ziet er beter uit.
Voor het eerst eigenlijk dat ik geen echt goed antwoord heb kunnen vinden hier en op google.
waar heb je die poortscan gedaan?ErikRo schreef op 03 april 2004 @ 23:06:
Ik probeer alles veilig te doen cq te houden.
Ik gebruik Mozilla als browser, laad meteen alle updates van MS (winxp) en gebruik Sygate als firewall. Nu liet ik zo'n poortscan doen via een bekende site.
Die zei alles goed (stealth) behalve dat poort 1025 open stond en dat dat niet zo handig was, maar als ik hem dichtgooide konden misschien andere programma's slecht funcioneren , tja en nu weet ik het ook niet meer.
Open? dicht?
kwam een tijdje geleden zo'n site tegen maar achteraf las ik hier of ergens dat die gast een mega grote spammer is/was dus ik vertouw dat soort sites niet echt en laat het over aan vertrouwde mensen.
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Vooral die laatste baat me zorgen.. misschien heb je daar last van of zo?Service name:first-os-port Port Number:1025/tcp Long Service Name:first port the os uses for outgoing connections typically | Microsoft Distributed Transaction Coordinator | network blackjack | listener RFS remote_file_sharing
Service name:first-os-port Port Number:1025/udp Long Service Name:first port the os uses for outgoing connections typically | network blackjack
[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 06-04-2004 00:24 ]
i dunno hoor, maar google maar eens port 1025 blackjack <-- daar
LOL, dit is dus juist die spammer... ga maar eens googlen op zijn naam.ErikRo schreef op 04 april 2004 @ 11:30:
bij
http://grc.com/default.htm
dit is volgens mij wel een veilige cq bekende
Er zijn zelfs complete hate-sites.
edit: http://grcsucks.com/
Yet another species of that sort arrived, it seems like it somehow evolved, mutated; this version has the name of "Steve Gibson" and tries to fool the world by means of trigger phrases, emotional manipulation, misinformation, misdirection, biased software reviews, defamation, libel and finally slander.
[ Voor 40% gewijzigd door yared op 06-04-2004 12:14 ]
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Dit is dus geen spammer hoor.yared schreef op 06 april 2004 @ 12:10:
[...]
LOL, dit is dus juist die spammer... ga maar eens googlen op zijn naam.
Er zijn zelfs complete hate-sites.
edit: http://grcsucks.com/
[...]
Wel iemand die zichzelf erg bijzonder vind als "security expert" terwijl zijn kennis juist helemaal niet zo gigantisch is.
vandaar de hate sites.
Die portcheck kan je gewoon gebruiken...
[ Voor 37% gewijzigd door Max|Burn op 06-04-2004 13:18 ]
[ Voor 93% gewijzigd door ErikRo op 06-04-2004 20:45 ]
Localhost is where the heart is
Als je alleen afgaat op die ene hate-site prima.MaxBurn schreef op 06 april 2004 @ 13:12:
[...]
Dit is dus geen spammer hoor.
Wel iemand die zichzelf erg bijzonder vind als "security expert" terwijl zijn kennis juist helemaal niet zo gigantisch is.
vandaar de hate sites.
Die portcheck kan je gewoon gebruiken...
Maar neem van mij aan, of ga zelf op zoek, dat deze man reeds eerder is veroordeeld/afgeslote/de hele rimbam voor spammen... drie keer raden hoe hij aan zijn adressen komt... o.a. door mensen die op van zijn vele 'gratis' diensten sites adressen achterlaten... en die lijsten aanvult met gescande adressen.
Hij is een notoire foutdoener
edit: hier ga ik dus nog niet eens in op het feit dat deze partij potentieel de kans krijgt je systeem in kaart te brengen. Me kennis gaat niet ver genoeg, maar het lijkt me dat je als je een spammer in de gelegenheid stelt om je systeem grondig te scannen (mensen zetten er zelfs hun firewall, virusscanners, etc voor uit) je zo iemand de gelegenheid geeft je systeem te misbruiken voor wat voor doeleinden dan ook. Voor je het weet ben jij opeens de carier voor een volgende spamwave terwijl je lekker dacht dat die lag opeens wel heel erg werd tijdens je online game sessie omdat je een modje binnenhaalt
en om weer volledig ontopic te komen: vraag een kennis of vriend met verstand van zaken, admin, of wie dan ook die je kent en vertrouwd om samen met jou je systeem te gaan checken. Niets is gratis, zeker niet op het net.
[ Voor 38% gewijzigd door yared op 07-04-2004 20:48 ]
Ik weet niet hoe jij die poort scan laat uitvoeren, maar ik vul geen emailadres o.i.d inyared schreef op 07 april 2004 @ 20:44:
[...]
Als je alleen afgaat op die ene hate-site prima.
Maar neem van mij aan, of ga zelf op zoek, dat deze man reeds eerder is veroordeeld/afgeslote/de hele rimbam voor spammen... drie keer raden hoe hij aan zijn adressen komt... o.a. door mensen die op van zijn vele 'gratis' diensten sites adressen achterlaten... en die lijsten aanvult met gescande adressen.
Hij is een notoire foutdoener
edit: hier ga ik dus nog niet eens in op het feit dat deze partij potentieel de kans krijgt je systeem in kaart te brengen. Me kennis gaat niet ver genoeg, maar het lijkt me dat je als je een spammer in de gelegenheid stelt om je systeem grondig te scannen (mensen zetten er zelfs hun firewall, virusscanners, etc voor uit) je zo iemand de gelegenheid geeft je systeem te misbruiken voor wat voor doeleinden dan ook. Voor je het weet ben jij opeens de carier voor een volgende spamwave terwijl je lekker dacht dat die lag opeens wel heel erg werd tijdens je online game sessie omdat je een modje binnenhaalt
en om weer volledig ontopic te komen: vraag een kennis of vriend met verstand van zaken, admin, of wie dan ook die je kent en vertrouwd om samen met jou je systeem te gaan checken. Niets is gratis, zeker niet op het net.
En bovendien aan je ip heeft tie niet veel, want ik neem aan dat je toch wel een goede firewall draait
GRC is echt niets mis mee hoor
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."