Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Neon staaf/buis

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een klein vraagje, ik wil graag in mijn kast onderaan, een neon buis neerleggen, maar hoe sluit ik die aan dan... Op men voeding ofzo ? het lieftst een plaatje van de aansluiting BVD ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek es op inverter :P

Een neon buis werktop ~ 600 Volt wissel en dat heb je niet in je kast :P
Een inverter zet 12 volt DC om in 600 volt AC :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Mjaah gebruik sowieso is de search misschien, die is er toch niet voor niets en bijna onmisbaar tegenwoordig.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Mja, staat wel in de handleiding als je zo'n ding koopt :)

Zo'n neon buisje wordt warm, voor een PC kun je beter een CCFL nemen (Cold Cathode Fluorescent Light). Die sluit je op de volgende manier aan:

CCFL --> Invertor --> Voeding

De invertor is een kastje dat van de 12volt die uit je voeding omzet naar de ~400volt die een CCFL nodig heeft. Een invertor is meestal meegeleverd, als deze er niet bij zit kun je deze wel bij de lokale electro boer kopen :)

Verder is dit wel een heel basic vraag, ik kan je aanraden om even Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) door te nemen, want dit soort topics zijn niet echt de bedoeling :)

Succes :)

en zo is het voorspeld!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is eigenlijk best wel ingewikkeld. Ik zal het je uitleggen:

1) ga naar http://gathering.tweakers.net
2) klik op de Search button
3) typ het volgende in de zoekveld: hoe sluit ik een neon buis aan?
4) in de resultaten zul je het antwoord vinden

Achteraf gezien toch best wel simpel hé ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 03-04-2004 23:08 ]

Dit topic is gesloten.