Heb een klein vraagje, ik wil graag in mijn kast onderaan, een neon buis neerleggen, maar hoe sluit ik die aan dan... Op men voeding ofzo ? het lieftst een plaatje van de aansluiting BVD
Zoek es op inverter 
Een neon buis werktop ~ 600 Volt wissel en dat heb je niet in je kast
Een inverter zet 12 volt DC om in 600 volt AC
Een neon buis werktop ~ 600 Volt wissel en dat heb je niet in je kast
Een inverter zet 12 volt DC om in 600 volt AC
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Mjaah gebruik sowieso is de search misschien, die is er toch niet voor niets en bijna onmisbaar tegenwoordig.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Mja, staat wel in de handleiding als je zo'n ding koopt 
Zo'n neon buisje wordt warm, voor een PC kun je beter een CCFL nemen (Cold Cathode Fluorescent Light). Die sluit je op de volgende manier aan:
CCFL --> Invertor --> Voeding
De invertor is een kastje dat van de 12volt die uit je voeding omzet naar de ~400volt die een CCFL nodig heeft. Een invertor is meestal meegeleverd, als deze er niet bij zit kun je deze wel bij de lokale electro boer kopen
Verder is dit wel een heel basic vraag, ik kan je aanraden om even Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) door te nemen, want dit soort topics zijn niet echt de bedoeling
Succes
Zo'n neon buisje wordt warm, voor een PC kun je beter een CCFL nemen (Cold Cathode Fluorescent Light). Die sluit je op de volgende manier aan:
CCFL --> Invertor --> Voeding
De invertor is een kastje dat van de 12volt die uit je voeding omzet naar de ~400volt die een CCFL nodig heeft. Een invertor is meestal meegeleverd, als deze er niet bij zit kun je deze wel bij de lokale electro boer kopen
Verder is dit wel een heel basic vraag, ik kan je aanraden om even Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) door te nemen, want dit soort topics zijn niet echt de bedoeling
Succes
en zo is het voorspeld!
Dat is eigenlijk best wel ingewikkeld. Ik zal het je uitleggen:
1) ga naar http://gathering.tweakers.net
2) klik op de Search button
3) typ het volgende in de zoekveld: hoe sluit ik een neon buis aan?
4) in de resultaten zul je het antwoord vinden
Achteraf gezien toch best wel simpel hé
1) ga naar http://gathering.tweakers.net
2) klik op de Search button
3) typ het volgende in de zoekveld: hoe sluit ik een neon buis aan?
4) in de resultaten zul je het antwoord vinden
Achteraf gezien toch best wel simpel hé
[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 03-04-2004 23:08 ]
Dit topic is gesloten.
![]()