Toon posts:

[Maya] Animation snapshot als Particle Instancer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem, wanneer ik een serie animation snapshots gebruik als instancer voor particles, valt er af en toe een snapshot weg...
misschien allemaal een beetje lastig voor te stellen, wat ik doe is het volgende;
Ik maak een vogeltje en aniemeer daar een vleugelslag van zodat het een loop is. (24 frames)
Hiervan maak ik dan een Animation Snapshot, waardoor ik 24 vogeltjes in verschillende poses krijg, en deze wil ik dan als geciclede Instancer gebruiken voor een Curve Flow (particles along curve).
Wat er gebeurt is dat elke particle een vliegend vogeltje wordt, maar, om de zoveel frames, valt het vogeltje even weg. met de default instellingen is het geloof ik om de 25.
Het lijkt er dus op dat ie tussen zijn laatste en eerste pose even niets laat zien...

Hier heb ik de scene, Maya 5, zodat jullie kunnen zien wat ik precies bedoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 22:40 ]

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Het enige dat ik kan bedenken zo zonder maya er bij, is dat er in de instanced geometry lijst een node staat die daar niet hoort. Ik download je scene file wel zodra ik weer achter een systeem zit met maya er op.

Verwijderd

Topicstarter
OK cool thanx, maar in mijn instanced geometry lijst staat volgensmij niets bijzonders...
heb het nu al met een heleboel verschillende settings geprobeert, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik er omheen denk. Alles wat ik kan verzinnen is het niet.